Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Személyek:

Mészáros Lőrinc highlight_off

Intézmények:

Vienna Capital Partners highlight_off

Mészáros Lőrinc

Mészáros Lőrinc (Felcsút, 1966. február 24.) magyar vállalkozó, gázszerelő, 2011 óta Felcsút község polgármestere a Fidesz–KDNP jelöltjeként. A 2016-os Befolyás-barométer szerint ő Magyarország 10. legbefolyásosabb embere. Személye jelentős polémiát okozott a politikai és egyéb közbeszédben is, miután az eredetileg gázszerelő Mészáros szinte a semmiből lett néhány év alatt vagyonos, 2016-ra Magyarország 31. leggazdagabb embere, amit sokan a fideszes politikai hátszéllel indokolnak, miután a 2010-es kormányváltást követően duplázódott meg évente a vagyona és lett annak a községnek a polgármestere, ahonnan a választást megnyerő Fidesz elnöke, majd másodszor is miniszterelnök Orbán Viktor is származik, ezért az is elhíresült róla, hogy valójában „Orbán strómanja”. Mészáros emiatt később pert indított az Együtt párt ellen, mert a párt politikusai többször „Orbán strómanjának” nevezték. (Wikipédia) Mészáros a Napi.hu gazdaglistáján 2017-re 100 milliárdos vagyonnövekedéssel az 5. helyre ugrott.

Találatok: [5]  Oldalak:   1

Hogy vásárolhatta fel a kormány holdudvara szinte az egész sajtót?

Miközben a Fidesz felvásárolja a magyar sajtópiac túlnyomó többségét Andy Vajnán vagy Mészáros Lőrincen keresztül, egy dologról meglehetősen kevés szó esik. Ezeket a bevásárlásokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatott elbírálni az alapján, hogy az akvizíciók mennyire torzítják a piacot vagy éppen az állampolgárok sokszínű tájékozódását. Miért nem zavarja a Médiatanácsot a megyei lappiac teljes központosítása? Hogyan segíti a fideszes média erősödését? És miért csak az RTL Magyarország bevásárlását akadályozta meg az NMHH az elmúlt hét évben? Ezekre a kérdésekre próbáltuk megkeresni a választ.

Vége a Népszabadságnak

Mind jobban körvonalazódik, hogy nem hirtelen döntés áll a Népszabadság bedarálása mögött, az ügyletet jó ideje készítik elő, s az igazán nagy fordulat akkor következett be, amikor nyáron a kormányzat nekiment Spéder Zoltán nagyvállalkozónak, akinek addig befolyása volt a napilapra. Abban pedig, hogy éppen most került sor a puccsra, vélhetően szerepe van a bukott népszavazásnak s hogy az újság egyre élesebben bírálta a kormánypártot, sorra jött elő a kellemetlen ügyekkel.

Tulajdonost váltott a Népszabadság tulajának tulaja

Érdekes változások történtek a Népszabadság tulajdonosi hátterében, még közvetlenül azelőtt, hogy a lapot beszántották, derült osztrák cégadatokból. A Népszabadságot is tulajdonló Mediaworks tulajdonosa a QDW Beteiligungen GmbH, amely múlt hét csütörtökig közvetlenül a VCP Investment Holding AG alá tartozott. A céget azonban két nappal a Népszabadság lekapcsolása előtt egy ciprusi cég alá szervezték, az új tulajdonos a VCP Trading & Investments Cyprus Limited lett.

Oligarcha-alkuk, zsarolások és gyáva arrogancia – ezért zárták be a Népszabit

Heinrich Pecina, a Népszabadságot a hétvégéig megjelentető, majd bizonytalan időre bezáró kiadó tulajdonosa időt nyerhet osztrák bűnperében – a magyar hatóságok nem biztos, hogy kapkodni fognak, amennyiben jogsegélykérelem érkezne Bécsből, ahol Pecinát sikkasztással vádolják. Akár ez is lehetett az egyik meggyőző érv, ami miatt Pecina elvégezte a piszkos munkát a feltételezett leendő tulajdonos, egy Mészáros Lőrinchez közel álló vállalkozás helyett. A pénzügyi veszteséggel érvelés pedig ebben a formában egy ordas nagy kamu, ezt mindjárt igazoljuk is.

Kormányközelbe kerülhet a Népszabadság kiadója is

Az elmúlt hetekben több cikk foglalkozott az egyik legnagyobb magyar kiadóvállalat, a Mediaworks eladásával. Ennek a cégnek a tulajdonában van a Népszabadság, a Nemzeti Sport, a Világgazdaság, és több tematikus hetilap, nemrég pedig a hatóságok már engedélyzték a Pannon Lapok Társaságának felvásárlását is, amivel még több megyei újság is a portfólió része lehet.
Találatok: [5]  Oldalak:   1