language

Kulcsszavak:

kampányfinanszírozás highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [745]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Ez már tényleg rendszerszintű korrupció: a kultúrkasszát is megfúrták a Fidesz „civiljei”

Két hete még nem tudtuk, hogy második fejezete is lesz a központi közösségi források pártcélú hasznosításáról szóló kutatásunknak. Az első felvonásban bizonyítottuk, hogy a Norvég Civil Alap helyére állított magyar állami pénzeszsák, a Városi Civil Alap szinte csak Fidesz-segédszervezeteknek osztott sok pénzt. Ráadásul nem valamiféle normatív rend szerint, hanem választókerületi logika alapján – például buszra, ingatlanra, kommunikációra, azaz a kampányban is remekül hasznosítható dolgokra. Most pedig azt igazoljuk, hogy az előadó-művészeti szervezetek támogatási keretéből is elhalmozták ugyanezeket a pártközeli egyesületeket, alapítványokat. Listánkban olyan „civil, kulturális” érdekeltség is szerepel, amelynek létesítő okiratba foglalt célja „a Fidesz–KDNP kormány működésének helyi szinten történő támogatása”.

Választási Fidesz-alap: megvan, hová tűntek az állami civilpénzek

Eddig csupán arról szóltak a hírek, hogy a Norvég Civil Alap helyére állított magyar állami pénzeszsákból, az úgynevezett Városi Civil Alapból fideszes vezetésű alapítványoknak, egyesületeknek is csurrant, cseppent. A Válasz Online most mélyfúrást végzett, átvilágítottunk több száz nyertes szervezetet, s arra jutottunk: az új finanszírozási mechanizmust egyszerűbb lett volna egyenesen Választókerületi Pártalapnak nevezni. Szinte mindenütt Fidesz-segédszervezetek nyerték a nagy pénzt – például buszra, ingatlanra, kommunikációra: azaz a választási kampányban is remekül hasznosítható dolgokra. Emlékszünk: a norvégokkal az volt a baj, hogy politikai-ideológiai alapon szelektáltak. Most ugyanez történt fordítva, csak durvábban, „meghosszabbítva Bicskéig”. Ha ez így nem hivatali hatalommal való visszaélés, akkor semmi sem az.

Hivatalosan még nincs kampány, de már most ömlik a közösségi médiába a pártok kasszájából a pénz

Manapság pár kattintással bárki kiderítheti, milyen sokat – olykor a törvényi plafon fölött – költenek a pártok a közösségi médiában, ám az ÁSZ egy joghézagra hivatkozva széttárja a kezeit. Egyszerűen kihagyták a választási törvényből a közösségi médiát, mint olyan felületet, ahol politikai kampányokat lehet bonyolítani, továbbá ezek a platformok nem minősülnek a médiatörvény szerinti sem sajtóterméknek – így magyarázta az Állami Számvevőszék (ÁSZ) lapunk érdeklődésére válaszolva azt, miért nem találta hétfőn publikált jelentésében problémásnak, hogy a Fidesz jelöltje a tavalyi szerencsi időközi országgyűlési választáson milyen sokat költött a Facebookon.

Az Állami Számvevőszék szerint a facebookos hirdetés nem számít politikai hirdetésnek

Nem talált szabálytalanságot az Állami Számvevőszék a fideszes Koncz Zsófia tavalyi kampányában, pedig csak a Facebookon több pénzt költött el hirdetésekre, mint amennyit összesen lehetett volna – derült ki az RTL Híradó riportjából.

Még nem jutottak el gyanúsítottig a Gődény pártja körüli költségvetési csalás nyomozásában

Nem jutott el gyanúsított kihallgatásáig a nyomozás, amely a főleg a koronavírus-járvány veszélyességének tagadásával ismertté vált Gődény György rövid életű pártja körül folyik költségvetési csalás gyanújával. Gődény Közös Nevező 2018 nevű pártja a 2018-as parlamenti választásokra kapott kampánypénzt a költségvetésből, ám azzal nem számolt el, noha a párt a törvényben előírt minimális eredmény alatt maradt, így vissza kellett volna fizetnie a támogatást. A Közös Nevező 2018 ügye nem egyedülálló, eddig összesen 47 büntetőeljárás indult a 2018-as országgyűlési választásokon indult kamupártok miatt. Költségvetési csalás, választás rendje elleni bűncselekmény és magánokirat-hamisítás körében nyomoztak, az év elején tíz büntetőeljárás iratait már vádemelési javaslattal megküldték az ügyészségnek.

Nem árulja el a kedvezményezett, hogy kik működtetik közpénzből a fideszes mémoldalt

Két lényegi elemmel egészítette ki a Patrióta Európa Mozgalom mémoldalnak juttatott közpénzekről szóló korábbi cikkünket a történetben a pénzek címzettjeként szereplő egyesület. Egyrészt, hogy a fideszes mémeket posztoló Facebook-oldal még Balog Zoltán ideje alatt tartozott hozzájuk. Másrészt, hogy az egyesületnek csatornázott, a mémoldalnak szánt közpénzeket arra fordították. A részleteket és a Facebook-oldal szerkesztőinek nevét azonban nem árulták el.

Seres Máriáék kamupártjában ipari mennyiségben hamisítottak, és zacskóból osztották a pénzt

Gulyás Márton és a Partizán újabb, négyrészes dokumentumfilmet készített a magyar rablópártokról és a voksbizniszről. Ezek a részek hamarosan láthatóak lesznek, de a 24.hu előzetesen megtekinthette őket, és ez alapján mondjuk: nem érdemes kihagyni ezt a megdöbbentő és súlyos tényfeltáró anyagot, amely főleg arccal, névvel vállalt vallomásokra támaszkodik.

Közpénzből osztotta az oroszbarát és fideszes mémeket egy facebookos propagandaoldal

A 208 ezres táborral bíró Patrióta Európa Mozgalom facebook-oldal hetente gyakran több száz, köztük a Fideszt támogató képeket oszt meg a közösségi szájton. Az oldal működtetésére egy Fidesz-közeli egyesület 2019-ben közpénzből származó 5,8 millió forintot kapott. A pénzt csavarosan, egy alapítványon keresztül küldték, de a szálak Rogán Antalhoz vezetnek.

„Tévedésből” reklámozta a Hegyvidéki Önkormányzat a Fideszt a YouTube-csatornáján

Január végén fedezett fel az Magyar Kétfarkú Kutya Párt (MKKP) XII. kerületi szervezete a Hegyvidéki Önkormányzat YouTube csatornáján egy videót, ami arra buzdította a kerületi lakosokat, hogy támogassák a Fidesz-KDNP jelöltjeit a 2019-es önkormányzati választáson. Miután felhívták az esetre a kerületi jegyző figyelmét, a videó rövid idő alatt eltűnt a csatornáról, ezt követően pedig az önkormányzat is megpróbált magyarázatot adni a történtekre.

43 millió forintot fizettek ki Gyurcsányék az egyik baloldali álhíroldalnak

Több mint 43 millió forintot fizet ki a Demokratikus Koalíció (DK) parlamenti képviselőcsoportja közösségi médiás tanácsadásra egy tavaly októberben alapított cégnek - vettük észre a parlament hivatalos oldalán. Az Eagle Eye-Marketing Kft.-t az a Páva Zoltán vezeti, aki a felelős kiadója az egyik legismertebb baloldali propagandaoldalnak, az Ez a Lényegnek.
Találatok: [745]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>