Intézmények: |
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Találatok: [5] Oldalak: 1
Milliárdos megbízás a Nézőpont Csoport cégének a Miniszterelnöki Kabinetirodától
A kormányközeli Nézőpont Csoport Befektetési és Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában álló Observer Budapest Médiafigyelő Kft. nyerte a Miniszterelnöki Kabinetiroda egyik legfrissebb tenderét. A kft.-t 2018-ban vásárolták fel, azóta a bevételei drasztikusan megugrottak. A mostani szerződés 1,4 milliárd forintról szól.* Alvállalkozóként a kormányzati megmondóember Mráz Ágoston Sámuel tulajdonában álló Ceper Central European Perspectives Zrt.-t vonják be.
Göbölyösné Mátrahegyi Anna Mária
Győri Tibor
Mráz Ágoston Sámuel
Ceper Central European Perspectives Zrt.
Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)
KILÁTÓPONT Elemző és Médiafigyelő Kft.
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Magyar Nemzeti Bank (MNB)
Magyarország Kormánya
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nézőpont Csoport Zrt.
Observer Budapest Médiafigyelő Kft.
Technológiai és Ipari Minisztérium
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
klientúra
közbeszerzés
média
túlárazás / pénznyelő
Kiszivárgott iratok mutatják, hogyan diktálnak Orbánék a nemzeti hírügynökségnek
A Direkt36 birtokába került gyűjtemény tartalmazza az elmúlt négy évből a MTI belső levelezésének darabjait és más dokumentumokat. Ezek a dokumentumok megmutatják, hogyan vették át a politikai szempontok a független hírszerkesztés helyét a közpénzből működő szervezetnél, és mennyire magától értetődő, hogy a kormány kommunikációs emberei beleszólnak a tartalomba. A kormányzati kommunikáció érdekei több módon is érvényesülnek: az Orbán Viktor programjairól szóló tudósításokat aprólékosan, előre megtervezik, meghatározzák, mit fognak kérdezni tőle és mire kell helyezni a hangsúlyt; az MTI tudósítóit a minisztériumi sajtósok sokszor telefonon utasítják, hogyan írjanak meg egy anyagot; nemcsak a kormányszervek közleményeit kell gyakorlatilag szó szerint kiadni, hanem Mészáros Lőrinc tőzsdei érdekeltségének, az Opus Globalnak a közleményeit is; az MTI sajtónyilvános eseményeket tartalmazó gyűjtéséből a fideszes politikusok programjainak nagy részét szándékosan kihagyják, így a nem baráti sajtó nem is tud ezekről tudósítani
Bende Balázs
Havasi Bertalan
Karas Monika
Koltay András
Mészáros Lőrinc
Németh Zsolt
Orbán Viktor
Rácz Mária
Ráthy Sándor
Végh Sándor
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.
Magyar Távirati Iroda (MTI) Zrt.
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)
Opus Global Nyrt.
átláthatóság
dezinformáció
hatalomkoncentráció
közszolgák a kampányban
média
„Jött az utasítás, hogy az Origótól kell átvenni” – így működik a cenzúra az MTI-nél
A távirati iroda volt és jelenlegi dolgozóinak elmondása és birtokunkba került belső levelezések alapján mutatjuk meg, hogyan korlátozzák azt, mi jelenhet meg az MTI hírfolyamában.
Duplán csapolták meg a Soros-kampány milliárdjait
Kétszer vették le a sápot a Soros Györgyre fókuszáló nemzeti konzultáció milliárdjaiból a baráti hirdetőcégek, miközben az állami megrendelés eljutott a politikai reklámokat közlő újságokhoz, tévékhez. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda gigantikus összegeket felemésztő kampányaiban az elmúlt években olyan finanszírozási rendszer alakult ki, amely lehetővé tette, hogy még az állam és az állami tulajdonú médiumok közé is beékelődjön két magáncég, és mindkettő jelentős jutalékot számoljon fel ugyanarra a reklámra. Ezzel a megoldással az állam által kifizetett minden 1 milliós hirdetési díjból akár 400-500 ezer forintot is zsebre tehettek a hirdetésszervezők.
Andy Vajna
Balásy Gyula
Csetényi Csaba
Mészáros Lőrinc
Rogán Antal
Tombor András
Atmedia Kft.
Lounge Design Kft.
Media Services Company Magyarország Kft.
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Miniszterelnöki Kabinetiroda
New Land Media Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
hirdetés
klientúra
média
3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére
2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.
A Népszabadság felfüggesztése
Kvótareferendum kommunikációja
Csetényi Csaba
Rogán Antal
Esma Zrt.
Fidesz
GerillaPress Kft.
Kod Media Kft.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
hirdetés
klientúra
média
PR
választások - népszavazás
Találatok: [5] Oldalak: 1