language

Kulcsszavak:

megtérülés highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [37]  Oldalak:   1 2 3 4   >  >>

Az OTP is Üzbegisztán felé kacsingat

Az OTP szuverén nagyvállalatnak mondja magát, amelynek terjeszkedésébe nem szól bele az állam, ám most a kormány egyik „zászlóshajó” befektetőjeként jelenik meg Üzbegisztánban.

Mélyülő barátság és krumplikutatás – az üzbégek nyugatra, a magyarok keletre nyitnak

Tovább erősíti kapcsolatait a rokonnak vélt türk népekkel Orbán Viktor, aki azzal pótolta a testület Kazahsztánba tervezett, de a koronavírus-járvány miatt online megtartott csúcstalálkozóját, hogy személyesen meglátogatta Üzbegisztánt.

Miért annyira fontos a magyar kormánynak az üzbég krumpli?

Nagy magyar kormánydelegáció utazott Üzbegisztánba, hogy együttműködésről tárgyaljanak, ekkor alapították meg az Üzbég-Magyar Burgonyakutató Központot. A brutális infláció, a járvány és egy elszabaduló élelmezési krízis miatt az üzbég kormánynak egyre égetőbb feladat, hogy javítsák valahogyan a mezőgazdaság teljesítményét, a magyar vezetők pedig azt remélik, hogy az itteni cégek kapnak majd jobb üzleti lehetőségeket a közép-ázsiai államban, ha most segítenek. Az eddigi tapasztalatok alapján mérget erre azért nem vennénk.

Végre tényleg megvette a trieszti kikötőt a kormány, de azt továbbra sem tudni, minek

Lezárult a trieszti kikötő állami átvétele, ám még jó ideig nem használható érdemben a terület. Erre is a járvány utáni újjáépítésre szánt pénzből költ a kormány.

Magyarország tengeri hatalommá válna, de ezer sebből vérzik a terv

A magyar kormány júliusban közölte, kikötőt tervez építeni az olaszországi Triesztben, hogy létrehozza Magyarország tengeri kijáratát, és segítse az ázsiai exportot. A terv bár jól hangzik, gazdasági szempontból nem világos, mi értelme van: az adriai kereskedelem a kormánytól függetlenül is virágzik, a magyar cégek pedig rettentő olcsón tudnak exportálni Ázsiába a jelenlegi piaci keretek között. A beruházás létjogosultságát az is megkérdőjelezi, hogy a kormány által megvett terület nem tűnik alkalmasnak egy modern kikötő létesítésére, és a térségben eleve ennél sokkal jelentősebb fejlesztések zajlanak.

Mészáros vejét és gyerekeit is bevette a 2 milliárd dolláros vasútépítésbe

Eszerint a 2 milliárd 78 millió dolláros, tehát több mint 589 milliárd forintos munkát a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt., a kínai China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a szintén kínai China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft. nyerte el. Ez nem meglepetés, ugyanis korábban az Index értesülései alapján megírtuk, hogy a miniszterelnök barátjának cége a kiválasztott konzorcium tagja. A hirdetményből viszont az is kiderül, hogy Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt sem marad ki Magyarország történetének legnagyobb vasútépítési projektjéből: a Homlok érdekeltségébe tartozó Vasútvillamosító Zrt., ahogyan a szintén a Mészáros-birodalomba tartozó R-Kord és a kínai Huawei is, ahogyan a Mészáros-gyerekek többségi tulajdonában lévő Fejér B.Á.L. Zrt. is bedolgozhat a projektbe.

Aláírták az 500 milliárdos szerződést a projektről, amire nincs szükség

Aláírták a Soroksár-Kelebia vasút felújításáról szóló, részben kínai hitelből finanszírozott szerződést, amely a Budapest-Belgrád projekt legnagyobb része. A munka a tervezéssel együtt várhatóan öt évig tart.

Miközben ön a Trónok harcát nézte, Varga Mihály megállapodott a paksi hitelszerződés módosításáról

Megbízható kormányzati forrásunk szerint a megállapodás részeként az eredetileg tervezettnél később kezdődhet az oroszok által nyújtott 10 milliárd eurós hitel törlesztése, és az utolsó részlet rendezése is az új helyzethez igazodik. Tudomásunk szerint a kamatozást nem érintik a szerződéses módosítások. Vagyis immár a paksi bővítés szerződéses dokumentumaiban is rögzítve lett, hogy csúszik az atomerőmű beruházása.
Találatok: [37]  Oldalak:   1 2 3 4   >  >>