language

Intézmények:

Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt. highlight_off

Személyek:

Rogán Antal highlight_off

Rogán Antal

Rogán Antal (Körmend, 1972. január 29. –) magyar politikus, közgazdász. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem (ma: Budapesti Corvinus Egyetem) pénzügyi és elméleti közgazdaságtan szakán 1995-ben szerzett diplomát. 1995-től a Széchenyi István Szakkollégium nevelőtanára és demonstrátora, valamint az egyetem pénzügyi tanszékének óraadó tanára, továbbá a Magyar Nemzeti Bank munkatársa volt.

A Fidelitas, a Fidesz ifjúsági szervezetének alapító tagja, aminek 1997 novemberétől egyben alelnöke is volt. 2001-2003 májusa között már a Fidesz alelnökeként tevékenykedett.

Önkormányzati szerepvállalása 2002-ben kezdődött, amikor Budapest V. kerületének önkormányzati képviselőjévé, 2003-ban pedig Belváros-Lipótváros választókerületi elnökévé választották. 2006 és 2014 között polgármesterként dolgozott.

1998 óta országgyűlési képviselő. 1998–2007, illetve 2010-2012 között a Fidesz Országgyűlési Képviselőcsoportjának frakcióvezető helyettese, majd 2012–2015 között frakcióvezetője. 2001–2006 között az Országgyűlés Informatikai és távközlési bizottságának alapító elnöke, 2010-től a Gazdasági és informatikai bizottságának elnöke. 2015-től miniszteri rangban a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője, a miniszterelnök kabinetfőnöke.

Törvényi változások miatt, 2014-től összeférhetetlen a polgármesterség és az országgyűlési képviselőség. Ezért 2014 őszén már nem indult az önkormányzati választáson az V. kerületben a polgármesteri tisztségért. 

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [7]  Oldalak:   1

Habony Árpád nagyon érti az üzletet, pár ezer forintból csinál tízmilliókat

Nagyjából ötezer forintnyi szerkesztőségi tartalomra szedett össze több tíz millió forintnyi hirdetést mai számával a Lokál című ingyenes napilap. Az egyelőre még Orbán Viktor tanácsadója, Habony Árpád tulajdonában lévő, de hamarosan a fideszes médiaalapítványhoz kerülő újságban ugyanis 16 oldalon mindössze egy tartalmi cikk jelent meg. Ráadásul a Budapesten tomboltak a vandál bűnözők című írás sem volt terjedelmes: a múlt heti tüntetéssorozatot kevesebb mint 1400 karakterben intézte el a névtelen szerző.

Tavaly 12 milliárdot költött sorosozós reklámkampányokra a kormány

A 2017-es első és második nemzeti konzultációhoz több részletben rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda hirdetéseket bő 12 milliárd forint értékben. Az összegből közel 4 milliárd forint Mészáros Lőrinc médiacégeihez került, de más NER-közeli vállalkozók is jól jártak a propagandakampányokkal. Kikértük és mutatjuk az egész éves részletes adatokat, melyekért Rogán hivatala összesen 114 ezer forint költségtérítést kért az Átlátszótól.

Rogán találmánya máris fialt, Lázár szőlősgazda lett

Rogán Antal feltalálói karrierje rakétastartot vett. De még az sem biztos, hogy találmány, nagyon hasonlít valamire, amit korábban már feltaláltak. Ettől függetlenül sorra veszik át az eljárást, meglódultak feltalálótársai cégei is. A miniszter a tavalyi 446 ezer forintos takarékbetétjéhez hozzácsapott egy kicsit, most 691 ezres a megtakarítása, ami viszont nagy változás, az az, hogy visszafizette a 27 milliós bankkölcsönét. És hogy miből törlesztett ennyit? Erre is van magyarázat: a Mobilsign Kft.-től kapott eseti jövedelmet „találmány hasznosítási díjként", mégpedig 25 millió forintot.

Ez nem újságírás, ez politikai nehézfegyverzet

Orbán Viktor több tízmilliárd forint közpénzből építtetett új médiabirodalmat a választásokra készülő Fidesznek azután, hogy összeveszett Simicska Lajossal. Az új csatornák Habony Árpád és Rogán Antal politikai irányítása alatt állnak. A szerkesztőségek tőlük kapják meg a legfontosabb, kritika nélkül közvetítendő politikai üzeneteket. A kormány propagandára és ellenfelei lejáratására is használja az új médiabirodalmát, sokkal hatékonyabban és intenzívebben bármelyik elődjénél. A több száz újságból, weboldalakból, tévékből, rádiókból, médiaügynökségekből álló kiterjedt hálózat, illetve az azt vezénylő politikai akarat célja, hogy végleg átalakítsa a hazai nyilvánosságot. Ennek érdekében a Fidesz új médiaháborút indított minden olyan kritikus sajtóorgánum ellen, amit nem tud a befolyása alá vonni.

Augusztusban 1,7 milliárd forintot költöttünk a kvótakampányra és kormányközeli sajtóra

Korábban sem sajnálta a pénzt a kormány a menekült- és migránsellenes hangulatkeltésre, de a kvótanépszavazás közeledtével még magasabb fokozatba kapcsolták a propagandavonatot. Augusztusban nettó 1,7 milliárd ment el ilyen hirdetésekre, és szokás szerint kormányközeli cégek kaszáltak. A TV2, a KOD Media, a Mediaworks és a Habony-birodalom mellett augusztusban a Garancsi István érdekeltségébe tartozó ESMA is jól járt, nettó 172 millió forintot kapott a villanyoszlopokra kihelyezett hatezer reklámtábláért.

A nyomtatott sajtóban a Mediaworks profitált a legtöbbet a kvótakampányból

Másfél hónap után és csak személyes betekintés során teljesítette a Miniszterelnöki Kabinetiroda azt az elektronikusan beadott adatigénylésünket, amely három, a kormány betelepítési kvótáról szóló tájékoztató kampányával kapcsolatos szerződésre vonatkozott. Nem volt egyszerű azokhoz hozzájutni, de aztán olyan adatokat is kiadtak, amelyekre eredetileg nem voltunk kíváncsiak. Így tudtuk meg, hogy Csetényi Csaba cégei nettó 33 millió forintért vállalták tavaly decemberben a kampány kreatív feladatait. Januárban nettó 142 milliót, júliusban pedig már 645 milliót költöttek a kvótakampányra.

A Simicska-háború után szállt rá a NAV Habony Árpádra

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szokatlan önállósodásának köszönhetően derült ki, hogy Habony Árpád nagy összegű baráti kölcsönökből tartotta fenn luxus életszínvonalát.
Találatok: [7]  Oldalak:   1