Veres Jánost is meghallgatta a Malév privatizációját vizsgáló országgyűlési bizottság szerdán. A volt pénzügyminiszter hangsúlyozta, hogy az AirBridge azért nyerte meg a légitársaság privatizációs pályázatát, mivel egyedül ez a cég tett bankgaranciát ajánlata mögé.
Borotvaélen táncol a Malév sorsa. Úgy tudjuk, a spanyol Vueling légitársasággal már addig jutottak a tárgyalások, hogy a cégnél igazgatósági döntésre vár a magyar légitársaságba való beszállás.
A volt pénzügyminiszter szerint lehetne új befektetőt találni a légitársaság megmentésére. Úgy véli: ők nem hibáztak a visszaállamosításkor.
Az EU-bizottság jogellenes állami támogatásnak minősítette a Malévnak 2007 és 2010 között nyújtott 88 milliárd forintnyi támogatást, ezért azt a cégnek vissza kell fizetnie. A szaktárca gyors intézkedést ígér, a Malév pedig hangsúlyozza: mindez a napi működést nem érinti. Idő még van, de immár határidő is.
A Malév közgyűlésén valószínűleg újabb hitelhez jut a csődközeli helyzetben lévő légitársaság. Számvetés az okokról és a következményekről. Második rész.
Magyarországot és hazai üzleti vállalkozásokat érintő több európai uniós vizsgálat és eljárás végére kerülhet pont a következő hónapokban, ezeknek számottevő költségvetési kihatásai lehetnek.
Az idén már 25,5 milliárd forint közpénzt elnyelt Malévot vinné a kínai Hainan-csoport; rajta kívül orosz befektetők is tettek ajánlatot, ám a tárgyalások döcögnek.
Húszmilliárd forintnyi újabb összeggel kellene kistafírozni a Malévot. A korábbi állami juttatásokat az Európai Bizottság vizsgálja.