Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

HírTv highlight_off

Kulcsszavak:

bírság highlight_off

HírTv

A HírTV 2003 óta sugározza adását, Magyarország első hírtelevíziója. Az alapítók deklarált célja a nagymúltú nemzetközi hírcsatornák (CNN, SkyNews, BBC) által képviselt műfaj és színvonal meghonosítása volt, de emellett a jobboldal és a Fidesz számára fontos volt egy saját csatorna létrehozása. A televízió partneri viszonyt ápolt a Magyar Nemzettel és a Lánchíd Rádióval egészen azok megszűnéséig. 2018-ig Simicska Lajos volt a tulajdonos. Miután Simicska összeveszett Orbán Viktorral, 2015 tavaszán a Fidesz politikusai bojkottot hirdettek a televízió ellen, így a tulajdonosváltásig nem fogadták el a csatorna meghívásait. Ugyanekkor lemondott a Fidesz-közeli vezetőség és arculatváltás következett. A csatornán ezt követően megjelentek baloldalhoz köthető újságírók, és a tévé elkezdett tudósítani a kormányhoz köthető korrupciós ügyekről. 2018 áprilisban Simicska bejelentette a Magyar Nemzet és a Lánchíd Rádió megszüntetését, finanszírozási okokra hivatkozva, majd nyáron a televíziót is eladta Nyerges Zsoltnak. Nyerges az újra kormánypárti hangvételűvé vált csatornát a kormányközeli médiaholdingnak (KESMA) adta tovább, így ma az Alapítvány a Hír TV Zrt. tulajdonosa. A KESMA nem akart párhuzamosan két hírtelevíziót (HírTV, EchoTV) fenntartani, ezért a két csatorna összeolvadt és HírTV néven sugárzott tovább az Echo Angol utcai székházából. A hírek szerint az átszervezések főként a HírTV korábbi dolgozói körében okozott elbocsátásokat. 

Találatok: [5]  Oldalak:   1

Orangeways: egy részük megúszta a felelősségre vonást

Megúszta a felelősségre vonást az Orangeways márkanév alatt álló cégek egy része – derítette ki Panaszkönyv című műsorunk. A GVH a buszoztatást végző négy vállalkozás közül kettőre 85 millió forintos bírságot szabott ki, a másik két céget viszont nem tudták megbüntetni, mert mostanra csődöt jelentettek vagy megszűntek. A vállalkozásokból egy új buszos társaságba menthették át a vagyont, miközben több száz hoppon maradt utas és buszsofőr hiába vár a kártérítésre.

660 millióra büntették a Jobbikot

Összesen 331 millió 660 ezer forint nem pénzbeli vagyoni hozzájárulást fogadott el a Jobbik jogi személyektől, amely a párttörvény 2014. január 1-től hatályos rendelkezései szerint tiltott, nem pénzbeli hozzájárulásnak minősül – közölte az Állami Számvevőszék, amely észrevételezésre megküldte az ellenőrzéséről szóló jelentéstervezetet a pártnak.

Orbán Hadházynak: Szégyellje magát!

Míg Szél Bernadettet csak gúnyolta és sorosbérencezte, az LMP másik társelnökét, Hadházy Ákost gyakorlatilag korrupcióval vádolta a miniszterelnök. A politikus a kormányközeli cégekre szabott lélegeztetőgép-tendert kérte számon, amely miatt nemcsak a beszerzés csúszik, de az Állami Egészségügyi Ellátó Központnak bírságot is kell fizetnie. A Hír TV közben kiszúrta, hogy egy aneszteziológiai munkaállomásokra kiírt közbeszerzésnél is hasonló a helyzet – ott épp a napokban szabott ki ötmilliós bírságot az állami intézményre a Közbeszerzési Hatóság.
Találatok: [5]  Oldalak:   1