Intézmények: |
Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve
2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.
Bohár Dániel
Deák Dániel
Déri Stefi
Márki-Zay Péter
Orbán Viktor
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Budapest Beszél
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Demokratikus Koalíció (DK)
Fidelitas
Fidesz
Magyar Nemzet
Magyarország Kormánya
Mandiner Press Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mi Hazánk
Momentum
Oraculum 2020 Kft.
Origo Zrt.
átláthatóság
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
143 millió forint a Megafon havi facebookos hirdetési számlája
A kegyelmi botrány, majd Magyar Péter színre lépése nyomán alaposan felbolydult a magyar közélet, és egészen példátlan módon, hosszú időre kicsúszott a Fidesz kezéből a kezdeményezés, a közbeszéd feletti kontroll. Ezt gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálják visszaszerezni – eddig felemás sikerrel. A propaganda gyakorlatilag egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések világa, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezekből az adatokból pedig az látszik, hogy rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák. A legfontosabb ilyen csatorna a Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint
Abrakovits Joca
Apáti Bence
Bohár Dániel
Csenge Ibolya
Deák Dániel
Déri Stefi
Hortay Olivér
Korondy Tamás
Rákay Philip
Szarvas Szilveszter
Trombitás Kristóf Keresztély
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
hirdetés
klientúra
túlárazás / pénznyelő
Ami a hirdetésekből kimaradt: hogyan (nem) vizsgálta az ÁSZ, hogy a Megafon és a CÖF folytattak-e tiltott kampánytevékenységet?
Nagy erőkkel hirdeti a kormánypárti Megafon, hogy az ÁSZ tiltott kampányfinanszírozásért büntette meg az ellenzéket, arról viszont nem beszélnek, hogy az ő tevékenységükkel is foglalkozott a Számvevőszék. Igaz, a hírek szerint egyetlen nyilatkozat bekérésével el is engedte a témát.
Átlépte a 30 millió forintot a Megafon heti számlája Facebook-hirdetésekre
A pedofilbotrányt követő lemondások után több mint 10 milliót költött facebookos hirdetésekre a Megafon – írtuk meg néhány napja a Political Capital elemzése alapján. Azóta alaposan felpörögtek az események, és jelenleg már ott tartunk, hogy a kormány narratíváját a közösségi médiában sulykoló influenszerközpont heti hirdetési számlája most 30 509 462 forint.
Több mint tízmilliót költött hirdetésekre a Megafon Novák Katalinék lemondása óta
Szarvas Szilveszter közösségi oldala költötte a legtöbbet.
A pedofilbotrányt követő lemondások után több mint 10 milliót költött facebookos hirdetésekre a Megafon
A pedofilbotrányt követő lemondások után nagy sebességre kapcsolt a Megafon. Február 10-től máig, azaz mintegy négy nap alatt 29 hirdetést indítottak, amelyekre összesen legalább 10 525 000 forintot költöttek. Mivel ezek a hirdetések még mindig futnak, ez a szám folyamatosan nő – írja a Political Capital Facebook-oldalán.
Kiszivárogtak a Megafon képzéseire jelentkezők adatai, fideszes polgármesterek is vannak köztük
„Győzelemre akarom segíteni a polgármestert a 2024-es önkormányzati választáson” – írta Budakeszi város fideszes önkormányzatának sajtófőnöke, aki mellesleg saját bevallása szerint a közmédiánál is dolgozik.
„A cél egyszerű: 2024-ben győzni szeretnénk a FIDESZ-KDNP képviselőivel” – írta egy fővárosi kerület fideszes képviselői Facebook-oldalainak kezelője.
„Szeretnék kifejezetten a videókészítésre koncentrálva fejlődni. […] A vármegyei munkámat, ezáltal elnök urunkat is tudná segíteni, ha felkészültebb lennék ezen a téren” – írta egy Fejér vármegyei független önkormányzati képviselő a közgyűlés fideszes elnökére utalva.
Ami közös bennük: mindannyian jelentkeztek a Megafon kormányközeli influenszerképző valamelyik képzésére, a fenti idézetek pedig a jelentkezésükből származnak. Ezt onnan tudjuk, hogy a jelentkezők adatbázisára egy informatikai hiba miatt egy egyszerű Google-kereséssel bárki rátalálhatott.
A szakmaiság látszatára sem ügyelve püföli a Fidesz ellenfeleit az Állami Számvevőszék
Megelőlegezve a még fel sem állt Szuverenitásvédelmi Hatóság szerepét, agyba-főbe büntetné az ÁSZ a Fidesz kihívóit.
Domokos László
Állami Számvevőszék (ÁSZ)
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Fidesz
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Mindenki Magyarországa Mozgalom Egyesület
átláthatóság
bírság
háttér
jogalkotás
kampányfinanszírozás
klientúra
közigazgatás hallgatása
média
választások - népszavazás
Bizonytalan, lesz-e szuperkórház, ám Kocsis Máté neje és a Megafon vezetője öt éve onnan kap fizetést
2018 óta készíti elő a dél-budai szuperkórház megépítését az állam cége.
Az egészségügyi államtitkár nem tudta megmondani, hogy valaha elkészül-e a kórház.
Takács Péter elismerte, hogy egy kapavágás sem történt, és „B-tervvel” készülnek.
A beruházást irányító cégnél leépítés is volt.
A létszámcsökkentés nem érintette Kocsis Máté feleségét és a kormánypárti Megafon Központ vezetőjét, akik öt éve kapnak fizetést a kétséges megvalósítású kórház projektcégétől.
Balog Zoltán
Bedros Johnatán Róbert
Kocsis Máté
Kocsisné Márkus Szilvia
Kovács István (Alapjogokért)
Takács Péter
DBC Dél-budai Centrum Projekt Beruházó és Ingatlanfejlesztő Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
egészségügy
Titokzatos milliárdok fűtik a NER-propaganda nehéztüzérségét
Legalább nyolcmilliárd forint érkezett az elmúlt években a kormánypárti influenszereket foglalkoztató, illetve a Fidesz érdekében kampányokat folytató szervezetekhez úgy, hogy az összeg forrásáról semmi sem deríthető ki. Miközben ebből a pénzből olyan hatást gyakorolnak a nyilvánosságra, ami a választás eredményét is befolyásolja. Csak a Megafon egyetlen év alatt kétszer annyi pénzhez jut így, mint amennyi a teljes ellenzék állami kampánytámogatása volt.
Bohár Dániel
Csapó Harold Gábor
Csizmadia László
Deák Dániel
Déri Stefi
Filep Dávid
Kovács István (Alapjogokért)
Rákay Philip
Trombitás Kristóf Keresztély
Aktuális Média Nonprofit Kft.
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
Harold Productions
Kövess minket 2022 Kft.
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.
Szerencsejáték Zrt.
Szövetség a Polgári Magyarországért Alapítvány
klientúra
média
választások - népszavazás