Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Intézmények:

RTL Csoport highlight_off

Kapcsolódó szervezet:
Találatok: [7]  Oldalak:   1

Hogy vásárolhatta fel a kormány holdudvara szinte az egész sajtót?

Miközben a Fidesz felvásárolja a magyar sajtópiac túlnyomó többségét Andy Vajnán vagy Mészáros Lőrincen keresztül, egy dologról meglehetősen kevés szó esik. Ezeket a bevásárlásokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatott elbírálni az alapján, hogy az akvizíciók mennyire torzítják a piacot vagy éppen az állampolgárok sokszínű tájékozódását. Miért nem zavarja a Médiatanácsot a megyei lappiac teljes központosítása? Hogyan segíti a fideszes média erősödését? És miért csak az RTL Magyarország bevásárlását akadályozta meg az NMHH az elmúlt hét évben? Ezekre a kérdésekre próbáltuk megkeresni a választ.

Ezekkel a módszerekkel gyűrték maguk alá Orbánék szinte a teljes magyar médiaipart

Összeszedtünk néhány olyan kormányzati intézkedést, amelyek következtében Magyarországon ma egyre kevesebb a független médiaműhely, és ami miatt ma jóval nehezebb az újságírók munkavégzése, mint egy nyugati demokráciában, vagy mint a rendszerváltás óta bármikor.

GVH: Rászállunk az RTL-re, de nem a TV2 miatt!

Hivatalosan is közölte Gazdasági Versenyhivatal, hogy vizsgálódik a Magyar RTL Televízió Zrt. reklámértékesítési gyakorlata miatt. Hogy lesz ilyen vizsgálat, azt már a hét elején lehetett tudni, de a hivatalos bejelentés elmaradt, amit a GVH egy tőle szokatlan magyarázkodással fűszerezett meg. A közlemény bevezetőjében azt írják: Az eljárás nincs összefüggésben a Vajna-csoport a TV2 feletti irányításszerzéséhez kapcsolódóan lezárult eljárással.

Gerkens már máshogy emlékszik

"Az RTL Klub - illetve ma már az RTL Magyarország - a konkrét programing döntéseit mindig Magyarországon hozta meg. Ez a kezdetektől fogva így volt, és minden magyarországi műsortípusra igaz" - mondta lapunknak Kolosi Péter, az RTL programigazgatója miután Dirk Gerkens az Indexnek azt állította, semmi köze nem volt ahhoz, hogy az RTL Híradó hangneme kormánykritikussá vált.

Megsorozza Simicskát és az RTL-t Lázár új fegyvere

Jelentős pofont kapott a kormánytól az RTL Klub pénteken: a rezsicsökkentésre hivatkozva a kabinet megtiltotta, hogy a tévétársaság pénzt szedjen a kábelszolgáltatóktól és ezzel ellensúlyozza a reklámadó miatt kieső bevételeit. Ám a tervezett intézkedés legalább ennyire sújtja a kormányközelinek vélt TV2-t is, amely 6-8 milliárdot várt jövőre a programdíjból, és ebből akarta helyrebillenteni a veszteséges mérlegét. Forrásaink szerint a tiltással újabb frontot nyitottak Simicska Lajossal szemben, miközben a legdurvább lépés még hátra van. Januártól egy kézbe kerül az összes állami reklámköltés, információink szerint a tervezett ügynökség élére pedig a Habony Árpáddal jó kapcsolatban álló Giró-Szász András kerülhet.

Új frontok a médiaháborúban

Ismét figyelmeztető üzenetként értékelheti a Simicska-birodalom, ha a közeljövőben valóban feláll az állami háttérintézmények kommunikációs ügynöksége, a versenypiac pedig a reklámágazat „trafikos” államosításától tarthat.

Reklámadó: Vészjelzést küld a befektetőknek az RTL-csoport

Az első becslések szerint éves szinten körülbelül 15 millió euróval nő az RTL Group adófizetési kötelezettsége a magyarországi reklámadó bevezetésével – közölte hétfő reggel a luxembourgi székhelyű nemzetközi médiacsoport.Az RTL két vezére vészjelzést küldött Luxembourgból a magyarországi befektetőknek.
Találatok: [7]  Oldalak:   1