Kulcsszavak: |
|
Személyek: |
Találatok: [5] Oldalak: 1
Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve
2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.
Bohár Dániel
Deák Dániel
Déri Stefi
Márki-Zay Péter
Orbán Viktor
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Budapest Beszél
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Fidelitas
Fidesz
Magyar Nemzet
Magyarország Kormánya
Mandiner Press Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mi Hazánk
Momentum
Oraculum 2020 Kft.
Origo Zrt.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
DK-közeli médiavállalkozó: Nem is az ellenzéki kampányra kapták a 2 milliárdot, ezek politikamentes szerződések voltak
Hazug vádnak nevezi a kormánykritikus portál kiadója azt a titkosszolgálati jelentést, amely szerint az ellenzéki kampányba ment a céghez az Action for Democracytól és egy svájci alapítványtól érkezett 1,97 milliárd forint. Ez állítólag politikamentes piaci megbízások ellenértéke volt, de hogy milyeneké, azt a korábban a Pegasus kémszoftverrel is megfigyelt cégvezető, Páva Zoltán már nem árulta el.
Ellenzéki kampányfinanszírozás külföldi támogatásai
Korányi Dávid
Márki-Zay Péter
Páva Zoltán ifj.
Action for Democracy
Demokratikus Koalíció (DK)
Ez a Lényeg (újság)
Mindenki Magyarországa Mozgalom Egyesület
Nemzeti Információs Központ
Oraculum 2020 Kft.
háttér
hirdetés
kampányfinanszírozás
média
titkosszolgálat
választások - népszavazás
Amerikai Egyesült Államok
Észak- és Közép-Amerika
Európa
Magyarország
Svájc
Ki az a DK-közeli médiavállalkozó, akinek a cégéhez több pénz folyt be a kampányban, mint Márki-Zay mozgalmához?
Kerüli a nyilvánosságot a korábban a Pegasus kémszoftverrel is megfigyelt ellenzéki médiavállalkozó, a DK-frakcióval is tízmilliókra szerződő Páva Zoltán, akinek a cégéhez a titkosszolgálatok szerint a kampányidőszakban több külföldi pénz áramlott, mint Márki-Zay Péter mozgalmához összesen.
Pegasus-ügy
Márki-Zay Péter
Páva Zoltán ifj.
Action for Democracy
Demokratikus Koalíció (DK)
Eagle Eye-Marketing Kft.
Ez a Lényeg (újság)
Hajdú Vagyonkezelő Kft.
Hungaroplakát Kft.
Interplakát Kft.
Medich-Technic &Advising Kft.
Mindenki Magyarországa Mozgalom Egyesület
MPSP Consulting Kft.
Oraculum 2020 Kft.
hirdetés
kampányfinanszírozás
média
pártfinanszírozás
Az előválasztásra százmilliók mentek el, Márki-Zay győzelmére a töredékét sem adják az ellenzéki pártok
Az ellenzéki összefogás pártjai eddig szinte csak egymás legyőzésére vásároltak hirdetéseket, az előválasztás óta Márki-Zay Pétert magára hagyták. A közösségi médiában 82 százalékos fölényben van a Fidesz, és Gattyán György is többet költött az Országgyűlés összetételéről szóló versenyben, mint az ellenzék.
Deák Dániel
Gattyán György
Karácsony Gergely
Márki-Zay Péter
Orbán Viktor
Toroczkai László
Varga Judit
99 Mozgalom
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Facebook
Fidesz
Jobbik
Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.
Magyarország Kormánya
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mi Hazánk
Mindenki Magyarországa Mozgalom Egyesület
Miniszterelnökség
Momentum
állami/önkormányzati szerződések
civilek
gazdálkodás
hirdetés
kampányfinanszírozás
klientúra
média
támogatás
választások - népszavazás
A sok százmilliós kérdés: felveheti az ellenzék a versenyt a kormánypropagandával a Facebookon?
Most egyeztetnek az ellenzéki pártok arról, hogyan lehetne a Fidesz kampánymódszerét lemásolni úgy, hogy az mindenben szabályos legyen. Csakhogy a Fidesz módszere mögött rengeteg pénz is van: csak a Megafon 600 millióból hirdet a Facebookon, az ellenzék egy jóval szerényebb büdzséből veheti fel a versenyt.
Bige László
Deák Dániel
Déri Stefi
Dessewffy Tibor
Ficsor Ádám
Gyurcsány Ferenc
Karácsony Gergely
Koncz Zsófia
Márki-Zay Péter
Páva Zoltán
Rákay Philip
Szigetvári Viktor
Állami Számvevőszék (ÁSZ)
Amplify App OÜ
Budapest Beszél
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Facebook
Fidesz
Magyarország Kormánya
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
MSZP
átláthatóság
civilek
hirdetés
jogalkotás
kampányfinanszírozás
média
választások - népszavazás
Találatok: [5] Oldalak: 1