language

Intézmények:

Építési és Közlekedési Minisztérium highlight_off

Kulcsszavak:

közbeszerzés highlight_off

Építési és Közlekedési Minisztérium

(korábban: Építési és Beruházási Minisztérium) (röviden ÉKM) Magyarországon az ötödik Orbán-kormány építési beruházásokkal és közlekedéssel foglalkozó minisztériuma. Élén az építési és közlekedési miniszter, Lázár János áll.

A minisztérium az állami beruházásokért, építésgazdaságért, építésügyi szabályozásért, építéshatósági ügyekért, településfejlesztésért, településrendezésért, településkép védelméért, területrendezésért és pár kivétellel a kulturális örökség védelméért felel. 2022. november 22-étől, mint ÉKM a minisztériumhoz tartoznak a közlekedési ügyek is, így többek között a közlekedési hálózati infrastruktúra fejlesztése, vasút fejlesztése és a közszolgáltatás keretében elvégzendő helyközi személyszállítási szolgáltatás megrendelése.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [10]  Oldalak:   1

Lakóházat, parkolót, autókereskedést is kiüríttetne Lázár János minisztériuma a Déli Körvasút miatt

Újbuda önkormányzata pontokba szedte, miért ellentétes a hatályos környezetvédelmi engedéllyel, amire az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd készül.

Folytatja a Fertő tavi beruházást a kormány, kiírták az új közbeszerzési eljárást

Egyszer a túl sok kérdés, egyszer pedig pénzhiány miatt vonták vissza a Fertő tó partjának beépítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást. Most azonban újra nekifutottak: az Építési és Közlekedési Minisztérium hirdetménye pénteken jelent meg a közbeszerzési értesítőben. Ahogy azt Lázár János nyáron egy videóban bejelentette, csökkentett tartalommal, de mindenképp folytatják az építkezést a tónál, ahol egy éve állnak a munkálatok.

Potom 42 millióba került, hogy az „Érik a szőlő” szóljon a 37-es főút egy szakaszán

Az útszakaszt már tavaly átadták, de csak most derült ki, hogy mennyivel dobta meg a 37-es főút fejlesztésének költségeit az az elképzelés, hogy zenéljen az útburkolat, amikor végighajtanak rajta. Az uniós közbeszerzési értesítőbe feltöltött dokumentum szerint 42,4 millió forintos pluszkiadást jelentett ez a korábban nem tervezett munka. A kivitelező Szíjj László cége, a Duna Aszfalt volt. Magyarországon egyébként ez a második út, ami zenél.

Tavaly átadták, most 36 milliárd fölé drágult a déli összekötő vasúti Duna-híd felújítása

A Duna Aszfalt 2019-ben nyerte el a projektet, amelyben Mészáros Lőrinc egyik cége volt az egyik alvállalkozó. A hídfelújítás 85 százalékát az Európai Unió állta. A felújított vasúti Duna-hidat tavaly nagy csinnadrattával átadták, néhány napja azonban tovább drágult egy közbeszerzési tájékoztató szerint. Ráadásul a híd három vágányából csupán kettő használható, a harmadikat majd csak a Déli Körvasútba kötik be.

Lázár minisztériuma bíróságon akadályozza a kisvasút-hosszabbítás adatainak kiadását

Törvénysértő módon későn válaszol, majd a bíróságon azzal védekezik a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium, hogy valójában nekünk már a válaszuk előtt perelni kellett volna őket – nem Kafka, de még csak nem is Örkény-regény, hanem az Átlátszó adatpere zajlik így ma a bíróságon. A NIF 2015-ben közel 25 millió forintért rendelt tanulmányt a felcsúti kisvasút Bicskéig történő meghosszabbításáról. Ezt tartja vissza az ÉKM. Miközben a NAIH-vizsgálat megállapította, Lázár minisztériuma jogellenesen viselkedik.

Még több pénz mehet a Ménesbirtok négycsillagos hotelére

Újabb közbeszerzést írt ki az alapítványi agrárcég a Nónius Hotel felújítására azzal, hogy negyvenszázalékos készültségben van a négycsillagos hotel. Eddig 3,2 milliárd forintot nyertek el a cégek a közbeszerzéseken a komplexum felújításra.

Budapest-Hatvan: 160 milliárdot költöttünk erre a vonalra, mégis cammognak a vonatok

120 km/órás sebességre tervezték, Gödöllő és Aszód között mégis 90-nel ballagnak a vadiúj vonatok 8 hónappal az átadás után is. A 160 milliárd forintos projektben nem gyorsult a vonat a tervezett sebességre, a miértekről hallgat a Lázár János vezette minisztérium. Pedig az átadáskor az azóta menesztett Vitézy Dávid arról beszélt: a fejlesztésnek az volt a célja, hogy a szakaszon a vonatok gyakrabban közlekedjenek, az utasok pedig minőségibb körülmények között utazhassanak.

Német helyett kínai mozdonyokat vásárolhat a magyar kormány

Német helyett kínai mozdonyokat vásárolhat a magyar kormány – erre utalhat Lázár János megjegyzése az RTL Híradónak nyilatkozó közlekedési szakértő szerint. A miniszter azt mondta, mi nem barátkozunk a Siemens-szel. Mint mondta, a korábbi keretszerződés ellenére nem tervezik, hogy a német cégtől vásárolnának mozdonyokat, miközben a vasút átalakításának költségét is dollárban adta meg.

Összeveszett Mészáros Lőrinc és Homlok Zsolt, ami milliárdokba fájhat az országnak

Mészáros Lőrinc cége fővállalkozóként indoklás nélkül, a teljesítés utolsó fázisában tette ki Homlok Zsolt kft.-jét két fontos vasúti beruházásból. Uniós támogatásoktól eshetünk el a NER-es nagyvállalkozók összeveszése miatt.

A Fertő tavi beruházás területét szilveszterig a kivitelező, utána az állam fogja őrizni

Szabó Rebeka, a Párbeszéd országgyűlési képviselője kérdezte meg, hogy mi a helyzet a fertőrákosi beruházással. Csepreghy Nándor, az Építési Minisztérium miniszterhelyettese válaszában azt közölte, hogy a projekt folytatásáról a „költségvetési helyzet normalizálódását követően” születhet döntés. Csepreghy válasza szerint a területet jelenleg a kivitelező, vagyis Mészáros Lőrinc egyik cége őrzi, ami várhatóan 2022. december 31-én vonul le a területről. Utána a minisztérium fog gondoskodni az őrzésről.
Találatok: [10]  Oldalak:   1