language

Lapok:

Figyelő highlight_off

Kulcsszavak:

hirdetés highlight_off

Figyelő

Magyar gazdasági, gazdaságpolitikai hetilap. A Kossuth Kiadó gondozásában Gazdasági Figyelő néven jelent meg az első lapszám 1958. március 7-én. A Kádár-korszakban a Magyar Szocialista Munkáspárt (MSZMP) Központi Bizottságának (KB) szócsöve volt. 1990-ben privatizálták a lapot; a kiadó Figyelő Rt.-t a francia Eurexpansion, majd tőle 1992-ben a holland VNU kiadó vette meg. 1999-ben a Figyelő Rt. beolvadt a VNU Budapest Lapkiadó Rt.-be, amit a VNU 2002-ben eladott a finn SanomaWSOY médiacsoportnak, így a VNU Budapest Lapkiadó Rt. neve Sanoma Budapest Zrt. lett. 2001-ben indult el az internetes változata a FigyelőNet, ami később Fn.hu néven működött. A kiadó úgy döntött, szétválasztja a nyomtatott hetilapot és az internetes szerkesztőséget, majd a nyomtatott lapot eladja, de az Fn.hu-t megtartja (2011-től az Fn.hu-t más internetes termékeivel egyesítette, Fn24 néven a Hír24.hu domainnév alá vonta, majd a Hír24.hu-ból 2015-ben 24.hu lett). A Figyelő hetilapot 2011 áprilisában a Sanomától az Interpress Magazint is kiadó Word Communications Kft. vásárolta meg, amely később Mediacity Magyarország Kft.-re változtatta a nevét. 2015. szeptember 28-án a lapot kiadó MediaCity egy kifizetetlen tartozás miatt felszámolási eljárás alá került.


2016. decemberében megvette a lapot az Investender Kft. üzletviteli tanácsadó cég, amely aztán hamarosan továbbadta 240 millió forintért a Fidesz-közeli Schmidt Mária érdekeltségében álló K4A Kft.-nek. Szerkesztőbizottságot állítottak fel, melynek elnöke Lánczi Tamás, tagjai L. Simon László és Tallai Gábor. 2017. február 1-jén Lambert Gábor, a lap addigi főszerkesztője lemondott és távozott a laptól. Lánczi Tamás lett az új főszerkesztő aki elmondta, hogy a munkatársak több mint fele kicserélődött. Főszerkesztősége idején a Figyelő az ellenzékiek, kutatók és civilek listázásával került reflektorfénybe. A tulajdonosváltás után tovább csökkent a lap értékesítése. Lánczi 2019. márciusában távozott posztjáról, ekkora a lap már a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (Kesma) része lett. A Mediaworks felfüggesztette a Figyelő nyomtatott kiadását 2022 júliusában.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>

Lokál-patrióták

Vagy tizenöt-, vagy húszmilliárd forintba kerülhetett Andy Vajnának a TV2-csoport megszerzése. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal életrehívása miatt kellett duplájára emelni a csatorna hirdetési listaárait. A cégvezetésben még kuszák az erőviszonyok, de a Tények műsor Habony Árpád felségterületének látszik.

Nemzetvesztés

Állítólag felsőbb utasításra mondják vissza sorra a Simicska-lapokat, különösen a Magyar Nemzetet az állami intézmények. A napilap olvasói közel harmadát vesztette el, a hirdetési piacon azonban még rosszabb lehet a helyzet. Közben az új kedvenc Magyar Időkhöz ömlik az állami pénz: a reklámok háromnegyede nem a piacról jön.

Utcafront

A köztéri média területén sem az oszlopháború volt a legnagyobb csapás Simicskáékra: a cégbirodalom milliárdos állami megrendelésektől esett el. A konkurencia erősödik, a folyamatokba a kormány is besegít. Az egykori Fidesz-pénztárnok sem adja fel: az egyik hozzá köthető médiavállalkozás épp most alapított egy új céget.

Mr. Funk

Több új céget is bejegyzett az elmúlt hetekben Andy Vajna, aki az ingatlanbiznisz mellett a fánküzletbe is belevághat. A TV2 is valószínűleg a filmügyi biztos tulajdonlása mellett működhet tovább, de hosszú évekig pereskedhet még a csatornáért. A tranzakció zárása ráadásul így is elhúzódott, emiatt több tervezett üzletet elcsaklizott Vajnáék elől a nagy konkurens RTL.

Tíz csapás

Nincs már olyan szektor, ahol ne folyna gőzerővel a nagyvállalkozó visszaszorítása. A módszerek nem sokat változtak: nagyjából ugyanazokat a jogi csavarokat fordítják ellene, amelyek hosszú időn keresztül az érdekeltségeinek kedveztek.

Visszaüt a TV2-ügy?

Simicskáék a cégbíróságban még bízhatnak, de versenyhivatali engedélyük a hónap végéig szinte biztosan nem lesz. Az egykori Fidesz-pénztárnok hosszabb távon bukhat is a dologgal, megvan ugyanis a recept, hogyan lehet kijátszani opciós szerződéseit, amelyekből valószínűleg akad még néhány.

Új idők

A korábbi kedvezményezettek, így a Simicska-cégek és a TV2 helyett most a kábelcsatornáknak megy nagyon jól. Egy elmélet szerint Simicska Lajos blokkolja a TV2 eladását. Két olyan cég is van, amelyikegy közelmúltbeli tulajdonos-váltással lett nagyon vonzó az állami hirdetőknek.

Lajos már ki van fizetve

Az állami, kormányzatközeli hirdetési piac listaáron úgy évente 30 milliárd forint, ténylegesen talán a fele-harmada. Így is sok üzlet van benne, hiszen jól keres, aki a reklámokat elkészíti (a kreatívok), aki befoglalja (a médiaügynökségek), és sok pénzt kap az is, ahol ezek sűrűsödnek (tévék, rádiók, újságok, portálok, plakátcégek). A pontos adatokat lásd a Kantar Mediatól kapott táblázatainkban!
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>