Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

Akták:

Simicska-közeli cégek állami megbízásai highlight_off

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

A Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta a volt APEH-elnök, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó cégek - többek között az átláthatatlan tulajdonosi hátterű Közgép Zrt. - sorra nyerik a közpénzből finanszírozott tendereket és megkerülhetetlen szerepet töltenek be nem csak az építőiparban, de a hirdetési piacon is. Simicska Lajost Orbán Viktor egykori kollégiumi szobatársaként szoros viszony fűzi több vezető Fideszes politikushoz is.

 

Simicska Lajos felemelkedése és bukása (RTL Klub, Házon kívül 2017-06-14)

Találatok: [193]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Van bocsánat: Simicska-emberekkel épül Mészáros új birodalma

Regionális gazdasági térhódításra készül Mészáros Lőrinc, ám a cégeit irányító testületekben legfeljebb nagyítóval találni piacilag értelmezhető, nemzetközi versenyhez szokott csúcsmenedzsereket vagy innovatív zseniket. Helyettük jórészt segítő családtagokból, kiugrott vagy kirúgott állami tisztviselőkből – köztük egy kamupárt emberéből –, politikai szövetségesekből és a felcsúti kör által beszippantott bankok kádereiből áll az új idők új elitje. Illetve még valakikből: Simicska Lajos szűk stábjának nemrég még árulónak bélyegzett tagjaiból. Humánerőforrás-átvilágítás Válasz Online módra.

A Közérdekvédelmi Központ közzétette a paksi bővítés előkészítése során kötött szerződéseket

A Közérdekvédelmi Központ honlapján nyilvánosságra hozta az MVM Paks II. Zrt. 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban kötött szolgáltatási és beszerzési szerződéseit, mivel azokat továbbra sem tette hozzáférhetővé az atomerőmű bővítéséért felelős állami vállalat.

Felszabadította az Orbán család cégeit a Simicskával vívott háború

Bár a Fidesz 2010-es választási győzelme után látványos növekedésnek indult sok pártközeli vállalkozás, az Orbán család cégeinek felívelése csak évekkel később, 2014-ben kezdődött el. Ez az időpont nem volt véletlen.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.

Pénzért cserébe elhallgatták a híreket?

A 2010 utáni felfutás azt a korábbi bejegyzésünkből is ismert tényt mutatja, hogy a választási győzelmet követően az állami cégek a piacilag indokoltnál sokkal nagyobb arányban kezdtek hirdetni ezekben a lapokban. Ami talán kevésbé ismert, hogy a 2015-ös összeveszés után milyen drasztikus mértékben csökkentették hirdetéseiket a Simicska-lapokban ezek a hirdetők. Az is látszik, hogy a csökkenés hónapokkal a nyilvános konfliktus előtt kezdődött.

A lapszöktető: hogy lett Liszkay Gábor a fideszes média kulcsfigurája?

Középszerű intellektus, érdektelen személyiség, de van egy specialitása, amit Révai József óta ő tud a legjobban: pártlapot készíteni – ilyen arc rajzolódik ki Liszkay Gábor portréjából.

Most rádióján nyerhet Vajna

Átvállalná a rádióktól a hallgatottságmérés költségeit a médiahatóság, amely egy hónappal Andy Vajna új rádiójának indulása után állt elő az ötlettel. Ráadásul a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság egy nappal azt követően tette a meglepő bejelentést, hogy kiderült: évi százmilliós bevételtől esik el azáltal, hogy Andrew G. Vajna film­ügyi kormánybiztos Romániában jegyeztette be tévéadóit, és a bukaresti hatóságnak fizeti be a műsor-szolgáltatási díjat.

Állami hirdetések nélkül annyi lett Simicska mesés reklámbevételeinek is

A hirdetési piacot teljesen átrendezte Simicska Lajos rossz viszonya a miniszterelnökkel, a korábbi milliárdos osztaléknak csak a töredékét tudta kiszívni plakátos cégeiből, igaz, ez még mindig százmilliós tételt jelent. A nyilvános adatok alapján a hirdetési birodalom minden tagja csúnyán visszaesett.

Utcafront

A köztéri média területén sem az oszlopháború volt a legnagyobb csapás Simicskáékra: a cégbirodalom milliárdos állami megrendelésektől esett el. A konkurencia erősödik, a folyamatokba a kormány is besegít. Az egykori Fidesz-pénztárnok sem adja fel: az egyik hozzá köthető médiavállalkozás épp most alapított egy új céget.

Újra ringbe szállhat a közpénzekért a Közgép

Újra indulhat a hazai közbeszerzéseken a Közgép. A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság ugyan csak a per jogerős befejezéséig, de felfüggesztette a Közbeszerzési Döntőbizottság tiltó határozatát.
Találatok: [193]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>