Kulcsszavak: |
|
Intézmények: |
Már hat gyanúsítottja van a metrókorrupciónak, Demszkyék még mindig szabadlábon
Újabb személyt gyanúsít vesztegetéssel a 4-es metróvonalra beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében a Központi Nyomozó Főügyészség (KNYF) – tudta meg a PestiSrácok.hu. A hat érintett között továbbra sincs közszereplő, annak ellenére, hogy már csak három hónapja maradt az ügyészségnek, hogy megnevezze és felelősségre vonja azokat a politikai döntéshozókat és tisztségviselőket, akik az MSZP-SZDSZ-kormányok alatt zajló korrupciós bűncselekmény tényleges haszonélvezői voltak.
Újabb gyanúsítottat hallgattak ki Alstom-ügyben
Az M2-es és M4-es metróvonalra kiírt közbeszerzési eljárás során megkötött szállítási szerződésekkel kapcsolatos nyomozásban november 10-én újabb embert hallgatott ki a Központi Nyomozó Főügyészség (KNYF). Az Alstom-ügyben - ahogy írták - gazdálkodó szervezet önálló intézkedésre jogosult dolgozója által kötelességszegéssel, bűnsegédként elkövetett vesztegetés gyanúja miatt történt a kihallgatás.
Fővárosi közgyűlés: Csak az MSZP-SZDSZ tehet a 4-es metró korrupciójáról
Az ellenzéket viszont az érdekli, hogy miért nem ül senki a vádlottak padján.
Kérdőjeles jelentés a 4-es metró korrupciógyanús beruházásáról
Teljes körű anyagi, jogi és erkölcsi felelősség terheli az MSZP-t és a korábbi SZDSZ-t a budapesti 4-es metró építésénél feltárt szabálytalanságokért és a korrupciógyanús ügyekért – döntött szerdán a Fidesz–KDNP-s többségű Fővárosi Közgyűlés. A megállapítást az a jelentés tartalmazza, amelyet három kormánypárti és egy jobbikos képviselőből idén februárban felállt metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport terjesztett elő.
4-es metró botrány: a közgyűlés elé kerül a fővárosi munkacsoport jelentése
A 4-es metró beruházása közvetlen szocialista–liberális befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig, a szabálytalan és korrupciógyanús szerződések miatt övék a teljes felelősség – jelentette ki a beruházáshoz kapcsolódó korrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport elnöke csütörtökön, a testület jelentéséről beszámoló budapesti sajtótájékoztatón.
4-es metró-botrány: Gyurcsány Ferenc felelőssége egyértelmű
Minden idők legnagyobb korrupciós botrányában 166 milliárd forintot loptak el, Budai Gyula szerint a pénz az MSZP-SZDSZ pártkasszájában landolhatott. A volt elszámoltatási kormánybiztos néhány éve vizsgálta a beruházást, most ennek eredményeiről számolt be az ügyészség előtt.
Fidesz-közelbe is be van kötve a 4-es metró-botrány egyetlen körözöttje
Elég egyetlen szálat kihúzni a hazai politikai-gazdasági érdekgombolyagból, és nyilvánvalóvá válik, hogy létezik olyan üzleti érdek, amely pártok és választás fölött áll.
BKV-Alstom metrókocsik
Négyes metró
Aczél Zoltán
Garancsi István
Haselsteiner Hans-Peter
Mesterházy Ernő
Mészáros Lőrinc
Nagy György
Orbán Viktor
Simicska Lajos
Terner Géza
Terner-Aczél Anita
Tóth Miklós
Vida Ildikó
ATI Group
Ayudate Holding
Barrage Consulting Gmbh
BAU Holding 2000 Zrt.
Concedo Kft.
Fidesz
Higi Papirsoft Zrt.
Hung-Ister Zrt.
Magyar-Afrikai Fejlesztési Kft.
Market Építő Zrt.
Mobilber Kft.
MSZP
Strabag
SZDSZ
Terrassa Kft.
TRSZ Gyenge és Erős Áramú Hálózatépítő Kft.
építőipar
háttér
klientúra
közlekedés
metró
rokonok
tanácsadás
Puch cége és volt MÁV-vezérek is az OLAF-jelentésben
Péntek délután a kormány nyilvánosságra hozta a 4-es metróról szóló EU-s vizsgálatot, az úgynevezett OLAF-jelentést. Megnéztük, mit írtak benne az egyik legnagyobb értékű, hosszan tárgyalt Siemens-szerződésről. A cég az áramellátást és vonatvezérlő rendszerek kiépítését nyerte el, 31,7 milliárd forintért. Ennél a szerződésnél visszakérné az EU a teljes támogatási összeget.
A Fidesz máris kiakadt az OLAF-jelentésen
Bár alig egy órája olvasható az angol nyelvű jelentés, a Fidesz szerint minden idők legkorruptabb beruházása a 4-es metró, és a rendszerváltás óta eltelt időszak legnagyobb korrupciós botrányáról van szó.
Demszky Gábor a 4-es metró korrupciós ügyeiről szóló OLAF-jelentés nyilvánosságra hozását követeli
December végén derült ki, hogy az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) álláspontja szerint Magyarországnak vissza kéne fizetnie 93 milliárd forintot az EU költségvetésébe, mert a 4-es metró építése körül súlyos korrupciógyanú merült fel.