Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

Intézmények:

Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) highlight_off
Találatok: [61]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7   >  >>

Közel 60 milliót fizetett a fideszes blogbirodalom szerzőinek az MTVA az elmúlt három évben

A fideszes propagandagépezet egyre meghatározóbb részévé válik a blogbirodalom, ahol Schmidt Mária, Lánczi Tamás és ifjabb Lomnici Zoltán mellett olyan feltörekvő politikusok is tolhatják az olvasók arcába a kormánypárti üzeneteket, mint például Király Nóra, Újbuda alpolgármestere, a Fiatal Családok Klubja alapítója. Közadatigénylésben kértük ki az MTVA-tól, mennyibe kerül ez az adófizetőknek, ugyanis a kormánypárti bloggereket a közmédia fizeti.

Pintér volt cége is őrzi az MTVA székházát

Tordai Bence, párbeszédes képviselő videóján jól beazonosítható, hogy egyes őrök a cég logójával ellátott egyenruhát viselnek.

Mészáros jó időérzékkel vett céget: behúzott egy hatalmas fővárosi tendert is

A Fővárosi Önkormányzat cégei, illetve vidéki víziközmű-társaságok idén nyáron közös közbeszerzési eljárásban kértek ajánlatot járműflottáik biztosítására. Az alkusz egy olyan cég volt, amely rakétaként lőtt ki az utóbbi években, egyre-másra nyeri el az állami megbízásokat. A Hungarikum Biztosítás Alkusz Kft. vezetője eddig is kiváló kormányzati és önkormányzati kapcsolatokkal bírt, ám áprilistól még erősebb hátszéllel rendelkezik: a cégben feltűnt Mészáros Lőrinc és felesége.

31,2 milliót fizet a Fidesz médiafigyelésért

Idén ez már a második médiafigyelésre kötött szerződése a Fidesznek, mindkét esetben a kormánnyal jó viszonyt ápoló Médianéző Kft.-t bízták meg a feladattal.

Ami jár Mészáros Lőrinc 2RULE-jának, az nem jár más magyar vállalkozásnak

Nem kaptuk meg az MTVA-tól azoknak a magyarországi cégeknek a listáját, amelyektől éppúgy nem kap pénzt a reklámozásért, mint a Mészáros Lőrinc 2RULE-ját forgalmazó cégtől. Az állami média eljárása esetpéldája annak a történetnek, amely megmutatja, miként aknázza ki politikai kapcsolatrendszerét egy Mészáros-cég, hogy lényegileg kockázat nélkül, de közvetett állami támogatással termeljen pénzt úgy, ahogyan arra egyetlen átlagos, kockázatot vállaló, teljesítményalapú piacon mozgó magyar kis és középvállalkozásnak sem lehet.

A Simicska-média tündöklése és bukása

A Magyar Nemzet és a Heti Válasz eladásával vagy megszüntetésével és a Lánchíd rádió bezárásával (az októberben lejáró frekvenciaengedélyt nem hosszabbítják meg, ha minden igaz), úgy tűnik, Simicska Lajos egy időre biztosan kiszáll a magyar médiapiacról, ami pedig elég régóta elképzelhetetlen volt a jelenléte nélkül.

Duplán csapolták meg a Soros-kampány milliárdjait

Kétszer vették le a sápot a Soros Györgyre fókuszáló nemzeti konzultáció milliárdjaiból a baráti hirdetőcégek, miközben az állami megrendelés eljutott a politikai reklámokat közlő újságokhoz, tévékhez. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda gigantikus összegeket felemésztő kampányaiban az elmúlt években olyan finanszírozási rendszer alakult ki, amely lehetővé tette, hogy még az állam és az állami tulajdonú médiumok közé is beékelődjön két magáncég, és mindkettő jelentős jutalékot számoljon fel ugyanarra a reklámra. Ezzel a megoldással az állam által kifizetett minden 1 milliós hirdetési díjból akár 400-500 ezer forintot is zsebre tehettek a hirdetésszervezők.

Schmidt Mária bevette magánbizniszébe a közmédia vezérét

Ahogy megjósoltuk, Vaszily Miklóst beválasztották annak a milliárdos ingatlancégnek a vezető testületébe, amelynek főrészvényese Schmidt Mária családi cége. A kormánybiztos érdekeltségébe tartozó tőzsdei cég közgyűlésén még csak tartózkodás sem volt, egyhangúlag mindenki a közmédia vezérét akarta az igazgatótanácsba 2022-ig.

Kálomista-, és Habony-közeli cégek milliárdokért gyártanak műsorokat a közmédiának

Törvényi kötelezettsége az MTVA-nak nyilvánosságra hozni minden olyan szerződést, amelyet a közmédia 5 millió forint feletti értékben köt meg. Ezeket a szerződéseket a vagyonkezelő honlapján hozza nyilvánosságra egy időről időre aktualizált dokumentum részeként.

3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére

2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.
Találatok: [61]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7   >  >>