Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

HírTv highlight_off

Személyek:

Habony Árpád highlight_off

HírTv

A HírTV 2003 óta sugározza adását, Magyarország első hírtelevíziója. Az alapítók deklarált célja a nagymúltú nemzetközi hírcsatornák (CNN, SkyNews, BBC) által képviselt műfaj és színvonal meghonosítása volt, de emellett a jobboldal és a Fidesz számára fontos volt egy saját csatorna létrehozása. A televízió partneri viszonyt ápolt a Magyar Nemzettel és a Lánchíd Rádióval egészen azok megszűnéséig. 2018-ig Simicska Lajos volt a tulajdonos. Miután Simicska összeveszett Orbán Viktorral, 2015 tavaszán a Fidesz politikusai bojkottot hirdettek a televízió ellen, így a tulajdonosváltásig nem fogadták el a csatorna meghívásait. Ugyanekkor lemondott a Fidesz-közeli vezetőség és arculatváltás következett. A csatornán ezt követően megjelentek baloldalhoz köthető újságírók, és a tévé elkezdett tudósítani a kormányhoz köthető korrupciós ügyekről. 2018 áprilisban Simicska bejelentette a Magyar Nemzet és a Lánchíd Rádió megszüntetését, finanszírozási okokra hivatkozva, majd nyáron a televíziót is eladta Nyerges Zsoltnak. Nyerges az újra kormánypárti hangvételűvé vált csatornát a kormányközeli médiaholdingnak (KESMA) adta tovább, így ma az Alapítvány a Hír TV Zrt. tulajdonosa. A KESMA nem akart párhuzamosan két hírtelevíziót (HírTV, EchoTV) fenntartani, ezért a két csatorna összeolvadt és HírTV néven sugárzott tovább az Echo Angol utcai székházából. A hírek szerint az átszervezések főként a HírTV korábbi dolgozói körében okozott elbocsátásokat. 

Habony Árpád

Habony Árpád (Budapest, 1968. január 1.) magyar vállalkozó, politikai tanácsadó, Orbán Viktor személyes stratégiai főtanácsadója. A 2016-os Befolyás-barométer szerint ő Magyarország 4. legbefolyásosabb személye. Miután a 2010-es években számos vitatott ügyben érintett lett, a Fidesz tagadta, hogy hivatalos kapcsolat lenne a párt és Habony között, Orbán tagadta azt is, hogy személyesen ismerné. Ezzel szemben egyes fideszes politikusok vagy Tarlós István főpolgármester nem tagadták, hogy egyeztettek vele vagy tanácsot kértek tőle, utóbbi esetben ráadásul pont Orbán és Tarlós közt közvetített (dacára annak, hogy Orbán állítása szerint személyesen nem ismeri Habonyt), a főpolgármester később pedig elismerte, hogy Habony rendszeresen ad tanácsot neki, de mikor az ATV interjút készített vele Tarlós rendre kitért a válaszadás alól, mikor Habony státuszáról kérdezték, mint mondta „Habony Árpád mint Habony Árpád mondott véleményt.” Tagadta viszont, hogy Orbán küldené hozzá, mert „neki nincs szüksége közvetítőkre, ha a miniszterelnökkel akar tárgyalni.” 

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas

 

2015-ben Arthur J. Finkelsteinnel együtt Nagy-Britanniában megalapította a Danube Business Consulting Ltd. politikai tanácsadócéget, melynek ügyvezetője Lánczi Tamás, a Századvég vezető elemzője lett. Habony másik cége – melyet Győri Tiborral, a miniszterelnökség korábbi államtitkárával és a miniszterelnök jogi tanácsadójával közösen alapítottak 2015 áprilisában –, a Modern Media Group Zrt. által kiadott Lokál nevű lapban javarészt kormányzati hirdetések és a Szerencsejáték Zrt. hirdetései szerepelnek, melyekért a cég becslések szerint több százmilliós reklámbevételt könyvelhetett el. Az újságot 2016 júniusától ingyenes napilapként terjesztenik, hasonlóan a Metropolhoz a BKV és a MÁV állomásain. A Habony-féle MMG médiaérdekeltségeit 2018 végén a kormányzati médiaholdingnak "ajándékozta". (Wikipédia)

 

Nézz utána!

Találatok: [3]  Oldalak:   1
Találatok: [3]  Oldalak:   1