Magyarországon nagyon régóta úgy gondolják, hogy adófizetői milliárdokkal kell teletömni az autósportot. Pedig a pénz jelentős része egyszerűen eltűnik anélkül, hogy bármi haszon lenne belőle.
Az eddig sejtettnél harmadával többe kerül a budapesti repülős PR-rendezvény, mivel a Hungaroring Zrt. külön a szervezéssel is megbíz egy céget évente félmilliárd forintért. A szerződés ráadásul szinte semmilyen számszerűsíthető konkrétumot nem tartalmaz, de azért azt kiköti, hogy a kormánymédiánál kell a hirdetési pénzeket elkölteni.
Második éve a kizárólagos állami tulajdonban álló Hungaroring Zrt. rendezi a Red Bull Air Race budapesti versenyét. Bár a magyar állam sok olyan dologra költ, ahol elsőre még a legjobbat feltételezve is nehéz azonosítani közérdekű célt, de az azért még így sem mindennapi, hogy egy ugyan ma már globális látványosságként lebonyolított, ám továbbra is elsősorban egyetlen energiaital-gyártó gazdasági promócióját szolgáló versenysorozat megrendezésére költenek évente majdnem kétmilliárd forintot az adófizetők pénzéből. Annak igyekeztünk utánajárni, hogy pontosan mire megy el ez az összeg.
A fővárosi önkormányzat közterület-hasznosítási bizottsága vonatkozó ülésén úgy döntött, hogy a Red Bull Air Race: Budapest – Légi Show és bemutató ingyenes lakossági kulturális és sportrendezvény 7 584624 forintos közterület-használati díjának 90%-át elengedi a szervezők kérésére. Így a mintegy 100 ezer négyzetméter közterület túlnyomórészt 3 napos használatáért mindössze 752446 forintot kell fizetnie a rendező Hungaroring Sport Zrt.-nek.
Akik a hétvégére Budapesten rekednek és autóznának, bosszankodhatnak a lezárások miatt, de akik valahol hűsölnek, azok is áldoznak a Duna feletti repülőversenyre. Tavaly augusztusban derült ugyanis ki, hogy állami pénzből tér vissza Budapestre 2009 után a Red Bull Air Race.