language

Akták:

BKV-Alstom metrókocsik highlight_off

Helyek:

Egyesült Királyság highlight_off

BKV-Alstom metrókocsik

BKV-Alstom metrókocsik

Egy 2005 nyarán indult közbeszerzési eljárás után 2006-ban Budapest szerződést kötött a francia Alstom céggel a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek legyártására. A hatóságok azonban minőségi kifogások miatt megtagadták a kocsik üzemeltetéshez szükséges engedélyek kiadását, ezért Budapest időbeli teljesítés hiányában felbontotta a szerződést. A kontraktus azonban többek között köti, hogy ha a metrószerelvényeknek nem sikerül megszerezni az engedélyeket, az Alstom azért nem tehető felelőssé. Ez alapján fordult az Alstom a nanterri bírósághoz, amely első fokon jogatlannak ítélte a főváros szerződésbontását és megtiltotta a bankoknak, hogy lehetővé tegyék a BKV számára a teljesítési garanciák lehívását és a közlekedési vállalalt által kifizetett előleg visszafizetését.

 

2015 végén a fővárosi önkormányzat ideiglenes vizsgálóbizottsága nyúlt újra hozzá az ügy közbeszerzésének szabálytalanságaihoz. A testület 2016 januárjában megállapította, hogy az eljárásnak "nehezen lehetett volna" más nyertese, mint az Alstom. A brit Súlyos Csalások Elleni Hivatal 2018 december végi közleménye szerint három Alstom-vezetőt bűnösnek találták abban, hogy megvesztegették a Litvániai Erőmű tisztviselőit és vezető litván politikusokat. Megállaptották: "Az Alstom-csoporton belül széles körben elterjedt a korrupció kultúrája." A vizsgálat során több mint 30 országgal, köztük Magyarországgal működtek együtt. A nyomozás kiterjedt Magyarországra is a budapesti metrókocsik kapcsán, de ezt a nyomozást felmentéssel lezárták. Az M2 és M4 metróvonalakra kiírt közbeszerzési eljárás során megkötött szállítási szerződésekkel kapcsolatos magyar nyomozásban a Központi Nyomozó Főügyészség hat személyt hallgatott ki gyanúsítottként. 2019 áprilisában a Központi Nyomozó Főügyészség gazdálkodó szervezet önálló intézkedésre jogosult dolgozójának kötelessége megszegésére irányuló vesztegetés bűntette miatt emelt vádat négy személy ellen a Fővárosi Törvényszéken. A vádirat szerint a francia Alstom cég megvádolt vezető tisztségviselője a BKV által az M2-es és M4-es metróvonalakat érintő járműbeszerzésre 2005 júniusában kiírt közbeszerzési eljárásban az Alstom vezette konzorcium győzelme érdekében a közbeszerzési eljárás eredményét befolyásolni képes ismeretlen személyt vagy személyeket milliós nagyságrendű euró átadásával vesztegetett meg.

Kép forrása: Index

Támogass minket rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [5]  Oldalak:   1

Korrupciós vád Amerikából

Több mint háromszázezer eurót fizetett a Daimler magyar kormányilletékeseknek 2005-ben, hogy a Volánbusz tenderén a Mercedes nyerjen – derült ki az amerikai igazságügyi minisztérium adataiból. Az érintett magyar kormány feje Gyurcsány Ferenc, gazdasági minisztere Kóka János volt. A Volánbusz az úgymond rövid határidővel magyarázza, annak idején miért csak hat napot hagyott a pályázatok beadására.

Korrupció gyanújával őrizetben a 4-es metró kocsijait gyártó cég brit vezetői

A cégcsoporthoz tartozó társaságok állítólagos külföldi korrupciós ügyei miatt vették őrizetbe a francia Alstom brit leányvállalatának három vezetőjét. Vesztegetéssel, pénzmosással és más bűncselekményekkel gyanúsítják őket.

Korrupciógyanúval őrizetbe vették az Alstom több brit vezetőjét

A súlyos csalások feltárására szakosodott brit hivatal (Serious Fraud Office, SFO) szerdai londoni közleménye szerint a járműipari és infrastrukturális termékeket gyártó cégcsoport érintett vezetői ellen megvesztegetés, megvesztegetésre irányuló összeesküvés, pénzmosás és hamis könyvelés gyanúja merült fel.
Találatok: [5]  Oldalak:   1