Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Intézmények:

Pannon Szél-Erő Kft. (PWP) highlight_off

Lapok:

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [3]  Oldalak:   1

Vizsgálja az osztrák energiacég a magyaroknak szánt kenőpénz ügyét

Megtette a szükséges lépéseket a BEWAG egykori vezetői ellen az osztrák cég igazgatótanácsa - közölte a brugenlandi energiavállalat. Korábban egy osztrák magazin azt írta, a bécsi ügyészség nyomoz a cég két volt vezető tisztségviselője ellen, mert a gyanú szerint egy cég az ő tudtukkal magyarországi kenőpénznek szánt 1,2 millió eurót kapott a BEWAG-tól.

E.on: Alaptalan az osztrák kenőpénzek vádja

A mai napig csak előkészítés alatt van az a magyarországi szélerőmű-beruházás, amelyet egy osztrák lap állítása szerint kenőpénzzel igyekezett gyorsítani a burgenlandi Bewag. Az E.on Hungária Zrt. szerint semmi alapja nincs a lap állításának, a cég illetékes leányvállalata a törvények szerint járt el.

Osztrák hetilap: Kenőpénz indult a Magyar Energiahivatalhoz

Több mint egymillió eurót szánt hivatalnokok megkenésére egy Magyarországon szélerőművet tervező osztrák energiacég - írja a News című osztrák hetilap. A burgenlandi áramszolgáltató korábbi vezetői egy ismert osztrák lobbista cégének fizettek, amelytől a pénz állítólag a Magyar Energiahivatal, illetve az E.on embereihez vándorolt.
Találatok: [3]  Oldalak:   1