Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Személyek:

Mészáros Lőrinc highlight_off

Akták:

A Népszabadság felfüggesztése highlight_off

Mészáros Lőrinc

Mészáros Lőrinc (Felcsút, 1966. február 24.) magyar vállalkozó, gázszerelő, 2011 óta Felcsút község polgármestere a Fidesz–KDNP jelöltjeként. A 2016-os Befolyás-barométer szerint ő Magyarország 10. legbefolyásosabb embere. Személye jelentős polémiát okozott a politikai és egyéb közbeszédben is, miután az eredetileg gázszerelő Mészáros szinte a semmiből lett néhány év alatt vagyonos, 2016-ra Magyarország 31. leggazdagabb embere, amit sokan a fideszes politikai hátszéllel indokolnak, miután a 2010-es kormányváltást követően duplázódott meg évente a vagyona és lett annak a községnek a polgármestere, ahonnan a választást megnyerő Fidesz elnöke, majd másodszor is miniszterelnök Orbán Viktor is származik, ezért az is elhíresült róla, hogy valójában „Orbán strómanja”. Mészáros emiatt később pert indított az Együtt párt ellen, mert a párt politikusai többször „Orbán strómanjának” nevezték. (Wikipédia) Mészáros a Napi.hu gazdaglistáján 2017-re 100 milliárdos vagyonnövekedéssel az 5. helyre ugrott.

A Népszabadság felfüggesztése

A Népszabadság felfüggesztése

2016. október 8.-án a Mediaworks kiadó felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes változatát. A szerkesztőségnek másnap kellett volna visszaköltöznie a Bécsi úti székházba, a Népszabadság több munkatársának azonban szombat reggel motoros futár kézbesített egy levelet arról, hogy felmentik őket a munkavégzés alól. A kiadó azzal indokolta a lépést, hogy a Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal csökkent, és több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt. Közleményük szerint a felfüggesztés a lap "új koncepciójának kialakításáig" tart. A Népszabadság megszüntetését minden parlamenti párt elítélte, kivéve a Fideszt és a KDNP-t. A Népszabadság a felfüggesztés előtti hetekben írt Matolcsy György MNB-elnök magas fizetésért foglalkoztatott barátnőjéről, a Bankszövetség elnökétől kölcsönvett luxuslakásáról és Rogán Antal helikopteres utazásáról. A tiltakozások politikai töltetét az adta, hogy médiapiaci pletykák szerint Mészáros Lőrincen keresztül kormányzati szándék áll a kiadó felvásárlása és a lap szétszedése mögött.

 

Ⓚ A Nol.hu közpénzzel, korrupcióval kapcsolatos cikkeit itt gyűjtöttük adatbázisunkban.


 

 

 

Találatok: [23]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Kellemeset a hasznossal: így válnak a közpénz-milliárdok magánvagyonná a kormánypropagandával

A kormányközeli tulajdonosok kezei alatt termőre fordultak a korábban gyakran szenvedő médiavállalkozások. Röviden így lehet összefoglalni a hazai médiapiac 2017-es évét. Tavaly számos, korábban az életben maradásért küzdő, de legalábbis erősen veszteséges médium termelt komoly profitot, néhányból pedig már pénzt is ki tudtak venni a tulajdonosok. Nem is keveset: Habony Árpád és Mészáros Lőrinc is százmilliókkal gazdagodott a sajtótermékeinek köszönhetően.

Milliárdokat takarítanak be az új fideszes médiabirodalom tulajdonosai

Eredményes évet zártak a fideszes sajtótermékek kiadói és tulajdonosai a 2017-es évek beszámolói alapján. A 2015-ös Simicska-konfliktus után nagy építkezés kezdődött a jobboldalon, annak érdekében, hogy új pillérei legyenek a kormánybarát nyilvánosságnak az elbukott Nemzet-portfólió helyett. A munka, amihez a magyar állam több tízmilliárd forinttal járult hozzá, két éven keresztül zajlott. Az új médiarendszerváltás befejezettnek mondható: a Magyar Nemzet és a Metropol megszűnt, a Class FM és a Lánchíd Rádió elhallgatott, a Hír TV milliárdos veszteségeket termel és leépít, a Heti Válasz pedig vevőt keres, a kormánypárti médiába megállás nélkül ömlenek az állami milliárdok.

