language

Akták:

E-útdíj highlight_off

E-útdíj

E-útdíj

2013 elején született meg a kormányhatározat, mely szerint az e-útdíj kiépítése felmentést kap a normál közbeszerzési eljárás alól. A határozat értelmében a rendszer kiépítéséhez szükséges eszközök és szolgáltatások beszerzésére továbbra is megmaradt a közbeszerzési kötelezettség, az eljárást viszont titkosították. Így tehát a 42 milliárd forintos közbeszerzés lezárultával nem lett nyilvános, hogy a kormány kiket hívott meg a pályázatra, kikkel tárgyalt, illetve pontosan mit tartalmaz a győztes céggel megkötött szerződés. A minősített közbeszerzésekre vonatkozó sajátos szabályokat egy 2011-es kormányrendelet szabályozza – ennek megfelelően a közösségi beszerzések eljárási szabályait nem kell alkalmazni azokra a beszerzésekre, melyek esetében a kormány rendeletében megállapította, az eljárás nyilvánossága olyan információk átadására kötelezné Magyarországot, amelyek felfedése ellentétes az állam biztonságához fűződő alapvető érdekével.

A szabályozás előzménye, hogy 2012 szeptemberében az Állami Autópálya Kezelő Zrt. közbeszerzést írt ki az új, teherforgalmat érintő. megtett úttal arányos (másképpen fogalmazva használatarányos) útdíj rendszerének kiépítésére. A nyolc pályázó közül nettó 34,89 milliárdos ajánlattal a Getronics lett a győztes, a cég azonban 2013 januárjában piaci nyomásgyakorlásra, zsarolási kísérletre hivatkozva visszalépett. A Getronicson kívül a többi pályázó nem vállalta volna 50 milliárdnál olcsóbban a munkát, ezért nem hirdettek ki második helyezettet a tenderen, így nem volt, aki a helyére lépjen. "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő.” - fogalmazott Orbán Viktor a meghiúsult közbeszerzés után. A visszalépés miatt kérdésessé vált, hogy az új e-útdíj rendszer a terv szerint, 2013 júliusától üzemelni kezdjen, emellett veszélyeztette azt a 75 milliárd forintot, amellyel a kormány a költségvetésben számolt az év második felében útdíjból befolyó bevétel kapcsán. A kormányfő ezért január végén be is jelentette: az állam saját hatáskörben valósítja meg az útdíjszedési rendszert – az ezután meghozott kormányrendeletnek megfelelően titkosított és könnyített eljárás keretei között. 

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [16]  Oldalak:   1 2   >  >>

Lesz miből jachtozni: az Orbán-kormány segítségével Mészáros Lőrinc köre leszedi a sápot az útdíjból

Ha a fuvarozók az útdíjat utólag szeretnék befizetni az államnak, akkor ezt már csak egy Mészáros Lőrinchez köthető cég segítségével tehetik meg.

A Pintér család céghálójába is megérkezett egy magántőkealap

Pintér Sándor belügyminiszter családja régóta az ingatlanbizniszben utazik, akikhez idén is betoppant egy magántőkealap.

Évi 54 milliárdot keres az állam az M1-es autópályán, mégis majd szétesik

A teherautók használatarányos útdíja valóságos kincsesbánya a kormánynak, idén már 230 milliárdot is beszedhetnek ebből. A személyautók után várható 70 milliárddal együtt ez már annyira nagy összeg, hogy minden 40. forint állami bevétel az útdíjakból folyik be. Az M1-es évi 54 milliárd profitot termel az államnak, az M6-os viszont számításaink szerint évi 50 milliárdos veszteséget termel – változatlan forgalom esetén még további 22 évig.

A 8 legidiótább beszerzés, amiről nemzetbiztonsági okból nem tudhatunk

2013 októberéig 126 esetben adtak felmentést közbeszerzés alól a parlament illetékes bizottságai. Az azóta eltelt egy évben még 29 ilyen döntés született, pedig közben a választások miatt alig ülésezett a parlament.

55 milliárd forint közbeszerzés nélkül, nemzetbiztonsági indokkal

56 millió forint polgárőr igazolványok készítésére - ez csak egy tétel a közbeszerzés alól nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kivont közpénz-költések listáján, ahol a végösszeg 55 milliárd forintra rúg a 2010-es kormányváltás óta.

Bizonytalanság a célegyenesben

Bebiztosítja magát az elektronikus útdíjrendszer bekapcsolásának elhalasztása, esetleg bukása esetére az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. A társaság olyan adatszolgáltatási szerződési feltételeket fogalmazott a partneréül szegődő flottakövető szolgáltatóknak, amelyek alapján a szakvállalkozók nem számíthatnak kártérítésre, ha a használatarányos díjszedés és ellenőrzés terve kútba esik.
Találatok: [16]  Oldalak:   1 2   >  >>