Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

HírTv highlight_off

Intézmények:

Miniszterelnökség highlight_off

Kapcsolódó szervezet:

HírTv

A HírTV 2003 óta sugározza adását, Magyarország első hírtelevíziója. Az alapítók deklarált célja a nagymúltú nemzetközi hírcsatornák (CNN, SkyNews, BBC) által képviselt műfaj és színvonal meghonosítása volt, de emellett a jobboldal és a Fidesz számára fontos volt egy saját csatorna létrehozása. A televízió partneri viszonyt ápolt a Magyar Nemzettel és a Lánchíd Rádióval egészen azok megszűnéséig. 2018-ig Simicska Lajos volt a tulajdonos. Miután Simicska összeveszett Orbán Viktorral, 2015 tavaszán a Fidesz politikusai bojkottot hirdettek a televízió ellen, így a tulajdonosváltásig nem fogadták el a csatorna meghívásait. Ugyanekkor lemondott a Fidesz-közeli vezetőség és arculatváltás következett. A csatornán ezt követően megjelentek baloldalhoz köthető újságírók, és a tévé elkezdett tudósítani a kormányhoz köthető korrupciós ügyekről. 2018 áprilisban Simicska bejelentette a Magyar Nemzet és a Lánchíd Rádió megszüntetését, finanszírozási okokra hivatkozva, majd nyáron a televíziót is eladta Nyerges Zsoltnak. Nyerges az újra kormánypárti hangvételűvé vált csatornát a kormányközeli médiaholdingnak (KESMA) adta tovább, így ma az Alapítvány a Hír TV Zrt. tulajdonosa. A KESMA nem akart párhuzamosan két hírtelevíziót (HírTV, EchoTV) fenntartani, ezért a két csatorna összeolvadt és HírTV néven sugárzott tovább az Echo Angol utcai székházából. A hírek szerint az átszervezések főként a HírTV korábbi dolgozói körében okozott elbocsátásokat. 

Találatok: [7]  Oldalak:   1

Országokon átnyúló korrupciót sejtenek Paks II. ügyében

Ungár Péter, az LMP országos elnökségének tagja szerint a magyar kormány a német származású Klaus Mangold üzletember segítségével fizetett le brüsszeli döntéshozókat, hogy az ügyben indított kötelezettségszegési eljárást megszüntessék.

Túlárazhatták Lázárék festményeit, az érintettek hallgatnak

Túlárazottak a Miniszterelnökség által vásárolt festmények a Hír TV-nek nyilatkozó szakértő szerint. A Kogart alapítója közben azt is cáfolná, hogy ők adták el az alkotásokat. Az értékbecslés készítője nem nyilatkozik.

Csepreghy: Belső vizsgálat indult a Voldemort-ügyben

A Hír TV-nek nyilatkozott először Csepreghy Nándor a Voldemort néven elhíresült csalási ügyben. Lázár János helyettese azt mondta: a Miniszterelnökség belső vizsgálatot indított, hogy kiderítsék, az érintett cégek milyen formában indulhattak uniós pályázatokon. Egy hete a 168 Óra írta meg nyomozati iratok és lehallgatási jegyzőkönyvek alapján, hogy a fideszes Mengyi Roland állítólag kenőpénzt kért vállalkozóktól nyertes uniós pályázatokért.
Találatok: [7]  Oldalak:   1