language

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

Intézmények:

Swietelsky Építő Kft. highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [29]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Nem a programokról fog szólni a 2023-as EKF: 67 milliárdot szórnak szét a beruházásokra

2023-ban Veszprém és a Bakony-Balaton régió közösen viselheti Európa Kulturális Fővárosa (EKF) címet. A 88,5 milliárdos programsorozat megszervezésével a Veszprém-Balaton 2023 Zrt.-t bízták meg. Most az Átlátszó tudomására jutott néhány eddig nem publikus költség: reklám- és propagandakiadásokra 1,5 milliárd forintot, személyi juttatásokra közel 3 milliárd forintot, utazási- és szállásköltségre 150 millió forintot terveznek költeni. Kíváncsiak voltunk, hogy megismétlődik-e a 2010-es pécsi eset, amikor a pénz túlnyomó részét megkérdőjelezhető fontosságú építési beruházásokra költötték. A válasz: igen. Veszprém esetében a kormányzati források szintén háromnegyed részét, 88,5 milliárdból 67,4 milliárdot – csakúgy, mint anno Pécsett – infrastrukturális fejlesztésekre szórják szét. Miközben a város fideszes polgármestere nem győzi hangsúlyozni, hogy az ő EKF-programjuk nem az infrastruktúrafejlesztésre fókuszál. A Veszprémi Főegyházmegye is beállt a közpénzeső alá: 39 milliárd forintból újíthatja fel a veszprémi várnegyedben lévő épületeket.

NER-betonba öntve: Kiszolgáltatottak az ellenzéki városvezetők

Kevés olyan cég van a piacon, amely ne lenne bekötve a Fideszhez és el mer indulni közbeszerzési pályázaton.

NER-karácsony: 270 milliárd forintos közbeszerzésen futott be a Szijjártót jachtoztató Szíjj László cége

A Magyar Közút 2024-ig, tehát bőven a választások utánig biztosíthat munkát Szíjj László Duna Aszfaltjának. Egy kis útfelújítás Soltvadkerten, egy nagyobb Mórahalmon, megint egy másik Bugacon. A Magyar Közút országosan sok-sok ezer kilométernyi utat kezel és üzemeltet, munka pedig mindig van – és a hazai utak állapotát ismerve még sokáig lesz is. A cég az útfelújítási, karbantartási munkákra közbeszerzéseken választja ki a megfelelőnek ítélt vállalkozókat. A menet már hosszú évek óta ugyanaz: először egy nagy, nyílt tendert írnak ki, amelyre bárki jelentkezhet, ezen választanak ki néhány céget, amelyek ezután egyesével, de már csak egymás közt újra versenyezhetnek a megbízásokért.

Itt a Mészáros-korszak öt évének mérlege: ma négy Simicskát tart el az ország

Noha idén a világjárvány miatt szeptemberre halasztották a május végi mérlegleadási határidőt, azért a közpénzfelhasználásra optimalizált nagy építőipari cégek zöme már vallott a tavalyi eredményeiről. Ezzel az is dokumentálhatóvá vált, hogy mire jutottak a Simicska Lajos kiesése utáni első öt évben az őt pótolni hivatott „nemzeti nagytőkések”, azaz Mészáros Lőrinc, Szíjj László, Garancsi István, illetve azok a mogulok, akiket Tiborcz Istvánhoz szokás kapcsolni. Dokumentáltuk is.

Imádják a magyar közbeszerzések sztárjai Mészáros Lőrinc horvát focicsapatát

Egymást váltják a magyar, illetve Magyarországon is aktív építőipari cégek az eszéki focicsapat szponzorfalán, amióta Mészáros Lőrinc lett a tulajdonos. Most éppen öt ilyen társaság támogatja az együttest, de az elmúlt szűk három évben további négy cég logója tűnt fel a szponzorok között az NK Osijek honlapján.

Megugró költségek, csúszás, baráti zsebek: ez lett Orbán nagy útépítési ígéreteiből

Orbán Viktor miniszterelnök 2015-ben sokat ígért a megyei jogú városoknak, egyebek között azt, hogy 2018-ig minden magyarországi autópálya eléri az országhatárt. A határidő lejárt, és még mindig van olyan beruházás, amelyik el sem kezdődött. Az azonban már látszik, hogy kik járhatnak jól a Modern Városok Program útépítéseinél.

Kevés volt az 5 milliárd: 11,7 milliárdért épül a Bozsik Stadion

2013 óta lóg a levegőben a Bozsik Stadion ügye: bár jószerével már minden első- és másodosztályú csapatnak van stadionja vagy legalább lelátókkal felturbózott, új pályája, a kispesti Honvéd kimaradt a szórásból. Idén nyáron kiderült, hogy az eredetileg tervezett 5 milliárd forint nem lesz elég a fejlesztésre, augusztusban viszont a régi stadion a Honvéd-Haladás meccsel elköszönt a szurkolóktól.

Álszponzorok tömik pénzzel a magyar focicsapatokat, minden ésszerűséget mellőzve

A tavaly fél évet a másodosztályban töltő Felcsút hatvanszor annyi szponzori pénzt kapott, mint az élvonalban ötödik helyen záró Paks.

Nincs megállás: most kapott Mészáros Lőrinc 60 milliárdot Brüsszeltől

Az EU 193 millió eurót (több mint 60 milliárd forintot) biztosít a Kohéziós Alap forrásaiból a Székesfehérvár és Keszthely közötti, összesen 123 km hosszúságú balatoni vasútvonal újjáépítésére és korszerűsítésére – jelentette be az Európai Bizottság regionális politikáért felelős tagja, Corina Crețu.

Egyetlen alföldi úton majdnem 200 milliárdnyi megbízást kapott a Duna Aszfalt

Újabb hatalmas közbeszerzést nyert el a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. A tiszakécskei vállalat építheti az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszát illetve a kapcsolódó építményeket, köztük egy új, 556 méter hosszú hidat is a Tisza felett.
Találatok: [29]  Oldalak:   1 2 3   >  >>