Kulcsszavak: |
|
Intézmények: |
7,8 milliárdot szórtak ki a kormányzati kommunikációra Európa jövőjét érintően
Közzétette újabb negyedéves beszámolóját a Nemzeti Kommunikációs Hivatal, ezúttal a kommunikációs feladatok ellátásáról. Itt már emelték a tétet: összesen 14,2 milliárd forint sorsáról döntöttek. A legtöbb pénzbe az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” került. De jutott azért a Családbarát Magyarország kampányra és a közmédiának is.
Családokért Felelős Államtitkárság
Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.
Lounge Design Kft.
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Miniszterelnökség
Mol-Új Európa Alapítvány
MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
New Land Media Kft.
Várkapitányság Zrt.
Városliget Zrt.
hirdetés
klientúra
média
rendezvényszervezés
túlárazás / pénznyelő
Kormányközeli cégeknél landol a magyar reklámpénzek harmada
A Facebook és a Google a NER nyomába sem ér a reklámpiacon, amelynek olyan szegmense is van, ahol a Fidesz-közeli szereplők részesedése az 50 százalékot is meghaladja.
Orbán-Simicska háború
Andy Vajna
Garancsi István
Mészáros Lőrinc
Simicska Lajos
Esma Zrt.
HírTV Zrt.
Magyar Hírlap (újság)
Mahir Cityposter Kft.
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Mediaworks Hungary Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)
Publimont Kft.
TV2 Média Csoport Zrt.
háttér
hirdetés
klientúra
média
A Habony-csapat leigazolta Gyurcsány volt kincstárnokát, ő szedi a pénzt a TV2-ből
Nincs több titok – már ami a máltai offshore vállalkozások végső haszonhúzóinak személyét illeti. Egy pénzmosás elleni uniós direktívának köszönhetően ugyanis kinyílt a törpeállam hivatalos cégjegyzéke. A Válasz Online öt olyan érdekeltséget is talált az adatbázisban, amely egyértelműen a Habony Árpád-féle üzleti csoporthoz tartozik. Az érintett gazdasági társaságok persze évek óta színmagyar, Fidesz- és államközeli bizniszeket bonyolítanak; csak azért lehetett szükség a „nemzetköziesítésükre”, hogy adót optimalizáljanak velük, illetve ideig-óráig láthatatlanná tegyék a tulajdonosaikat. Bónusz: a Habony-kör ebben a máltai hálózatban egyesült Zelles Sándorral, aki a Gyurcsány-éra főbizalmijaként a Kincstári Vagyoni Igazgatóságot vezette. Ma pedig egyebek mellett az a feladata, hogy kivegye a pénzt a TV2 műsorgyártójából.
Habony Árpád
Halkó Gabriella
Illés Géza Márton
Kertész Balázs
Kosik Kristóf
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tombor András
Zelles Sándor
Andaman Ltd.
Apium Media Holding Ltd.
Atmedia Kft.
EastCastle Investments LLC
IKO Holding Kft.
Las Vegas Casino Kft.
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
ODEX Outdoor Expert Kft.
TMH Hungary Invest Zrt.
VPP Energy Kft.
VPP Invest Kft.
VPP Solar Kft.
hirdetés
klientúra
offshore
pénzmosás
Európa
Málta
Az állami média állami hirdetésein is Mészáros Lőrinc és köre keres
Az állami média reklámbevételének 12 százalékát tarthatja meg az a Mészáros Lőrinchez köthető cég, amely megnyerte az MTVA közbeszerzését.
Ami jár Mészáros Lőrinc 2RULE-jának, az nem jár más magyar vállalkozásnak
Nem kaptuk meg az MTVA-tól azoknak a magyarországi cégeknek a listáját, amelyektől éppúgy nem kap pénzt a reklámozásért, mint a Mészáros Lőrinc 2RULE-ját forgalmazó cégtől. Az állami média eljárása esetpéldája annak a történetnek, amely megmutatja, miként aknázza ki politikai kapcsolatrendszerét egy Mészáros-cég, hogy lényegileg kockázat nélkül, de közvetett állami támogatással termeljen pénzt úgy, ahogyan arra egyetlen átlagos, kockázatot vállaló, teljesítményalapú piacon mozgó magyar kis és középvállalkozásnak sem lehet.
Íme az MTVA és a 2rule szerződése: nem kap pénzt az állami média Mészáros Lőrinc márkájának reklámozásáért
Nem kell pénzt fizetnie azért a Mészáros Lőrinc sportmárkájaként ismert 2rule-t forgalmazó cégnek, hogy megjelenjenek hirdetései az állami médiában, miután a felek bartermegállapodást kötöttek. A 2rule garantálja például, hogy bérbe ad termékeket az MTVA-nak, amelyeket a tévé munkatársai az adásokban viselhetnek.
A Simicska-média tündöklése és bukása
A Magyar Nemzet és a Heti Válasz eladásával vagy megszüntetésével és a Lánchíd rádió bezárásával (az októberben lejáró frekvenciaengedélyt nem hosszabbítják meg, ha minden igaz), úgy tűnik, Simicska Lajos egy időre biztosan kiszáll a magyar médiapiacról, ami pedig elég régóta elképzelhetetlen volt a jelenléte nélkül.
A TV2 eladása
Fővárosi hirdetőoszlop-mutyi
Jobbikos plakátolás Simicska felületein
Orbán-Simicska háború
Fonyó Károly
Liszkay Gábor
Nyerges Zsolt
Simicska Lajos
Advenio Zrt.
B-Reklám Kft.
ClassFM rádió
Fidesz
Hung-Ister Zrt.
Mahir
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Megapolis Media Zrt.
TV2 (televízió)
állami/önkormányzati szerződések
háttér
hirdetés
klientúra
média
nyomásgyakorlás
Duplán csapolták meg a Soros-kampány milliárdjait
Kétszer vették le a sápot a Soros Györgyre fókuszáló nemzeti konzultáció milliárdjaiból a baráti hirdetőcégek, miközben az állami megrendelés eljutott a politikai reklámokat közlő újságokhoz, tévékhez. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda gigantikus összegeket felemésztő kampányaiban az elmúlt években olyan finanszírozási rendszer alakult ki, amely lehetővé tette, hogy még az állam és az állami tulajdonú médiumok közé is beékelődjön két magáncég, és mindkettő jelentős jutalékot számoljon fel ugyanarra a reklámra. Ezzel a megoldással az állam által kifizetett minden 1 milliós hirdetési díjból akár 400-500 ezer forintot is zsebre tehettek a hirdetésszervezők.
Andy Vajna
Balásy Gyula
Csetényi Csaba
Mészáros Lőrinc
Rogán Antal
Tombor András
Atmedia Kft.
Lounge Design Kft.
Media Services Company Magyarország Kft.
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Miniszterelnöki Kabinetiroda
New Land Media Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
hirdetés
klientúra
média
3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére
2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.
A Népszabadság felfüggesztése
Kvótareferendum kommunikációja
Csetényi Csaba
Rogán Antal
Esma Zrt.
Fidesz
GerillaPress Kft.
Kod Media Kft.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
hirdetés
klientúra
média
PR
választások - népszavazás
Két állami tenderen is befutott a MindShare Médiaügynökség
Az NMHH 200 millió forintos, és az MTVA 400 millió forintos közbeszerzésén is nyert a MindShare, ami egyike annak a három cégnek, amelyekkel tavaly kötött 25 milliárd forint keretösszegű szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.