Némi politikai pávatánc után a kormány nyilvánosságra hozta az Európai Csalásellenes Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró beruházásáról készült jelentését. Az igazság kiderítése még hátravan.
Mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), és az Európai Bizottság 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot – közölte budapesti sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára január közepén.
A tavaly befejezett uniós vizsgálat szerint a beruházás során 167 milliárd forintot elcsaltak vagy elloptak, és úgy néz ki, hogy emiatt mintegy 87 milliárdot vissza kell fizetni Brüsszelnek. A metróépítést 1998-ban Orbán Viktor állíttatta le, hogy aztán az új vonalat pont egy héttel a 2014-es választások előtt ő maga adhassa át. Megeshet, hogy a metró 2018-ban választási győzelmet hoz a Fidesznek.
Mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), az Európai Bizottság pedig 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot - közölte Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.
Két éven belül még megépíthető a 4-es metró, ezért a főváros új vezetőkkel új alapokra helyezte a beruházást – tudta meg a Magyar Nemzet. A városháza ismét az ügyészséghez fordult a Demszky-korszak botrányos szerződései, a több mint százmilliárdos többletkövetelések miatt.
Havonta kellett találkoznia Hagyó Miklóssal az FKF Zrt. volt vezérigazgatójának, és „nem volt tanácsos” ellentmondania az akkori főpolgármester-helyettesnek. Bielek Péternek a hvg.hu birtokába került tanúvallomásából kiderül: Hagyó Miklós és Mesterházy Ernő rendszeresen megmondta a cégvezetőnek, hogy a közbeszerzéseken kinek kell nyernie.
Magyarországon is nyomoznak a 100 millió eurósra becsült Siemens vesztegetési botránnyal összefüggésben. A XIV. kerületi rendőrség zsarolás miatt nyomoz ismeretlen tettes ellen. A rendőrség részleteket nem közölt, a Siemens pedig nem tud a vizsgálatról, így azt sem lehet tudni, hogy a cég számos magyarországi megrendelése közül, melyikkel kapcsolatban merülhetett fel a zsarolás gyanúja. Németországban a cég egy korábbi és négy jelenlegi munkatársát múlt héten vették őrizetbe.