Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

Intézmények:

GerillaPress Kft. highlight_off
Találatok: [16]  Oldalak:   1 2   >  >>

Kellemeset a hasznossal: így válnak a közpénz-milliárdok magánvagyonná a kormánypropagandával

A kormányközeli tulajdonosok kezei alatt termőre fordultak a korábban gyakran szenvedő médiavállalkozások. Röviden így lehet összefoglalni a hazai médiapiac 2017-es évét. Tavaly számos, korábban az életben maradásért küzdő, de legalábbis erősen veszteséges médium termelt komoly profitot, néhányból pedig már pénzt is ki tudtak venni a tulajdonosok. Nem is keveset: Habony Árpád és Mészáros Lőrinc is százmilliókkal gazdagodott a sajtótermékeinek köszönhetően.

Perek tucatjait indították lejáratott ellenzéki pártvezetők a fideszes propagandagépezet sajtótermékei ellen

Vonának ez az esete kiválóan modellezi a propagandagépezet működését: az egy központból, adott esetben egy teljesen komolytalan bulvárlapból – máskor pedig alig olvasott, impresszum nélküli blogról – pár órán belül, de legföljebb másnapra vírusként szóródó tartalmakat. A másodjára/sokadjára közlők saját „értesülést” csak elvétve fűznek a szemlézett hírhez, legtöbbször az átfogalmazással sem bíbelődnek, sokszor pedig még a cím is ugyanaz marad több tucat sajtótermékben.

Tavaly 12 milliárdot költött sorosozós reklámkampányokra a kormány

A 2017-es első és második nemzeti konzultációhoz több részletben rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda hirdetéseket bő 12 milliárd forint értékben. Az összegből közel 4 milliárd forint Mészáros Lőrinc médiacégeihez került, de más NER-közeli vállalkozók is jól jártak a propagandakampányokkal. Kikértük és mutatjuk az egész éves részletes adatokat, melyekért Rogán hivatala összesen 114 ezer forint költségtérítést kért az Átlátszótól.

Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány

1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Még kétmillió emlékezetpolitikai forint a Pesti Srácok lapigazgatójának

Nincs az a pénz, amit az 56-os emlékbizottság el ne tudna égetni, ráadásul közben Gulág-emlékév is van, nyilván az sincs ingyen. Tavaly nyáron a Gulág-emlékbizottság 1,4 milliárd forint összértékű pályázatot írt ki az emlékévhez kapcsolódó négy témakörben. Stefka István itt is tudott nyerni egy szerényebb összeget.

3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére

2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.

Sörözőjére kapott közpénzt a Pesti Srácok főszerkesztője

75 millió forint közpénzt kapott a Pesti Srácok nevű kormánypárti blog lapigazgatója és főszerkesztőjének cégei az '56-os Emlékbizottságtól, derül ki az RTL riportjából. Stefka István és Huth Gergely a pénzből többek között átalakították az R56 nevű sörözőt és készítettek egy dokumentumfilmet, de állításuk szerint a blogjukat nem ezekből a pályázatokból finanszírozták.

Pesti Srácok Emlékpark: programok napi másfél millióért

Az 56-os emlékév kiemelt rendezvénye volt a pestisracok.hu oldalt is működtető Gerilla Press Kft. által működtetett józsefvárosi Pesti Srácok Emlékpark. A cég a kerületi önkormányzat jóvoltából a Horváth Mihály teret ingyen használhatta szept. 5. és október 26. között (majd a rendezvényt egy héttel tovább is tartották). Az 1956-os Emlékbizottság 68 320 000 Ft támogatást biztosított, honlapjukon a program betűhű leírása a következő: „A 8. kerültben a Pestisrácok.hu és Udvari Kamarszínház egy komplex rendezvénysorozatot kíván megvalósítani a kerületi polgármester támogatásával. Pesti Srácok Emlékpark elnevezéssel egy olyan kulturális, közösségi színteret hoznának létre, ahol az 56-os események emlékei között az év és a korszak művészete, sportja, divatja, étkezési szokásai elevenednek meg. Az esemény időtartama 2016. szeptember 6-október 23-ig.”

Cégbíróság: Huth Gergelyt eltiltották a cégvezetéstől, de ügyvezető maradhat

A cégbíróság szerint a Pestisrácok ügyvezetőjét 2014-ben jogerősen 5 évre eltiltották a cégvezetéstől, mégis ügyvezető maradhat, mert senki nem indított az ügyben törvényességi felügyeleti eljárást.
Találatok: [16]  Oldalak:   1 2   >  >>