A teherautók használatarányos útdíja valóságos kincsesbánya a kormánynak, idén már 230 milliárdot is beszedhetnek ebből. A személyautók után várható 70 milliárddal együtt ez már annyira nagy összeg, hogy minden 40. forint állami bevétel az útdíjakból folyik be. Az M1-es évi 54 milliárd profitot termel az államnak, az M6-os viszont számításaink szerint évi 50 milliárdos veszteséget termel – változatlan forgalom esetén még további 22 évig.
2013 októberéig 126 esetben adtak felmentést közbeszerzés alól a parlament illetékes bizottságai. Az azóta eltelt egy évben még 29 ilyen döntés született, pedig közben a választások miatt alig ülésezett a parlament.
Az NFM tervei szerint 12 milliárdért fejlesztenék e-matrica és e-útdíj rendszert, az ellenőrző kapuk traffipaxként is működnének - mindezt nyílt közbeszerzési eljárás nélkül.
December 15-én éjfélre az elektronikus útdíjrendszer júliusi bevezetése óta megszolgált útdíj mértéke a 75 milliárd forintot - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium .Ennyi volt az idei évre, december 31-ig tervezett összeg
56 millió forint polgárőr igazolványok készítésére - ez csak egy tétel a közbeszerzés alól nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kivont közpénz-költések listáján, ahol a végösszeg 55 milliárd forintra rúg a 2010-es kormányváltás óta.
Az idei költségvetésben 42 milliárd forint szerepel az útdíjrendszer kiépítésére, ebből 2 milliárd 137,6 millió forint átcsoportosítását rendelte el a kormány - az erről szóló határozat a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.
A hazai fuvarozók kompenzálása miatt éves szinten 15 milliárd forintos bevételkiesést valószínűsít a Nemzetgazdasági Minisztérium, de a továbbra is kitart a 75 milliárd forintos idei e-útdíj-előirányzat mellett.
Bebiztosítja magát az elektronikus útdíjrendszer bekapcsolásának elhalasztása, esetleg bukása esetére az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. A társaság olyan adatszolgáltatási szerződési feltételeket fogalmazott a partneréül szegődő flottakövető szolgáltatóknak, amelyek alapján a szakvállalkozók nem számíthatnak kártérítésre, ha a használatarányos díjszedés és ellenőrzés terve kútba esik.
Elfogadta a parlament hétfőn a megtett úttal arányos díjat előíró törvényt. Az e-útdíjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és a főutakon július elseje után.
Megkezdte az új útdíjtörvény általános vitáját tegnap a parlament. A jogszabály részletes vitáját ma tűzik napirendre, s a jövő hét elején a Fidesz-kétharmad már meg is szavazhatja a a rendelkezést. A fuvarozók szerint garantált, hogy az "összeácsolt" díjfizetési megoldások miatt július elejétől káosz lesz az utakon: jön a téves számlák, a reklamációk, a perek özöne. Egy-egy szállítási vállalkozást pedig tönkre is tehet egy milliós nagyságrendű félreszámlázás.