language

Akták:

A Népszabadság felfüggesztése highlight_off

Kulcsszavak:

A Népszabadság felfüggesztése

A Népszabadság felfüggesztése

2016. október 8.-án a Mediaworks kiadó felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes változatát. A szerkesztőségnek másnap kellett volna visszaköltöznie a Bécsi úti székházba, a Népszabadság több munkatársának azonban szombat reggel motoros futár kézbesített egy levelet arról, hogy felmentik őket a munkavégzés alól. A kiadó azzal indokolta a lépést, hogy a Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal csökkent, és több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt. Közleményük szerint a felfüggesztés a lap "új koncepciójának kialakításáig" tart. A Népszabadság megszüntetését minden parlamenti párt elítélte, kivéve a Fideszt és a KDNP-t. A Népszabadság a felfüggesztés előtti hetekben írt Matolcsy György MNB-elnök magas fizetésért foglalkoztatott barátnőjéről, a Bankszövetség elnökétől kölcsönvett luxuslakásáról és Rogán Antal helikopteres utazásáról. A tiltakozások politikai töltetét az adta, hogy médiapiaci pletykák szerint Mészáros Lőrincen keresztül kormányzati szándék áll a kiadó felvásárlása és a lap szétszedése mögött.

 

Ⓚ A Nol.hu közpénzzel, korrupcióval kapcsolatos cikkeit itt gyűjtöttük adatbázisunkban.


 

 

 

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [2]  Oldalak:   1

3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére

2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.

A nyomtatott sajtóban a Mediaworks profitált a legtöbbet a kvótakampányból

Másfél hónap után és csak személyes betekintés során teljesítette a Miniszterelnöki Kabinetiroda azt az elektronikusan beadott adatigénylésünket, amely három, a kormány betelepítési kvótáról szóló tájékoztató kampányával kapcsolatos szerződésre vonatkozott. Nem volt egyszerű azokhoz hozzájutni, de aztán olyan adatokat is kiadtak, amelyekre eredetileg nem voltunk kíváncsiak. Így tudtuk meg, hogy Csetényi Csaba cégei nettó 33 millió forintért vállalták tavaly decemberben a kampány kreatív feladatait. Januárban nettó 142 milliót, júliusban pedig már 645 milliót költöttek a kvótakampányra.
Találatok: [2]  Oldalak:   1