Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Intézmények:

Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. highlight_off
Találatok: [24]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Nem baj, ha bűzlött a vidék, a bejáratott cég kezelheti a fővárosi szennyvíziszapot

Közvetlenül szilveszter előtt még gigaszerződést írt alá a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. az EWC-H Környezetvédelmi Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel. A feladat az észak-pesti illetve dél-pesti telephelyein keletkező szennyvíziszap napi (Dél-Pesten esetleg kétnaponkénti) elszállítása. A megállapodás szerint évi 80 ezer, összesen öt év alatt 400 ezer tonnát kell elszállítani, ami opcionálisan 30 százalékkal bővíthető, ha az alapmegrendelés nem lenne elég.

Repült a közbeszerzési bírság a Római parti gát miatt

A Közbeszerzési Hatóság elnöke által indított eljárásban - a "Csillaghegyi öblözet árvízvédelmi fejlesztése" megnevezésű projekt kapcsán - a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) 2 millió ötszázezer forintra bírságolta a Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) Zrt.-t.

Elhasalt a mobilgát-trükk - Pályáztatni kell a tervezést

A sok éve húzódó mobilgát-projekt mindig akkor válik hirtelen sürgőssé, amikor valamilyen, a nyilvánosságot vagy a verseny tisztaságát biztosító szabályt kell megkerülni. Ez történt akkor is, amikor „nem volt idő” a mobilgát műszaki alternatíváinak megvizsgálására (végül a Fővárostól függetlenül mégis készült egy anyag a legnevesebb vízügyi és tájépítészeti szakértők közreműködésével, ami kimutatta, hogy a Nánási út - Királyok útja vonalában megvalósított hagyományos gátas védekezés pénzügyi és környezeti szempontból is előnyösebb lenne), meg akkor is, amikor a közbeszerzési szabályokat hagyták figyelmen kívül.

Nem volt közbeszerzés, szabálytalan lehet a mobil gátat tervező cég megbízása

A vízépítő szakmában a legtöbben értetlenül fogadták a Tér-Team Kft. év eleji megbízását: a cégnek lényegében nincs a római-partival összevethető referenciája hasonló védmű tervezéséről, és sem a törzstőkéje, sem a felelősségbiztosítása nem mérhető a megbízás értékéhez. Most az a gyanú is felmerült, hogy a cég a munkát a közbeszerzési szabályok kijátszásával kaphatta meg – igaz, a főváros vezetése előrelátóan kiszervezte a projektet, így a várható botrány is a csatornázási műveken csattan.

A közbeszerzési hatóság vizsgálja a mobilgát tervezésére kötött szerződést

A Közbeszerzési Hatóság vizsgálatot indított a római-parti mobilgát tervezésére a Fővárosi Csatornázási Művek és a Tér-Team Kft. között közbeszerzés nélkül megkötött szerződés ügyében – derül ki Jávor Benedek pénteki Facebook-posztjából.

Százmilliós bírság a ráckevei Duna-ág szennyezése miatt

A belügyminiszter szerint Tarlós István főpolgármester felelős az elmaradt beruházásokért. Több mint három hónapja, viszonylagos csendben 107 millió forintnál is nagyobb bírságot kapott a Fővárosi Csatornázási Művek a Ráckevei-Soroksári Duna-ág vízének súlyos szennyezése miatt – tudta meg a Zoom.hu.

A kockázatelemzés még nem készült el, amikor Tarlós megszavaztatta a mobilgátat

Április 5-én a Fővárosi Közgyűlés döntött a Rómia-part sorsáról: mobil gát épül a parton, ez pedig a jelenlegi természetközeli állapot felszámolását jelenti. A főpolgármester szerint nem politikai, hanem szakmai döntés született. A birtokunkban lévő tervezői szerződés ennek ellentmond, hiszen abból kiderül, hogy a megbízó pontosan körülírta, hová kerülhet a védmű – ezzel azt is, hogy mi épülhet a Rómain. Kiderítettük azt is, hogy a tervező nem készített kockázatelemzést és haváriatervet – vagyis a közgyűlés úgy döntött a mobil gátról, hogy nem volt tisztában annak a kockázataival. Pedig nem jelentéktelen a dolog tétje: egy 2013-as haváriaterv szerint a mobilgát sérülése esetén a hullámtérben élők figyelmeztetésére sem lesz elég idő, és néhány óra alatt több méteres víz boríthatja Csillaghegy egy részét, Békásmegyert, és a Pók utcai lakótelepet.
Találatok: [24]  Oldalak:   1 2 3   >  >>