Kulcsszavak: |
|
Személyek: |
Kötelezettségszegési eljárást indít az EU a Mészároséknak adott autópálya-koncessziók miatt
Az Európai Bizottság három ügyben is kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen. A kormány 2022-ben adta 35 évre Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégének az állami gyorsforgalmi utak meghatározó részének üzemeltetési jogát, amivel akár 700 milliárd forintot is kereshetnek.
Rejtve van a lényeg az autópálya-koncesszióban, megint a NER kulcsemberei kaptak lehetőséget
Bújtatott közbeszerzés gyanúja merül fel a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésének koncesszióba adása kapcsán, ezért már 2021-ben az Európai Bizottsághoz fordultunk – mondta el lapunknak Martin József Péter. A Transparency International (TI) Magyarország ügyvezető igazgatóját azt követően kerestünk meg, hogy pénteki lapszámunkban összeállítást közöltünk a nemrégiben hazánkban bevezetett egynapos autópálya-matricák kapcsán a régiós országok autópálya használati díjairól. Ebből kiderült, ami eddig sem volt titok: kirívóan magasak a hazai éves, havi, tíz- és egynapos autópálya-használati díjak.
Rogán Antal a világ összes pénzét elverheti arra, hogy fenntartsák a NER-valóságot
Akár napi szinten dönthet óriási pénzekről Rogán Antal, és évtizedekre bebetonozhatja néhány NER-figura üzletét úgy, hogy akár Orbán rendszerének bukását is túléljék. Rogán hatalma még akkor is az egyik legnagyobb ma Magyarországon, ha csak azt vesszük figyelembe, hogy mit tehet meg szabályosan.
Balásy Gyula
Habony Árpád
Mészáros Lőrinc
Rogán Antal
Szentkirályi Alexandra
Szíjj László
Alkotmányvédelmi Hivatal (AVH)
Információs Hivatal (IH)
Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (KEHI)
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat
Nemzeti Információs Központ
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Nemzeti Koncessziós Iroda
Védelmi Igazgatási Hivatal
adatvédelem
állami/önkormányzati szerződések
gazdálkodás
hatalomkoncentráció
hirdetés
hulladéküzlet
idegenforgalom
informatika
jogalkotás
klientúra
koncesszió
műsor / filmgyártás
pályázat
szerencsejáték
túlárazás / pénznyelő
választások - népszavazás
versenykorlátozás - kartell
Százmilliárdos kényszerpályára állította magát a kormány Mészárosék koncessziós autópályáival
Éves szinten százmilliárdos kiadás az államnak, hogy a koncesszió keretében már muszáj kifizetnie a jobb minőségű autópályák árát Mészárosnak és Szijjnek.
Autópálya-koncesszió: a legfontosabb dokumentumokat titkolja el az állam
Év elején szerettünk volna betekinteni az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteibe, de hiába. Pedig a mellékletek rejtik a lényeget, vagyis hogy mennyi pénzt kapnak 35 év alatt a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeibe tartozó cégek a hazai autópályák üzemeltetéséért cserébe. Bírósághoz fordultunk, és jogerősen megnyertük a pert a kormányzati szerv ellen, amely a Kúriához fellebbezett jogorvoslatért.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Colas Közlekedésépítő Zrt.
Cronus Magántőkealap
Dömper Kft.
Konzum PE Magántőkealap
Minerva Tőkealap-kezelő Zrt.
Nemzeti Koncessziós Iroda
Opus Bridge Magántőkealap
Opus Global Befektetési Alapkezelő Zrt.
Opus New Way Magántőkealap
Strabag
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
adatigénylés
autópálya
koncesszió
közadat
közbeszerzés
közlekedés
Napi 410 millió forintot keresett idén a Mészáros család
Kiszámoltunk, hány másodpercig éri meg nekik lehajolni egy utcán talált tízezresért.
700 milliárd forintot kereshetnek Mészárosék az autópálya-koncesszión
Négy hónap alatt kockázat nélkül jutott többmilliárdos extrapofithoz a Szíjj-Mészáros páros az autópályák üzemeltetésén.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt.
MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt.
MKIF Primus Zrt.
MKIF Quartus Zrt.
MKIF Quintus Zrt.
MKIF Secundus Zrt.
MKIF Sextus Zrt.
MKIF Tertius Zrt.
átláthatóság
autópálya
gazdálkodás
klientúra
koncesszió
közlekedés
tőkealap
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Jogerős ítélet: nyilvánosak az autópálya-koncessziós szerződések mellékletei
Fél év után született meg a jogerős ítélet, amely szerint az autópálya-koncessziós szerződések mellékletei közérdekű adatnak minősülnek, nem vonatkozik rájuk az üzleti titok védelme. Hiába érhető el egy kormányzati honlapon a szerződés, a mellékleteket nem töltötték fel, pedig ebből derül ki, mennyit kapnak az államtól a következő 35 évben Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei a hazai autópályák üzemeltetéséért cserébe.
Titokzatos üzleti kör juttatta csúcskategóriás belvárosi luxusszállóhoz Tiborcz Istvánt
Terebélyes cégháló jórészt névtelen tagjai ügyködtek csaknem egy évtizeden át, hogy Tiborcz István BDPST Groupjának a neve alatt novemberben megnyílhasson a luxusban is kivételes Hotel Dorothea. A sameszok, akik adták-vették Tiborcznak az ingatlanokat, maguk is vagyonosok lettek.
Bajor András Gyula
Balázs Attila
Bolevácz Éva
Hoffmann Géza
Jellinek Dániel
Komonczi Zsolt
Lingvai Brigitta
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Sipos-Tóth István
Szíjj László
Szivek Norbert
Tiborcz István
Appeninn BLT Kft.
Atlantis Property Zrt.
BDPST Group
Club Aliga
Cretum Management Kft.
DFP-Parking Kft.
Dorottya Investment Zrt.
Dorottya Residence Zrt.
Enefi Nyrt.
Hotel Dorothea
Hunguest Hotels Zrt.
Lanzarone Zrt.
Lexan Holding Zrt.
Longoria Holding Zrt.
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.
MBH Bank Nyrt.
Meredith Trust Bizalmi Vagyonkezelő
Minerva V50 Ingatlanfejlesztő Alap
Orion Trust Bizalmi Vagyonkezelő
Primus Trust Kft.
Primus Trust Zrt.
TritonLife-csoport
adó
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
Balaton-sztorik
bányászat
egészségügy
engedély
forgóajtó
hitelezés
idegenforgalom
infografika
ingatlan
kiemelt beruházás
klientúra
koncesszió
közbeszerzés
NER HOTEL
rokonok
támogatás
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
vendéglátás
Balatonvilágos
Budapest
Pest megye
Veszprém megye
Visegrád
Alig használják a közel 400 milliárdért épülő, Békéscsabára vezető M44-es utat
Ha az M6-os autópálya üres, értelmetlen, kihasználatlan, akkor az M44-es gyorsforgalmi útra újabb jelzőket kell találni, legalábbis a Magyar Közút mérései szerint. Ugyanis amíg az M6-oson 2018 óta 20-30 százalékkal nőtt a forgalom, addig az M44-es adatai azt mutatják: a környező települések lakói jól jártak vele, de a járművek mennyisége nem indokolta a majdnem 400 milliárdos beruházást.