Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

Személyek:

Mészáros Csaba highlight_off
Találatok: [8]  Oldalak:   1

Hiába a hátszél: súlyos bajok vannak Szemerey bankjánál

Felügyeleti biztost kellett kirendelni az NHB Bankhoz, ami kemény intézkedés, hiszen bár védi a betétesek érdekeit, a vele járó bizalomvesztés miatt nem könnyíti meg a bajba került bank életét. Mi történhetett Szemerey Tamás üzletemberrel, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérével?

A kárhozat útja: az újabb Ikarus-bukás háttere

Biztos piac, legyártható termék, finanszírozás: látszólag minden adott volt a sikerhez, jelen állás szerint mégis csúfos bukás a nemzeti autóbusz-gyártási program budapesti fellegvárának szánt, a napokban csődvédelembe menekült Ikarus Egyedi Kft. története.

Csődvédelembe menekült az Ikarus

Július 11-én jár le a buszgyártónak az összesen 180 autóbusz gyártására, illetve leszállítására adott végső határidő. A Volán és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) által kiírta tendert megnyerő cég előbb 240 napos határidő módosítást kapott, majd ezt újabb 90 nappal meghosszabbították.

A magyar buszgyártás omladozó bástyája 5 milliárd forintért cserélt gazdát

Öt milliárd forintért cserélt gazdát a magyar buszgyártás bástyájának szánt Ikarus Egyedi cseh anyacége. Az új tulajdonos Mészáros Csaba, az Egyedi ügyvezetője. Mészáros Csaba megváltoztatta a cseh cég nevét, meg azét is, amivel megvette a cseh céget, most már mindkettőben benne van, hogy „Ikarus”, meg hogy „vagyonkezelés”. Az adásvétel legalább 2 milliárd forintos hitelfelvétellel járt. Az Ikarus Egyedi új ügyvezetőt kapott, akinek a feladata saját bevallása szerint „átmeneti krízismenedzsment”. A gyárból buszok nem nagyon gurulnak ki, elküldött melósok annál inkább, a szivárgó hírek szerint alkatrészhiány van, sőt az alapvető kellékekre sincs pénz.

Az innovációs pénzekért folytatott tülekedés vezethetett Pálinkás József leváltásához

Magyarország az EU innovációban lemaradó országaihoz tartozik, csak néhány kisebb és szegény keleti tagállamot előzünk meg innovációs teljesítményükben. Bár valamelyest emelkedett a kutatás-fejlesztésre (k+f) fordított összegek aránya a GDP-ben kifejezve, amíg a cégek egyre többet költenek erre, az állam egyre inkább kivonul a jövő szempontjából talán legfontosabb területről.

Mégis forgalomba állnak a fapados buszok. Ebben is érdekelt Mészáros Lőrinc

A BKV a korábbi kifogások ellenére egy szűk körben rendezett ünnepségen mégis átvette a metrópótlásra szánt első két magyar buszt.

A BKV-nak nem kellenek a Matolcsy-rokon buszai

Egyre nagyobb a nyomás a BKV-n, hogy átvegye a jegybankelnök unokatestvéréhez kötődő buszgyárban készült, messze nem hibátlan járműveket.
Találatok: [8]  Oldalak:   1