Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

HírTv highlight_off

Akták:

MVM támogatás a CÖF-nek highlight_off

HírTv

A HírTV 2003 óta sugározza adását, Magyarország első hírtelevíziója. Az alapítók deklarált célja a nagymúltú nemzetközi hírcsatornák (CNN, SkyNews, BBC) által képviselt műfaj és színvonal meghonosítása volt, de emellett a jobboldal és a Fidesz számára fontos volt egy saját csatorna létrehozása. A televízió partneri viszonyt ápolt a Magyar Nemzettel és a Lánchíd Rádióval egészen azok megszűnéséig. 2018-ig Simicska Lajos volt a tulajdonos. Miután Simicska összeveszett Orbán Viktorral, 2015 tavaszán a Fidesz politikusai bojkottot hirdettek a televízió ellen, így a tulajdonosváltásig nem fogadták el a csatorna meghívásait. Ugyanekkor lemondott a Fidesz-közeli vezetőség és arculatváltás következett. A csatornán ezt követően megjelentek baloldalhoz köthető újságírók, és a tévé elkezdett tudósítani a kormányhoz köthető korrupciós ügyekről. 2018 áprilisban Simicska bejelentette a Magyar Nemzet és a Lánchíd Rádió megszüntetését, finanszírozási okokra hivatkozva, majd nyáron a televíziót is eladta Nyerges Zsoltnak. Nyerges az újra kormánypárti hangvételűvé vált csatornát a kormányközeli médiaholdingnak (KESMA) adta tovább, így ma az Alapítvány a Hír TV Zrt. tulajdonosa. A KESMA nem akart párhuzamosan két hírtelevíziót (HírTV, EchoTV) fenntartani, ezért a két csatorna összeolvadt és HírTV néven sugárzott tovább az Echo Angol utcai székházából. A hírek szerint az átszervezések főként a HírTV korábbi dolgozói körében okozott elbocsátásokat. 

MVM támogatás a CÖF-nek

A HVG 2017 április végén írt arról, hogy információik szerint az állami tulajdonú MVM tavaly több száz millió forintot adott a kormánypárti Békemeneteket szervező CÖF mögött álló Civil Összefogás Közhasznú Alapítványnak. Az Átlátszó májusban derítette ki, hogy a Magyar Villamos Művek Zrt. valóban 508 millió forinttal támogatta tavaly a Civil Összefogás Fórumot (CÖF). Az MVM az adatvédelmi hatóság elnökének felszólítása ellenére sem adott tájékoztatást arról, hogy miért támogatták több mint félmilliárd forinttal a Fidesz-közeli civileket, így egyelőre nem tudni, költött-e közvetlenül politikai kampányolásra az állami cégtől kapott pénzből a CÖF. A Kormány úgy reagált: "A társaság eredményesen működik, ez lehetővé teszi, hogy a társadalmi felelősségvállalási aktivitását saját forrásból fedezze, és számos közhasznú tevékenységet támogasson", és arra hivatkoztak, hogy az MVM-nél "nem közpénzt költenek el, hanem saját forrásból gazdálkodnak". Az ügynek további pikantériát ad, hogy az MVM kommunikációs igazgatója Bentzik Réka Origonak adott interjújában elismerte, az MVM minden támogatását a Rogán-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda felügyelete alatt álló Nemzeti Kommunikációs Hivatal hagyja jóvá.

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket átutalással vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas
▶︎ Legyél pártolói tagunk: patreon.com/kmonitor

Találatok: [4]  Oldalak:   1

A Jófogáson árulják a CÖF támogatásból készült szakácskönyvét

Internetes börzén vár vevőre a kormányközeli Civil Összefogás Fórum komplettált élelmiszerekről szóló szakácskönyvének néhány példánya, pedig a kiadvány elvileg nem kereskedelmi forgalomra készült. A „szellemi honvédőket” toborzó szervezetnek az MVM-től kapott félmilliárd forintos támogatásból telt a kiadványra. Az LMP politikusa úgy véli: jobban hasznosult volna a közpénz, ha az állami cég közvetlenül rászoruló gyerekek étkeztetésére költi, és nem szakácskönyv kiadására megy el.

„Ez maga a legalizált lopás”

Legalizált lopásnak minősítette az LMP társelnöke a Magyar Villamos Művek reklámkiadásait. Szél Bernadett szerint az állami cég hirdetései a kormánypárti sajtó finanszírozását szolgálják.
Találatok: [4]  Oldalak:   1