language

Kulcsszavak:

2014-2020-as uniós ciklus highlight_off

Intézmények:

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [3]  Oldalak:   1

650 milliót költött a MÁV a rókusi állomásra, helyén hagytak egy 59 éves váltót, majd kisiklott egy vonat miatta

2018-tól a tram-train építésével párhuzamosan Szeged-Rókus állomáson is felújították a pályát. A kitérőkből – azaz a váltókból – nem mindet cserélték. 2021 októberében, nem sokkal a pálya újranyitása után egy vonat kisiklott. A MÁV közadatigénylésünkre azután válaszolt, hogy a hatóság jelentésében leírta, mi vezetett a balesethez.

Tram-train: kétséges, hogy az uniós támogatáshoz szükséges menetidő-megtakarítás összejön-e valaha

A MÁV 10 évig titokban akarta tartani a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train megvalósíthatósági tanulmányát, de megnyertük az emiatt indított pert, és nemrégiben megkaptuk az iratot. Abban az áll, hogy rövidebb utazási időre is alapították, hogy hasznos a tram-train – ám a járat valójában 8 perccel lassabb, mint tervezték. A költségekről azt írták, 1 százalékos eltérésnél „a közgazdasági teljesítménymutatók olyan értékre váltanának, amely a támogathatóságot kizárja”. Közben csak a vonatbeszerzés 17-ről 21 milliárdra drágult, a teljes beruházás pedig bő 80 milliárdba került. A projekt jelentős buszritkítással is számolt.

Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó informatikai cég viszi a MÁV gigatenderét

Mészáros Lőrinc tavaly vásárolta meg a 4iG szoftverfejlesztő céget, a kormány célja pedig, hogy egy helyre terelje az informatikai beruházásokat is. Ezen beruházások felelőse a Digitális Kormányzati Ügynökség, a társaságot Rogán Antal felügyeli. Az informatikai beruházások nagy várományosa pedig épp a fent érintett 4iG Nyrt.
Találatok: [3]  Oldalak:   1