language

Intézmények:

Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) highlight_off
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) highlight_off

Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)

A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (röviden KESMA) 2018-ban alapított magyar alapítvány. A szervezet pénzügyi számláját az MKB Bank Zrt. vezeti. Az alapítvány létrehozását a maradék, erősen szűkített terű sajtó azzal bírálja, hogy ezzel még tovább nő az állami költségvetési, illetve adópénzen fenntartott „fideszes médiabirodalom”, tehát nemcsak tömegtájékoztatási, de gazdasági monopólium birtokló Orbán-kormány propagandacéljaira. Ezzel együtt az alapítvány élére Fidesz-közeli személyek kerültek azért is, mert csak és kizárólag már addig is fideszes kötődésű médium vált a részévé, nem véletlen, hogy a kormány az alapítvány médiatulajdon-koncentrációját „nemzetstratégiai jelentőségűnek” minősítette. A kuratórium elnöke 2019-ig Varga István, lemondását követően Szánthó Miklós, 2022-től pedig Liszkay Gábor.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [4]  Oldalak:   1

MVM-szerződések: a hirdetési pénzek háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került

A Magyar Villamos Művek két év alatt több mint 8 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket, ennek az összegnek a háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került – derült ki az rtl.hu által megszerzett dokumentumokból. A maradék kétmilliárd egy részénél is kimutatható valamilyen kormányzati kapcsolat, az pedig jóval ritkábban fordult elő, hogy olyan sajtótermékben hirdettek, ahol megjelenhet a hatalommal szembeni kritikus gondolat is. Az állami vállalat azt közölte, hogy a tervezési és médiavásárlási feladatokat teljesen a Nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiválasztott kommunikációs ügynökség látja el, a kampányokról pedig velük közösen gondoskodnak „átfogó médiapiaci ismeretekkel rendelkező szakemberek”.

Választási kampány nélkül kevesebb jut propagandára, de az a „megfelelő” helyekre

Harmadára csökkent az állami reklámköltés a tavaszi parlamenti választás után, de az eloszlása semmivel sem lett demokratikusabb: több mint 80 százaléka kormányközeli médiumokhoz került.

A nagy raktárkoncerttrükk: segítségbe csomagolt NER-nyomulás

Hetek óta zajlanak a raktárkoncertek, amelyekkel a Covid-járvány miatt nehéz anyagi helyzetbe került könnyűzenei iparágat próbálja segíteni a kormány. A lebonyolítás körül megmagyarázhatatlan furcsaságok vannak, például a helyszínt, a felvételeket sorsát, a pénzelosztást vagy épp a programról szóló NER-es belső döntéshozatalt illetően. Mivel ez a program a közvélemény szeme előtt zajlik, most jól látszik, hogy az állam hogyan téríti el a piaci alapú rendezvényszervezést a NER-cégek felé, és hogyan rendeli alá a szakmai kérdéseket a területszerzésnek. A kulcsszereplő a területen még újoncnak számító, de máris tízmilliárdokkal kitömött állami Antenna Hungária és egy vele együttműködő, egyre növekvő magáncég.

Kétszázmillióba került az Alapjogokért Központ hazafias kampánya, Balásy cégei a kivitelezők

Igazi NER-gyöngyszem az a kampány, amelyet még augusztusban indított az Alapjogokért Központ. A projekt a Rogán Antalhoz tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal égisze alatt, a KESMA elnöke által vezetett Jogállam és Igazság Nonprofit Kft. megrendelésére, a “kék plakátos” Balásy Gyula cégei kivitelezésében zajlott. Most az is kiderült, mennyiért.
Találatok: [4]  Oldalak:   1