language

Intézmények:

MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. highlight_off

Kapcsolódó szervezetek:

Lapok:

Népszava highlight_off

Népszava

A nagymúltú baloldali napilapot 1877 májusában a Magyar Szociáldemokrata Párt lapjaként alapították. 1905-től kezdődően napilapként adták ki. A Horthy-rendszerben sajtóperek sokaságát zúdították az újságra, 1932-ben pedig betiltásra került. A II. világháború alatt hol működött, hol nem. A lap újraindítását 1945-ben Szakasits Árpád vezényelte és a Szociáldemokrata Párt központi lapja lett. 1948-ban az államosításokat követően a Népszava a szakszervezetek lapja lett, politikai véleményalkotásra nem volt lehetősége,a pártállam határozta meg a pédányszámot is. 1956 a Szociáldemokrata Párt visszavette a lap szerkesztését. A Népszavát 1957-64 között Kéthly Anna szerkesztette Londonban. A forradalom leverése után újra a szakszervezetek lapja lett a Népszava, amit a rendszerváltást követően privatizálták.

 

1994-ben a Fenyő János vezette Vico vállalatcsoport vette meg. Fenyő 1998-as meggyilkolását követően Fenyő özvegye a lapot eladta. Tulajdonosváltások hosszú sora után 2005-ben az MSZP közelébe került. A rendszerváltást követően a lap kiadója a Népszava Lapkiadó Kft. volt, jelenleg ezt a feladatot a XXI. század Média Kft. látja el 2016 óta óta. A Zrt.-t 2017-ben a Bécsben bejegyzett Horizont Handels und Industrie AG vette meg, mely Puch László MSZP-s pártpénztárnok érdekeltségébe tartozik. A napilapok piacának átalakulását követően a Népszava a legnagyobb példányszámú hazai politikai napilappá vált. 2019 áprilisában a Horizont AG eladta a Népszavát, az új tulajdonos Leisztinger Tamás egyik cége, a Proton Trade Zrt.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [9]  Oldalak:   1

Elszámoltatás: mostantól mindent vizsgálnak

Több feljelentésről és felelőtlen közpénz-felhasználásról számolt be búcsúzó sajtótájékoztatóján Papcsák Ferenc, a posztjáról összeférhetetlenség miatt távozó elszámoltatási kormánybiztos.

MÁV Cargo: Garamhegyi cáfolja a korrupció-gyanút

Nem tud arról a közlekedési minisztérium egykori államtitkára, hogy gyanúsítottként "képbe került" volna a MÁV Cargo privatizációjával kapcsolatban folyó ügyészségi nyomozásban.

Cargo-ügy: mindenki vizsgálja a sikerdíjat

A magyar nyomozók és az osztrák korrupcióellenes ügyészség is eljárást folytat a MÁV Cargo 2008-as privatizációjánál felmerült korrupciógyanú miatt, de vizsgálatot indított az osztrák szövetségi vasút, az ÖBB is.

MÁV Cargo-ügy: a vevő szerint minden rendben

Miközben Magyarországon befolyással üzérkedés gyanúja miatt – egyelőre ismeretlen tettes ellen – nyomoz a Nemzeti Nyomozó Iroda a MÁV Cargo privatizációja kapcsán, az áruszállítási leánycég vevője, az osztrák szövetségi vasúti holding (ÖBB) tagja, a Rail Cargo Austria (RCA) kitart amellett: nem történt jogsértés a már aláírt, de érvénybe még nem lépett, 102,5 milliárd forintos adásvételnél.

Sikerdíj: maradtak a kérdőjelek

Elismerte Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szakállamtitkára a HVG-nek, hogy tavaly államtitkárként fogadta – a többi érdeklődő pályázó mellett – a Rail Cargo Austria (RCA) vezetőit, és tárgyalt velük a MÁV Cargo küszöbön álló privatizációjáról.
Találatok: [9]  Oldalak:   1