language

Akták:

Kormány vs. Norvég Alap highlight_off

Lapok:

Magyar Nemzet (MNO) highlight_off

Kormány vs. Norvég Alap

Kormány vs. Norvég Alap

2014 tavaszán a Kehi a Miniszterelnökség utasítására kezdte el a Norvég Alap által támogatott szervezetek vizsgálatát, melynek végén több szervezetet feljelentett. Azonban a lezárult ügyészségi vizsgálat csupán adminisztrációs hibákat tárt fel a norvég pénzeket felhasználóknál. Később kiderült, a vizsgálatot személyesen Orbán Viktor miniszterelnök kezdeményezte.


 

 

 

Magyar Nemzet (MNO)

A lapot Pethő Sándor és Hegedűs Gyula alapította 1938-ban. Jobboldali, náciellenes lap volt. 1944-45 között rövid időre a német megszállás idején betiltották. Utána rendszert bíráló politika álláspontot nem közölhetett. 1953-tól a lap Nagy Imrét támogatta Rákosival szemben. 1954-ben a Hazafias Népfront lapja lett, de 1956-ban felvállalta a Petőfi-kör népszerűsítését. A forradalom vezető sajtóorgánuma és a kormány félhivtalos lapja lett. November 4-től 1957 szeptemberéig nem jelenhetett meg a lap.

 

A lapprivatizáció, a konfliktusok miatt a lap népszerűsége csökkent a rendszerváltás után. 1996-ban a Postabank lett a lap tulajdonosa. Ekkor egy mérsékelt, független jobboldali lapként működött. 2000-ben a Magyar Nemzet egyesült a Napi Magyarország nevű, radikálisabb jobboldali nappal, innentől nyíltan a Fideszhez közel álló lapként működött. A Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. tulajdonosa a Fidesz volt pártpénztárnoka, Simicska Lajos volt. 2015-ben, a Simicska-Orbán szakítást követően ennél a lapnál is felállt a szerkesztőség Fideszhez hű része, a lap innentől polgári konzervatív, ellenzéki hangvételűvé vált. A 2018-as kampányban aktív szerepet vállalt korrupciós ügyek közlésével, de a kétharmados Fidesz-győzelem után Simicska hirtelen bejelentette: felfüggeszti a Magyar Nemzet kiadását. Utolsó száma 2018. április 11-én jelent meg. 2019február 6-tól a Magyar Idők átvette az időközben megszűnt Magyar Nemzet nevét, miután Simicska médiabirodalmát újra a Fideszhez közeli oligarchákhoz került. A jelenlegi Magyar Nemzetet a Magyar Idők Kiadó Kft. adja ki, melynek tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány nevű fideszes médiakonglomerátum.

A lap főszerkesztője: Toót-Holló Tamás.

Támogasd a sajtóadatbázis fenntartását rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [16]  Oldalak:   1 2   >  >>

Törvényesen működtek a civilek

A Norvég Civil Támogatási Alaptól érkező pénzek elosztásában közreműködő három magyar civil szervezet működése teljesen megfelel a hazai jogszabályoknak – derül ki a Magyar Nemzet által megismert törvényességi ellenőrzés eredményeiből.

Brüsszelre mutogat a leleplezett Ökotárs

Nem tagadta az Ökotárs Alapítvány vezetője azt az értesülésünket, hogy a Kehi-vizsgálat miatt a szervezetnél felmerült: a Norvég Alappal kapcsolatos pénzosztások dokumentumait menekítsék ki a norvég nagykövetségre.

Hűtlen kezelés gyanúja miatt tartottak házkutatást

A Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda hűtlen kezelés, valamint jogosulatlan pénzügyi tevékenység elkövetésének gyanúja miatt indított eljárás keretében hétfőn házkutatást tartott az Ökotárs Alapítvány budapesti irodájában – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálata.

Törvényt sértett az Ökotárs

Nem titkolózhat tovább a norvég civil alap pénzei fölött diszponáló Ökotárs Alapítvány, miután az adatvédelmi hatóság felszólította: tizenöt napon belül adja ki a vesztes pályázók nevét és elutasításuk indokát a Hír Televíziónak, amelynek adatigénylését korábban megtagadták.

Norvég Alap: gyanús kölcsönök

A Magyar Nemzet értesülése szerint a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal által a Norvég Alap ellenőrzése során vizsgált egyik szervezet hat év alatt csaknem százmillió forint kölcsönt adott tizenhét civil egyesületnek, illetve alapítványnak úgy, hogy a gyanú szerint erre nem volt engedélye.

Kettőt is blöffölt a kormány, amikor feljelentéssel fenyegette a civileket

A kormány civilek elleni harcának legújabb állomásán pénteken Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár már sikkasztást és büntetőfeljelentést emlegetett. Ennek alapja egy Ernst & Young jelentés volt,
Találatok: [16]  Oldalak:   1 2   >  >>