language

Intézmények:

Budapesti Közlekedési Központ (BKK) highlight_off

Kulcsszavak:

túlárazás / pénznyelő highlight_off

Budapesti Közlekedési Központ (BKK)

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hivatalos nevén BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. egy 2011. január 1-jén megalakult budapesti önkormányzati közlekedési közszolgáltató vállalat, a fővárosi közlekedés irányító szervezete.

Vezérigazgatók:

  • 2010–2015: Vitézy Dávid
  • 2015–2019: Dabóczi Kálmán
  • 2019–2020: Nemesdy Ervin
  • 2020: Varga Ivett
  • 2020: Fendrik László (megbízott vezérigazgató)
  • 2021–: Walter Katalin
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>

Megvan az ítélet, a több mint 10 milliárd forintos veszteség nagy részét végleg elbukta a főváros a befuccsolt e-jegy-projekten

Jogosnak és érvényesnek ítélte az elektronikus jegyrendszer megvalósítására kötött vállalkozói szerződés 2018-as azonnali hatályú felmondását a Nemzetközi Gazdasági Kamara (ICC) mellett működő választott bíróság a fővárosi e-jegy bukása miatt 2021 szeptemberében indított perben.

Jön a 17 milliárdos ítélet, legkésőbb januárban kasszához járulhat az e-jegy-ügy perének a győztese

Októberben várhatóan egy hetes tárgyalássorozat után hoz ítéletet a Nemzetközi Gazdasági Kamara (ICC) mellett működő választott bíróság a fővárosi elektronikus jegyrendszer bukása miatt indított perben – értesült lapunk. A döntéshozatalra 60 napja van a testületnek, így az ítélet még az idei évben megszületik. A Népszava ügyre rálátó forrása szerint nem várható sem további tárgyalási napok kitűzése, sem egyéb halasztó körülmény. Az ítélet elvben azonnal végrehajtható lesz, így a győztes fél már januárban a kasszához vonulhat, bezsebelve a bíróság által megítélt milliárdokat.

Besült fővárosi e-jegyrendszer: Először szólalt meg a kivitelező cég volt magyar vezetője

A BKK német beszállítójának magyar cégvezetője tagadja a korrupciós vádakat, miután a BKK korábbi vezérigazgatója befolyásolási kísérletről beszélt az e-jegy projekttel összefüggésben. A befuccsolt e-jegyrendszer más részleteire is eltérően emlékeznek a szereplők. A témában heves vita folyt a fővárosi vizsgálóbizottság legutóbbi ülésén Tarlós István volt főpolgármester meghallgatásakor.

Minden 20. forintot költöttek el hasznosan az elfuserált fővárosi fejlesztésnél

Lassan két évvel a szerződés felmondása után is újabb költségek kerülnek elő, a számla az aktuális kimutatás szerint 11,1 milliárd. Felelős, de még csak gyanúsított sincs.

Nem létező projekt után fizetett a BKK 300 milliót tanácsadásra

A Zöld Terasz Kft.-nek a BKK e-jegy tanácsadói szerződésén kívül nem is volt más érdemi bevétele. Összesen 760 milliót utalt a fővárosi cég.

Újabb három évet csúszik az e-jegyrendszer, de a fővárosi vezetés nem tud károkról

Bagdy Gábor a fővárosi bizonyítványt magyarázta, a fideszes polgármesterek a szocialistákat ekézték a bedöglött RIGO-projekt kapcsán. Hiába kerülhetett a kudarcos projekt közel 37 milliárd forintba, a főváros szerint nincs veszteség.

Menesztették a BKK vezérét

Dabóczi Kálmánnak a közel negyvenmilliárd forintos elektromos jegyrendszer bedőlése miatt kell távoznia. Megnyirbálják Szeneczei Balázs főpolgármester-helyettes jogkörét is. Tarlós a kezét mossa.

ELEKTRONIKUS JEGYRENDSZER: FELMONDTA A BKK A SZÁLLÍTÓI SZERZŐDÉST

Hiába akarta elkerülni a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán, hogy szerződést kelljen bontani a céggel, végül mégis ez a forgatókönyv lépett életbe. Akár évekig elhúzódó jogvita is jöhet.

Többért és csak októberre készülhet el a vizes vébé bringahídja

Legutóbb áprilisban foglalkoztunk a nyári vizes világbajnokságra tervezett, négyszázmillió forintos gyalogos-kerékpáros híddal. Olvasóink nagy részét akkor a BKK részletesen kifejtett magyarázatai sem győzték meg, hogy 300 méterre egy már meglévő hídtól indokolt lenne 424 millióból gyalogos-biciklis átkelőt is létesíteni a Rákospatakon, a Dagály és annak parkolója között.

A 400 milliós kerékpároshíd titka

Minden idők legdrágább kerékpáros patakhídja épül a Rákos-patakon az új úszóaréna mellett. Az elmúlt hónapokban mind az árát, mind a szükségességét megkérdőjelezték. Megadtuk az esélyt a beruházónak, hogy elmagyarázza: miért kell nekünk egy ilyen drága híd.
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>