Második kisvasút-fejlesztési munkáját húzza be Mészáros Lőrinc öccsének cége, a Híd-Tám Kft.: a királyréti kisvasút után a lillafüredi vonal fejlesztését is a fiatalabb Mészárosra bízták.
A 2019-es évet is eredményesen zárták Homlok Zsolt érdekeltségei – bár az utóbbi időszak céges változásai miatt egyre nehezebb kibogozni, hogy a közbeszerzéseken milliárdos megrendeléseket nyerő cégekből mennyi pénze származik Mészáros Lőrinc vejének.
Noha idén a világjárvány miatt szeptemberre halasztották a május végi mérlegleadási határidőt, azért a közpénzfelhasználásra optimalizált nagy építőipari cégek zöme már vallott a tavalyi eredményeiről. Ezzel az is dokumentálhatóvá vált, hogy mire jutottak a Simicska Lajos kiesése utáni első öt évben az őt pótolni hivatott „nemzeti nagytőkések”, azaz Mészáros Lőrinc, Szíjj László, Garancsi István, illetve azok a mogulok, akiket Tiborcz Istvánhoz szokás kapcsolni. Dokumentáltuk is.
Négy körben összesen 25 milliárd forintos keretből támogatott Magyarországon működő építőipari vállakozásokat a kormány 2018-ban és 2019-ben. A legszerencsésebbekről nehéz elképzelni, hogy másképpen ne tudnának fejleszteni, hiszen állami megrendelések, illetve NER-es kapcsolatok segítik boldogulásukat.
Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos veje, Homlok Zsolt is kapott egy szeletet a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train tortájából. Az üzletember érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. 3 milliárd 270 millió forintért építi meg a beruházáshoz tartozó járműkarbantartó csarnokot — derül ki az Európai Unió Hivatalos Lapjának mellékletéből.
Mészáros Lőrinc lányának férje 3 milliárd forintból szerelőcsarnokot építhet, a szegedi üzemben a tram-train szerelvényeit tartják majd karban. A milliárdos rokona három évvel ezelőtt alapított vasútépítő céget, három év alatt több ezerszeresére nőtt a vállalat árbevétele.
Eszerint a 2 milliárd 78 millió dolláros, tehát több mint 589 milliárd forintos munkát a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt., a kínai China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a szintén kínai China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft. nyerte el. Ez nem meglepetés, ugyanis korábban az Index értesülései alapján megírtuk, hogy a miniszterelnök barátjának cége a kiválasztott konzorcium tagja.
A hirdetményből viszont az is kiderül, hogy Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt sem marad ki Magyarország történetének legnagyobb vasútépítési projektjéből: a Homlok érdekeltségébe tartozó Vasútvillamosító Zrt., ahogyan a szintén a Mészáros-birodalomba tartozó R-Kord és a kínai Huawei is, ahogyan a Mészáros-gyerekek többségi tulajdonában lévő Fejér B.Á.L. Zrt. is bedolgozhat a projektbe.
Átadták a salakos focipályát, aztán rájöttek, hogy mégsem lehet használni a játéktereket. A pénzt az EU adta.
Nyilvánosan elérhetővé vált az Igazságügyi Minisztérium honlapján a Homlok Építő Zrt. tavalyi évre vonatkozó beszámolója, ebből derül ki, hogy a mindössze két és fél éve létező cégnek tavaly 3,9 milliárd forint bevétele volt, szemben a 2017-es 649,6 millió forinttal.
730 millió forintért fejleszti a Szombathelyi Sportligetet a Prenor Kertészeti és Parképítő Kft. és a Homlok Építő Zrt. a Közbeszerzési Értesítőben megjelent hirdetmény szerint. A cégek többek között a Sportliget már meglévő, három kispályás focipályáját és egy teniszpályáját újítják fel és bővítik, a közelükben piknikező területet alakítanak ki, valamint új kosárlabda pályát építenek. A nyílt közbeszerzési eljárás második részében a Homlok Építő Zrt. már egyedül futott be: 27,2 millió forintért építenek gyalogoshidat az Aranypatakra. Mindkét szerződést idén január 7-én kötötték meg.