language

Intézmények:

Lapok:

Népszava highlight_off

Népszava

A nagymúltú baloldali napilapot 1877 májusában a Magyar Szociáldemokrata Párt lapjaként alapították. 1905-től kezdődően napilapként adták ki. A Horthy-rendszerben sajtóperek sokaságát zúdították az újságra, 1932-ben pedig betiltásra került. A II. világháború alatt hol működött, hol nem. A lap újraindítását 1945-ben Szakasits Árpád vezényelte és a Szociáldemokrata Párt központi lapja lett. 1948-ban az államosításokat követően a Népszava a szakszervezetek lapja lett, politikai véleményalkotásra nem volt lehetősége,a pártállam határozta meg a pédányszámot is. 1956 a Szociáldemokrata Párt visszavette a lap szerkesztését. A Népszavát 1957-64 között Kéthly Anna szerkesztette Londonban. A forradalom leverése után újra a szakszervezetek lapja lett a Népszava, amit a rendszerváltást követően privatizálták.

 

1994-ben a Fenyő János vezette Vico vállalatcsoport vette meg. Fenyő 1998-as meggyilkolását követően Fenyő özvegye a lapot eladta. Tulajdonosváltások hosszú sora után 2005-ben az MSZP közelébe került. A rendszerváltást követően a lap kiadója a Népszava Lapkiadó Kft. volt, jelenleg ezt a feladatot a XXI. század Média Kft. látja el 2016 óta óta. A Zrt.-t 2017-ben a Bécsben bejegyzett Horizont Handels und Industrie AG vette meg, mely Puch László MSZP-s pártpénztárnok érdekeltségébe tartozik. A napilapok piacának átalakulását követően a Népszava a legnagyobb példányszámú hazai politikai napilappá vált. 2019 áprilisában a Horizont AG eladta a Népszavát, az új tulajdonos Leisztinger Tamás egyik cége, a Proton Trade Zrt.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>

Letették a következő évek legfontosabb közlekedési fejlesztésének alapkövét

Lerakták a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítésének alapkövét pénteken Kiskunhalason. Palkovics László szerint összesen mintegy 6000 milliárd forintos vasútfejlesztés várható az országban, amiből 750 milliárdot csak a Budapest-Belgrád vasútvonal emészt fel

Oroszoknak adják el Orbánék a Dunakeszi Járműjavítót

A verseny kizárásával az orosz Transzmasholding hazai leányvállalatának adja el az állam a csak öt éve visszaszerzett, nagy múltú Dunakeszi Járműjavítót - döntött az Orbán-kormány.

Fidesz-közelben landoltak a 4-es metró korrupciós ügyének főszereplői

Az Orbán-kormány Magyarország legnagyobb korrupciós botrányának nevezte tavaly a 4-es metró ügyét, azóta viszont mélyen hallgat róla. Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője és munkatársa tényfeltáró munkájának konklúziója szerint nem ok nélkül: a visszaélések egykori főszereplői nyakig ülnek a NER legpiszkosabb üzleteiben.

Drágul a vasútépítés

Az eddig becsült 472 milliárd forinttal szemben 550 milliárd forintba kerülhet a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása és fejlesztése - jelentette be a múlt hét végén belgrádi látogatása alkalmával Szijjártó Péter külügyminiszter.

Sokat bukik az államkassza Andy Vajnán

Több százmillió forinttól eshet el az államkassza amiatt, hogy Andy Vajna Romániába költözteti a TV2-csoport legtöbb csatornáját. Az Együtt azt követeli az állami tulajdonú Eximbanktól, vonja vissza a kormánybiztos csaknem 8 milliárd forintos közpénzhitelét, amit a TV2-re kapott. Eközben Habony Árpád a BKV-val kötött szerződése után a MÁV-val barterezett: hirdetésekért cserébe hat pályaudvaron is terjesztheti Lokál című ingyenes napilapját.

Budai Gyula 15 milliárdot hiányol a MÁV-nál

Elkészült az elszámoltatási kormánybiztos összefoglaló jelentése a MÁV háttérintézményeinek privatizációjáról és a vasúttársaság más jogügyleteiről. Budai Gyula 15 ügyben vélelmez visszásságot, ami megállapítása szerint csaknem 15 milliárd forint vagyoni hátrányt okozott a MÁV-nak.

Ellentétes a nemzetgazdasági érdekekkel az MTV székházbérlése

Négy állami tulajdonú cég - a Magyar Posta Zrt., a Magyar Villamos Művek Zrt., a MÁV Zrt. és a Magyar Televízió Zrt. - székházprojektjétől várt hatékonyságjavulást vizsgálta az ÁSZ jelentése, amely szerint kiszolgáltatottságot okoz az állami tulajdonú ingatlanok hosszú távú bérlete.

Látványcsontvázak...

A Varga Mihály miniszterelnökségi államtitkár vezette gazdasági tényfeltáró bizottság befejezte munkáját. Összesen 63 témát ölel fel a jelentés, ennyi csontvázat találtak a tavalyi költségvetési szekrényben, ami - szerintük - meglepetésként érheti a közvéleményt, s az immáron több mint száz napja kormányzó politikusi csapatot is.

"Ilyen alapon minden fővárosi cég vezetése gyanúsított lehet"

Ahol állami vagy önkormányzati tulajdon van, szinte mindig megjelennek a befolyásolási kísérletek, és általában eredményesek is - jelentette ki a BKV-ügyben gyanúsítottá lett egykori vezérigazgató-helyettes, érzékeltetve, hogy a közlekedési cégnél feltártakhoz hasonló történetek tucatnyi másik fővárosi tulajdonú társaságnál előfordulhattak.

Kirakatperek - homályos üveg mögött

A Fidesz 2002-es veresége, és a szocialista kormány regnálása óta eltelt nyolc év politikai vonzatú bűnügyi, bírósági krónikáit két nagy részre oszthatjuk.
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>