language

Intézmények:

Gerecse-Plusz Kft. highlight_off

Személyek:

ifj. Mészáros Lőrinc highlight_off

ifj. Mészáros Lőrinc

ifj. Mészáros Lőrinc (1993. október 12. -) magyar vállalkozó, Mészáros Lőrinc fia. Már 23 évesen több száz hektáros földterülethez jutott állami földárveréseken. A közbeszerzésekben hasító Fejér-B.Á.L. Zrt. építőipari cég alapítója, emellett főképp a Mészáros család agrár profilú cégeiben vállal szerepet (pl. Talentis Agro Zrt., Csabatáj Zrt., Agrolink Zrt.). Hobbija a vadászat. 2018-ban a Hidashát-Bélmegyer Vadgazdálkodási Társaság vezetőjeként is bekerült a hírekbe: kiderült, hogy három bélmegyeri vadász pert indított ellene, mondván, hogy Mészáros vadásztársaságával jogtalanul túrta ki őket vadászterületükről. Bár első- és másodfokon megnyerték a pert, a Kúria és az Alkotmánybíróság döntése ifjabb Mészárosnak kedvezett.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [2]  Oldalak:   1

Mészárosék milliárdokért bővítik az MLSZ telki edzőközpontját

Egy képletben találkozott Mészárosék családi cége, a Csányi Sándor-féle Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) és a közpénz: a Gerecse-Plusz Kft. nettó 1,9 milliárd (bruttó 2,3 milliárd) forintos ajánlatával nyerte meg a szövetség által a telki edzőközpont kivitelezésére kiírt közbeszerzést.

Ez sem tipikus: Mészáros Lőrinc gyerekei egy cégükből sem vettek fel osztalékot

Megtört 2019-ben a szárnyaló lendület Mészáros Lőrinc gyermekeinek zászlóshajó cégénél. Más érdekeltségeik ugyanakkor elég jól hoztak a konyhára. Osztalékot azonban egyik cégükből sem vettek ki a beszámolók szerint. Nem lehet magabiztosan kijelenteni, hogy Mészáros Lőrinc gyerekei maradéktalanul elégedettek lennének a tulajdonukban lévő cégek tavalyi évével. Bár a kisebb vállalkozások szép számokat hoztak 2019-ben és növekedni tudtak, a tervezőiroda is felívelőben van, addig a zászlóshajó cégnél megtört a korábbi szárnyaló lendület. És nem is kicsit. A Fejér-B.Á.L Zrt.-nél jócskán visszaestek a bevételek, aminek szinte törvényszerű következménye lett, hogy a profit is jóval alacsonyabban alakult a 2018-asnál. Igaz, ez is csak viszonyítás kérdése, hiszen még így is 1,5 milliárdos profitra tettek szert (ám ez az előző évi negyede). Ami viszont a Nemzeti Együttműködés Rendszerében egész ritka jelenség: ezúttal egyetlen cégükből sem fizettek ki maguknak osztalékot, hiába lett volna rá lehetőség. Szokatlan tétel a kiadások között A részletezett anyagjellegű ráfordítások között tűnt fel egy igazán szokatlan tétel: hirdetés, reklám, propaganda: 544 millió forint. A tétel jelentős, főleg annak fényében, hogy egy ekkora összegű kampány esetén számos helyen találkozni kellett volna, ámnem tudunk felidézni semmilyen Fejér-B.Á.L. reklámot. Az biztos, hogy jelentős kiadás volt ez, mivel a korábbi években ezen a címen ennek töredékét költötték el. 2017-ben 2 milliót, 2018-ban pedig 20 millió forintot. A megugrás hátterében véleményünk szerint két dolog állhat: vagy valamelyik focicsapatot szponzorálták meg ekkora összeggel (az eszéki vagy a felcsúti focicsapatot tartjuk erre esélyesnek, melyeknek a honlap szerint támogatói is), vagy pedig valamelyik KESMA-terméket "támogattak" meg ilyen formában ekkora összeggel.
Találatok: [2]  Oldalak:   1