Lapok: |
|
Intézmények: |
Haladás: már 13,7 milliárdnál jár a szombathelyi stadion ára a becsült 8,8 helyett
Mindezek ismeretében az sem mellékes, hogy a komplexumot építő konzorcium egyik tagja a Swietelsky Magyarország Kft., miközben a szombathelyi csapat névszponzora a testvérvállalat Swietelsky Vasúttechnika Kft., vagyis a séma akár megfelelhetne a szponzorációs pénzek állami megrendeléseken keresztül való visszafizetésére is. A konzorcium másik tagja a ZÁÉV Zrt., ők vitték el például a Puskás-stadion 200 milliárdos szerződését is a Magyar Építővel karöltve.
Egymilliárddal többért épül a vizes vb-re a balatonfüredi mélygarázs
A vizes világbajnokság egyik fejlesztéseként mélygarázs épül Balatonfüreden. Tipikusan az a beruházás, amit a rendezvény százmilliárdos (plusz áfa) büdzséjét magyarázó hangok szerint hiba volna a vb költségének beállítani, hiszen amúgy is szükség volt rá. Lehet, hogy így van, de az szinte biztos, hogy normál esetben nem így valósult volna meg a dolog.
Heti Válasz: Fidesz-kedvenc a 4-es metró két osztrák kivitelezője
A kormány a 4-es metró körüli csalások miatt keményen beleszállt azokba az osztrák építőipari cégekbe, amelyeknek az OLAF-jelentés szerint komoly gondok voltak a szerződéseivel. De a Heti Válasz szerint kérdéses, hogy mennyire lesz tartós a harag.
Kiszivárgott a 4-es metrós korrupciót vizsgáló OLAF-jelentés
A Figyelő mai számában közzétette a hetek óta lebegtetett, titkos uniós korrupciós vizsgálat, a 4-es metróról szóló OLAF-jelentés részleteit.
BKV-Alstom metrókocsik
Négyes metró
Alstom
Eurometro Kft.
Hídépítő Zrt.
Siemens AG
Strabag
Swietelsky Építő Kft.
Vinci Construction
állami/önkormányzati szerződések
építőipar
EU
jogosulatlan gazdasági előny
közbeszerzés
metró
OLAF-vizsgálat
önkormányzat
összeférhetetlenség
támogatás
vesztegetés
Budapest
Épül már az M44
Az M44-es út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának megépítésével elkezdődött a 2x2 sávos gyorsforgalmi út fejlesztése. A Békéscsaba és Kecskemét közötti mintegy 120 kilométeres útpálya 2022-re tervezett teljes kiépítése nettó 327 milliárd forintba kerül, ebből a most induló 61 kilométeres nyomvonal beruházásának költsége 144 milliárd forint - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikai ügyekért fellelős államtitkára az MTI szerint szerdán Kondoroson, mielőtt elhelyezte az új út alapkövét.
Mészáros Lőrinc tanítja az osztrákokat
Bár az építőipar nem muzsikál valami jól, a szektor legnagyobb cégei nem panaszkodhattak tavaly: két kivétellel mindegyikük növelte árbevételét, és az év végén zsíros osztalékokat vihettek haza. A Duna Aszfalt az új Közgép, de a régi is jól tartja magát. A legsikeresebb építőipari nagyvállalkozó Mészáros Lőrinc, a legbénább Garancsi István. A magyar cégek jövedelmezőbbek a külföldieknél, de azért a multik is ezerrel lapátolják ki a pénzt az országból. Ezek derültek ki az építőipari cégek pénzügyi beszámolóiból.
Még közel félmilliárdot költünk a Várkert Bazárra
Az ország legtöbbször átadott kulturális helyszínére még többet költünk, mint amennyi az eredeti és a módosított tervekben szerepelt. Múlt héten újabb majdnem félmilliárd forint került a büdzsébe. Állítólag sok előre nem látható buktató volt.
Osztrákok vitték el a magyar cég elől a 27 milliárdos szuperlézert
Az Index információi szerint hosszú huzavona után a szegedi szuperlézer, az ELI épületeire kiírt tenderen a drágább ajánlatot tevő, de jelentős támogatókkal rendelkező Strabag–Swietelsky-konzorcium lett a győztes.
A Közgép az örök nyertes
A kormányváltással kicserélődött a közbeszerzésen nyertes cégek listája, a legtöbbet nyerő harminc cég között mindössze hat olyan vállalat van, amelyik az előző kormány alatt éppúgy nyerte a pályázatokat, mint az Orbán-kormány alatt, derül ki a BCE Korrupciókutató-központ tanulmányából.
Antal Attila is rendőrségi nyomásra panaszkodott
Bocsánatot kért a BKV-per tárgyalásán Hagyó Miklóstól, Demszky Gábortól és Mesterházy Ernőtől Antal Attila, a BKV volt vezérigazgatója azért, mert rájuk vallott a rendőrségi kihallgatásokon a BKV-ügyben, értesült az Index.