Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Akták:

Kőröshegyi völgyhíd highlight_off

Kulcsszavak:

privatizáció highlight_off

Kőröshegyi völgyhíd

Kőröshegyi völgyhíd

Magyarország leghosszabb hídját, a Kőröshegyi viaduktot három év építkezés után 2007 nyarán adták át a forgalomnak. Az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,2 kilométer hosszú szakasza 76 milliárd forintból épült meg, ebből a völgyhíd 43 milliárdot emésztett fel. Létezett azonban egy alternatív, a megépült viaduktnál jóval kisebb híd építését szükségessé tevő, így feltehetően jóval olcsóbb terv is. Utóbbi ráadásul szakértői tanulmányok alapján a lakossági elfogadottság és a tájvédelem szempontjából is jobb paraméterekkel rendelkezett volna. Kőröshegy képviselő-testülete azonban ezt a változatot nem tárgyalta.

Támogass minket, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas
▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor

 

Az Állami Számvevőszék 2008-ban kiadott jelentésében megállapította, hogy a völgyhidas változat megépítésére vonatkozó döntés műszakilag, pénzügyileg, természetvédelmileg és településrendezési szempontból sem volt megalapozott. 2002 elején a Nemzeti Autópálya Rt. már a híd kivitelezési szerződésének lezárására készült a Vegyépszer - Ganz Acélszerkezetek párossal, ám a kormányváltás után új pályázat került kiírásra, amelyet a Hídépítő Zrt. és a Strabag Zrt. Völgyhíd elnevezésű konzorciuma nyert meg. A hvg.hu az osztrák sajtóra hivatkozva annak lehetőségét is felvetette, hogy a Völgyhíd konzorcium hasznából a kormánypártok is részesedhettek.