Hogy vásárolhatta fel a kormány holdudvara szinte az egész sajtót?

Miközben a Fidesz felvásárolja a magyar sajtópiac túlnyomó többségét Andy Vajnán vagy Mészáros Lőrincen keresztül, egy dologról meglehetősen kevés szó esik. Ezeket a bevásárlásokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatott elbírálni az alapján, hogy az akvizíciók mennyire torzítják a piacot vagy éppen az állampolgárok sokszínű tájékozódását. Miért nem zavarja a Médiatanácsot a megyei lappiac teljes központosítása? Hogyan segíti a fideszes média erősödését? És miért csak az RTL Magyarország bevásárlását akadályozta meg az NMHH az elmúlt hét évben? Ezekre a kérdésekre próbáltuk megkeresni a választ.

Egy megszállt hatóság, ami nélkül nem épülhetett volna ki az Orbán-rendszer

Orbán Viktor környezete az elmúlt másfél évben felvásárolta a médiapiac legfontosabb állásait. Ezt nem tehette volna meg a Médiahatóság hathatós segítsége nélkül. 2010 után a Médiahatóság mindent elkövetett a Simicska-média felépítéséért, hogy a nagy összeveszés után ugyanazzal az erővel lásson neki a lebontásnak. A piaci fúziók feltételeinek megszabásával a hatóság és a Fidesz úgy alakította át az erőviszonyokat, ahogy neki volt kedves. Többek közt ezért szűnt meg a Népszabadság is. Hét év után mindenki számára világosan látszik a Fidesz-kormány által kialakított hatóság egyetlen valódi értelme: mindenkor érvényesíteni a párt hatalmi érdekeit a médiában.

Egy emberként tagadta a Fidesz Mészáros Lőrinc szerepét. Most már hivatalosan is ott a neve a papírokon

Pénteken hivatalosan is megtörtént a bejelentés: Mészáros Lőrinc tulajdonrészt vásárolt az Opimus Nyrt.-ből. Ennek a cégnek a tulajdonában van október óta a Mediaworks kiadó. A bejelentés részleteiről itt írtunk, a lényeg, hogy Mészáros, valamint a Konzum Management Kft. (aminek Mészáros szintén résztulajdonosa) vásároltak meg két Opimus-részvénycsomagot, amit két offshore cég adott el február végén.

Soha ilyen sötét éve nem volt a szabad sajtónak Magyarországon

Mióta plurális média működik Magyarországon, minden kormány elemi kötelességének érezte, hogy maga alá gyűrje, felvásárolja, vagy ha ez nem ment, minden rendelkezésre álló eszközével nyomassza a politikai sajtó egy részét, és a benne dolgozó újságírókat. A miniszterelnök hirtelen szócsövek és támogatók nélkül találta magát, úgyhogy gyorsan magas sebességbe kapcsolta a médiagépezetet.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.

A Népszabadság legendás székházában épülhet újra a Fidesz médiabirodalma

Péntek délutánra nagyjából 30 egykori Népszabadság dolgozótól váltak meg a Mediaworks új vezetői közös megegyezéssel. A lap munkatársait korábban mind felfüggesztették, miután Heinrich Pecina tulajdonos bezárta az újságot. Miután két héttel később az osztrák eladta a kiadót a Mészáros Lőrinc közeli Opimus Pressnek, végképp menni akar, aki csak teheti.

Már évekkel ezelőtt behálózta a Népszabadságot a Fidesz

Heinrich Pecina most eladott kiadója, a Népszabadságot bezáró Mediaworks létre sem jöhetett volna a kormány beleegyezése nélkül. Pecina a kormánnyal akkor még szövetséges Spéder Zoltán embere volt. A Simicska–Orbán szakítás és a Spéder-leszámolás után dőlt el végleg, hogy 2018 előtt kormányközelbe kell vonni a kiadót. Pecina kirakta a kisebbségi tulaj MSZP-s alapítványt a Népszabadságból, de lap bezárásában a szocialisták is nyakig sárosak. Orbánék nem hagytak más választást Pecinának, mint hogy bezárja az újságot, mielőtt átjátssza a kiadót Mészáros Lőrinc köreinek.
Találatok: [23]  Oldalak:   1 2 3   >  >>