Személyek: |
|
Intézmények: |
Hogyan szerezhetett 660 milliárd forintot Mészáros Lőrinc tíz év alatt?
Mészáros Lőrinc legutóbb 660 milliárd forinttal vezette a gazdaglistát, és a nevén szereplő javak alapján a Forbes dollármilliárdosai közé is bőven befért. Pedig az egykori gázszerelő csak tíz éve került a milliárdosok krémjébe, és példátlanul rövid idő alatt vált az ország leggazdagabb emberévé. Megnéztük, milyen állomásokon keresztül vezetett az út ezermilliárdos üzletekig és a 62 méteres luxusjachtig.
Jászai Gellért
Jellinek Dániel
Mészáros Lőrinc
Nagy Elek
Simicska Lajos
Szíjj László
Tiborcz István
Appeninn Nyrt.
BDPST Zrt.
Duna Aszfalt Zrt.
Gránit Bank
Kall Ingredients Kft.
Magyar Bankholding Zrt.
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
Mátrai Erőmű Zrt.
Mészáros Építőipari Holding Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Opus Global Nyrt.
RM International Zrt.
klientúra
Nem tudják befejezni a kínaiak a Budapest–Belgrád építését, és ez még súlyos tízmilliárdokba kerülhet nekünk
A Budapest–Belgrád-vasútvonal építésén Mészáros Lőrinc cégei és kínai partnereik vesznek részt. A pályaépítést végző Mészárosék most részben levonultak az építkezésről, mert át kellett küldeni a munkagépeket és a dolgozókat a szétrohadt Budapest–Győr-fővonal felújítására. A beruházáshoz kritikus biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítését a kínai fél vállalta, de ők ezt egyszerűen nem tudják megcsinálni az európai szabványok szerint. Lehet, hogy még most kell majd hozzá új alvállalkozót keresni, de az is lehet, hogy végül ilyen nem is épül. A projekt költségei az infláció miatt elszálltak, egyáltalán nem látszik, honnan lenne pénz a vonatbefolyásoló rendszereket kiépítő új alvállalkozóra. A VSquare szerint a kínaiak felhagytak a munkával, és leállították a projekt finanszírozását is, miközben a helyzet odáig fajult, hogy Orbán Viktor őszi kínai útján próbálhatja meg személyesen rendezni a kínaiakkal.
Szinte családi vállalkozásban üzemeltetik az autópályákat a következő 35 évben
Mészáros Lőrinc, Szíjj László, rokonaik és üzletfeleik magánszáma lesz a sztrádakoncesszió működtetése.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Belgrád-Budapest vasútvonal
Barna Zsolt
Magi Julianna
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Németh Tamás
Orbán Viktor
Polyák József
Rogán Antal
Száraz István
Szíjj Berta
Szíjj László
Szőke Gábor
Tiborcz István
Vida József
Vörös József
Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.
Cronus Magántőkealap
Duna Aszfalt Zrt.
Konzum PE Magántőkealap
Magyar Bankholding Zrt.
Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt.
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
MBH Bank Nyrt.
Mészáros és Mészáros Zrt.
MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt.
MKIF Primus Zrt.
MKIF Quartus Zrt.
MKIF Quintus Zrt.
MKIF Secundus Zrt.
MKIF Sextus Zrt.
MKIF Tertius Zrt.
Nemzeti Koncessziós Iroda
Opus Bridge Magántőkealap
Opus New Way Magántőkealap
RM International Zrt.
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
autópálya
építőipar
hitelezés
ítélet/döntés
klientúra
koncesszió
közadat
közbeszerzés
közlekedés
rokonok
támogatás
tőkealap
útépítés
vasút
A kormány kedvenc cégei tavaly is aranybányának bizonyultak
A legtöbb ismert NER-es cég, legyen szó építőiparról, kaszinóról, kommunikációról, vagy idegenforgalomról, már közzétette a tavalyi éves beszámolóját. Ezúttal nem panaszkodhat senki, bár a magas inflációnak megfelelő növekedést azért nem mindenki tudta hozni.
