language

Kulcsszavak:

jármű / gépgyártás highlight_off

Személyek:

Matolcsy György highlight_off

Matolcsy György

Matolcsy György Huba (Budapest, 1955. július 18. –) közgazdász, publicista, politikus. A rendszerváltás után több privatizációval foglalkozó kutatóintézet vezetője volt. 2000-2002 között gazdasági miniszter, egyben az Országos Atomenergia-bizottság elnöke. 2002-től a Növekedéskutató Intézet igazgatója, 2003-tól a Polgári Magyarországért Alapítvány kuratóriumának elnöke. 2006-2013 között a Fidesz országgyűlési képviselője. 2010-2013 között a második Orbán-kormány nemzetgazdasági minisztere volt. 2013-tól a Magyar Nemzeti Bank elnöke. 

Támogasd a sajtóadatbázis fenntartását,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [4]  Oldalak:   1

Miket tervezett titokban Orbán nem sokkal a NER indulása után?

A hvg.hu elérte, hogy megismerhesse az úgynevezett „kétezres”, azaz nem nyilvános kormányhatározatokat, legalábbis azokat, amelyek már több mint tíz évvel ezelőttiek. Az egyik ilyen, 2012-ben született dokumentumban feladatul szabta Orbán Viktor, hogy vizsgálják meg az egyes cégekre már kivetett válságadók kiterjesztését a gazdag magánemberekre. Akkoriban tervezték az állami gépjármű-kereskedő – egykori nevén: Merkur – feltámasztását is. De szóba került az embereit gyakran kirúgó vállalatok büntetőadója, vagy az EU-s pénzek elosztóinak számonkérhetősége is. A tervek döntő többségéből végül nem lett semmi.

A kormány számolatlanul költi a milliárdokat, hogy jó hazafiként szeressük az akkugyárakat

Gondosan felépített kormányhű hálózat igyekszik blokkolni a környezetvédelemben mértékadó szakértői és civil hangokat, és próbál megágyazni az orbáni iparpolitikának.

A NER arisztokratái bemutatják, milyen a családbarát kormányzás

Botrányosra sikeredett Varga Zs. András Kúria-elnök feleségének minapi kinevezése, meghökkenést váltott ki Deutsch Tamás unokaöccsének diplomáciai megbízása. Az elmúlt 12 év hasonló módon nagy közérdeklődést kiváltó esetei is mutatják, hogy Magyarországon jóval könnyebben érvényesül, aki a NER köreiben valakinek a rokona, barátja, üzletfele.

A magyar buszgyártás omladozó bástyája 5 milliárd forintért cserélt gazdát

Öt milliárd forintért cserélt gazdát a magyar buszgyártás bástyájának szánt Ikarus Egyedi cseh anyacége. Az új tulajdonos Mészáros Csaba, az Egyedi ügyvezetője. Mészáros Csaba megváltoztatta a cseh cég nevét, meg azét is, amivel megvette a cseh céget, most már mindkettőben benne van, hogy „Ikarus”, meg hogy „vagyonkezelés”. Az adásvétel legalább 2 milliárd forintos hitelfelvétellel járt. Az Ikarus Egyedi új ügyvezetőt kapott, akinek a feladata saját bevallása szerint „átmeneti krízismenedzsment”. A gyárból buszok nem nagyon gurulnak ki, elküldött melósok annál inkább, a szivárgó hírek szerint alkatrészhiány van, sőt az alapvető kellékekre sincs pénz.
Találatok: [4]  Oldalak:   1