language

Kulcsszavak:

közlekedés highlight_off

Személyek:

Szijjártó Péter highlight_off

Szijjártó Péter

1978. október 30-án született Komáromban. 1995-1996-ban az Amerikai Egyesült Államokban tanult, majd 1997-ben a győri Czuczor Gergely Bencés Gimnáziumban érettségizett. 2002-ben diplomázott a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem nemzetközi kapcsolatok és sportmenedzsment szakjain.  

A politikai életbe 1998-ban kapcsolódott be, amikor legfiatalabb képviselőként a győri közgyűlés tagjává választották. Az oktatási, kulturális és sportbizottság alelnöke volt. 1999-ben a Fidelitas győri szervezetének alapító elnöke lett. 2001-ben az ifjúsági szervezet egyik országos alelnökévé választották. 2002 óta országgyűlési képviselő, 2010-től Orbán Viktor miniszterelnök személyes szóvivője, 2012-től külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkár, 2014-től külgazdasági és külügyminiszter. Az Oroszországgal való kétoldalú kapcsolatok fejlesztéséért 2021 decemberében Barátságért érdemrendben részesítette az orosz kormány, melyet Szergej Lavrov orosz külügyminisztertől vett át Moszkvában.

Nős (2009), felesége Szijjártó-Nagy Szilvia (1975) pedagógus. Két gyermekük van: Péter (2011) és Patrik (2014).

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [9]  Oldalak:   1

„A maga nemében világcsúcs” Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere

A Rákosrendezőre tervezett „mini-Dubaj” beruházás értékes fővárosi területek elkótyavetyélésével járna, és hosszú évekre lekötné a teljes építőipari kapacitást, felverné a budapesti ingatlanárakat – mondja a főpolgármester, aki két fideszes jelölttel, de csak egy komoly kihívóval számol június 9-ére.

Gyakorlatilag felmondhatatlan szerződést kötött az állam az Egyesült Arab Emirátusokkal mini-Dubajról

A rákosrendezői új városrészről egyetlen egyeztetés volt, a budapestieket nem kérdezték.

Nem tudni, mit akar az új állami céggel, az Air Hungary Zrt.-vel, ahová Szijjártóék tehergépét is betolhatják

Az új, pár hetes vállalkozásról a kormányzat hallgat, egy háttérdokumentum szerint „állami légi közlekedési szolgáltató kompetencia központ létrehozása” a feladata. De még az is lehet, hogy szerephez jut a Budapest Airport visszavásárlása után a repülőtér üzemeltetésében, vagy a Rolls-Royce elektromos hajtóműs kutatás-fejlesztési programjában, amit az állam milliárdokkal támogat.

Elsősorban nem Orbán utaztatásával indokolták a luxusrepülők megvásárlását, más útjaikról mégsem lehet hallani

Általában dúsgazdagok magánrepülőjeként funkcionál a Dassault Falcon 7X, ám a Magyar Honvédség eredetileg speciális szállítási, futár- és felderítési célokra is vásárolt kettőt a típusból. Azonban a tárca egyelőre hallgat arról, hogy állami vezetők külföldi utazásán kívül használták-e bármi másra a státuszszimbólumnak is beillő repülőgépeket.

Rengeteg pénz ment válságkezelés címén olyasmire, aminek semmi köze a válsághoz

Sok esetben csak ürügy volt a járvány ahhoz, hogy nyakló nélkül költekezzen a kormány. A szétszórt ezermilliárdok nagy része a politikai szövetség kiszélesítését szolgálta, például sportra és egyházi kiadásokra is rengeteg ment el.

Fidesz-közelben landoltak a 4-es metró korrupciós ügyének főszereplői

Az Orbán-kormány Magyarország legnagyobb korrupciós botrányának nevezte tavaly a 4-es metró ügyét, azóta viszont mélyen hallgat róla. Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője és munkatársa tényfeltáró munkájának konklúziója szerint nem ok nélkül: a visszaélések egykori főszereplői nyakig ülnek a NER legpiszkosabb üzleteiben.

KÁRTÉRÍTÉST AKARNAK, MERT KÉSIK A SZIJJÁRTÓÉK ÁLTAL ELNYERT BERUHÁZÁS

A Jobbik szerint az államnak fizetnie kellene a Budapest és Esztergom között élőknek és közlekedőknek. Az 53 kilométeres szakasz építése már két évvel ezelőtt megkezdődött, és a befejezést idén őszre ígérték, ám 25 kilométeren a munkálatok még mindig javában zajlanak. A 44,5 milliárd forintos megbízást egy olyan konzorcium nyerte el, amelynek akkor még tagja volt Szijjártó Péter külügyminiszter édesapjának vállalkozása is.

Egyre jobban teljesít Szijjártó Péter apjának volt cége

Ötmilliárd forintot meghaladó árbevétele volt tavaly annak a győri székhelyű cégnek, a Vasútépítők Kft.-nek, melynek 2012. februárig Szijjártó Péter külügyminiszter édesapja, Szijjártó István, illetve az általa képviselt tulajdonközösség volt az egyik tulajdonosa.

Gyurcsány után Orbán sem ússza meg a luxuskocsibotrányt

Előbb a Gyurcsány-kormány, majd az Orbán-kormány is spórolni szeretett volna a szolgálati autókon, ám az elrendelt költségstop felemásra sikeredett. Az állami gépkocsibeszerzések az utóbbi években újabb és újabb botrányokat okoztak: most a Fidesz azt kapja vissza, amit ellenzékben maga is művelt a korábbi kormányokkal szemben.
Találatok: [9]  Oldalak:   1