Mészáros Lőrinc
Tiborcz István
BDPST Group
Hunguest Hotels Zrt.
Lounge Design Kft.
LVC Diamond Kft.
New Land Media Kft.
Opus Global Nyrt.
R-Kord Kft.
RM International Zrt.
Talentis Agro Zrt.
V-Híd Vagyonkezelő Kft.
West Hungária Bau (WHB) Építő Kft.
építőipar
klientúra
közbeszerzés
média
mezőgazdaság
szerencsejáték
vasút
vendéglátás
Milliárdos osztalékot hozott Mészáros Lőrincnek a Budapest-Belgrád vasútépítés
Nem lehet oka panaszra a felcsúti milliárdosnak a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében résztvevő cégére.
Gyurcsány- és SZDSZ-árvák segítik a „nemzet stratégiai vagyonán” osztozó Mészárost, Hernádit, Tombort
Energia-veszélyhelyzetben és háborús környezetben felértékelődnek az ország alapinfrastruktúráját jelentő érdekeltségek: az erőművek, olajcégek, földgázelosztók, áramszolgáltatók, út- és vasútépítők, távközlési monopóliumok, hadiipari szállítók. De kiknél van ez a stratégiai vagyontömeg? Jellemzően a NER legterhelhetőbb embereinél: a nyitóképünkön szereplő Mészáros Lőrincnél, Szíjj Lászlónál, a felértékelődő Hernádi Zsoltnál, Tombor Andrásnál, Jászai Gellértnél.
Hernádi Zsolt
Jászai Gellért
Kóbor Miklós
Lacfi Endre
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Tombor András
Törő Csaba
Zelles Sándor
4iG Nyrt.
Apium Media Holding Ltd.
CATO Investments Kft.
Cronus Magántőkealap
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag International Kft.
Ganz-MaVag Invest Zrt.
Gran Private Equity Zrt.
HT Division Zrt.
Kertész és Társai Ügyvédi Iroda
Konzum PE Magántőkealap
Magyar Bankholding Zrt.
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Opus Bridge Magántőkealap
Opus Global Nyrt.
Opus New Way Magántőkealap
Opus Tigáz Zrt.
OPUS Titász Áramhálózati Zrt.
R-Kord Kft.
RM International Zrt.
Themis Magántőkealap
V-Híd Zrt.
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
bankok - pénzintézetek
energia
fegyver - hadiipar
hitelezés
hulladéküzlet
informatika
koncesszió
stratégiai együttműködés
strómanok
távközlés
tőkealap
útépítés
vasút
Magyarország
A Budapest-Belgrád vasútépítési szerződés nem is volt közbeszerzés
A Budapest-Belgrád vasútépítési szerződéssel 2019-ben rekordot döntetne a kormányközeli cégeknél landoló közbeszerzések aránya – csakhogy ez nem is volt közbeszerzés. A megbízást egy 2019-es szerződés rögzíti, amit azonban a szokásoktól eltérően nem egy hagyományos közbeszerzés lefolytatása után írtak alá – derült ki a Corruption Research Center Budapest (CRCB) észrevétele nyomán. A CRCB – miközben frissítette adatbázisát – a Facebook-oldalán jelezte, hogy a jókora összegről szóló megbízást nem találja Közbeszerzési Hatóság (KH) adatbázisában, holott az Európai Unió hivatalos értesítőjében megtalálható (ennek alapján fel is dolgozta a sajtó, amikor nyilvánossá vált). Miután a magyar adatok között mi sem leltük a 750 milliárdos munkát, kérdésekkel fordultunk a hatósághoz, hogy megtudjuk, miért nem szerepeltetik az adatbázisukban az RM International megbízásával végződő eljárást.
Belgrád-Budapest vasútvonal
Homlok Zsolt
Mészáros Lőrinc
Szijjártó István
China Railway Electrification Engineering Group Kft.
China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.
Fejér B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zrt.
Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)
Közbeszerzési Döntőbizottság
R-Kord Kft.
RM International Zrt.
V-Híd Zrt.
Vasútépítők Pályatervező Kivitelező és Iparvágányfenntartó Kft.
Vasútvill Vasútvillamosító Kft.
adatgyűjtés
átláthatóság
építőipar
jogalkotás
közbeszerzés
vasút
Ázsia
Budapest
Kína
Magyarország
Jogerős: ki kell adni a Budapest–Belgrád vasútfejlesztés vállalkozói szerződéseit
A hvg.hu és a Transparency International Magyarország másodfokon megnyerte azt az adatigénylési pert, amely arra irányult: adják ki a Budapest–Belgrád vasút 5 millió forint feletti szerződéseit. Az állami cég Szijjártó Péter döntésére hivatkozva titkolta volna az adatokat, sikertelenül. Az adatokat 15 napon belül kell elküldeniük, ha nem, akkor az ügy a Kúrián folytatódhat.
Belgrád-Budapest vasútvonal
ifj. Mészáros Lőrinc
Mészáros Ágnes
Mészáros Beatrix
Mészáros Lőrinc
Szijjártó Péter
China Railway Electrification Engineering Group Kft.
China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.
Fejér B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zrt.
Külgazdasági és Külügyminisztérium
R-Kord Kft.
RM International Zrt.
V-Híd Zrt.
Vasútvill Vasútvillamosító Kft.
átláthatóság
bíróság
építőipar
hitelezés
ítélet/döntés
klientúra
közbeszerzés
lekenyerezés / presztízsberuházás
túlárazás / pénznyelő
vasút
Ázsia
Európa
Kína
Magyarország
Szerbia
Mészáros Lőrinc veje is beszáll a vasútépítésbe
Homlok Zsolt új cége esélyes lehet arra, hogy megbízást kapjon a kínai hitelből készülő Budapest–Belgrád vasútvonal építésén.
NER-ből és fizetésből élők: Tudjuk, ki mindenkinek hajlik maga felé a keze
Az Orbán-bányáktól kezdve a kínaiakkal vasutat építő Mészáros-cégen át a Covidon megtollasodó haszonlesőkig még a járvány évében is mesés bérek és persze osztalékok születtek a kormánybarát cégeknél, ám nem jellemző, hogy egyszerű munkavállalóikat is jól megfizetik.
Balásy Gyula
Balázs Attila
Garancsi István
Hiszem János
Jászai Gellért
Jellinek Dániel
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Orbán Győző
Orbán Győző ifj.
Orbán Viktor
Pintér Sándor
Szabó László (KKM)
Szeverényi Márk
Szíjj László
Tasnádi László
Tiborcz István
Várkonyi Andrea
Vida József
4iG Nyrt.
Appenin
Atmedia Kft.
Balaton Bútor Kft.
BDPST Hotel Management Zrt.
BDPST Ingatlanforgalmazó és Beruházó Zrt.
Civil Biztonsági Szolgálat Zrt.
Criterion Készpénzlogisztikai Kft.
Dolomit Kft.
Duna Aszfalt Zrt.
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Fourcardinal Tanácsadó Kft.
Hunguest Hotels Zrt.
Lounge Design Kft.
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Market Építő Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
New Land Media Kft.
Pro Concept Kft.
Pro Concept Tanácsadó Kft.
RM International Zrt.
RM International Kft.
Steriflow Kft.
Takarékbank Zrt.
TV2 Média Csoport Zrt.
Whitedog Media Kft.
ZÁÉV Zrt.
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
bankok - pénzintézetek
bányászat
covid-19
egészségügy
építőipar
hatalomkoncentráció
háttér
hitelezés
idegenforgalom
informatika
ingatlan
kereskedelem
klientúra
közbeszerzés
offshore
őrzés-védés
PR
rokonok
támogatás
útépítés
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
vasút
Azerbajdzsán
Ázsia
Európa
Kína
Magyarország
Szerbia