language

Intézmények:

TV2 Média Csoport Zrt. highlight_off

Kapcsolódó szervezetek:
TV2 (televízió) highlight_off

Kapcsolódó szervezetek:

TV2 (televízió)

1997 óta sugárzó, országos kereskedelmi tv csatorna. A TV2 a TV2 csoport tagja, ide tartozik pl a Spíler TV, Super TV2 és a FEM3 is. Eredeti tulajdonosa a német ProSiebenSat.1 Media SE volt. 2013-ban a TV2 vezérigazgatója, Simon Zsolt felvásárolta a csatornát Yvonne Dedrick-kel, a TV2 gazdasági igazgatójával karöltve. Ekkor módosult a neve TV2 Média Csoport Kft.-re. 2016 januárjában a TV2 Média Csoportot Andy Vajna filmügyi kormánybiztos vásárolta meg, innentől datálódik az, hogy a TV2 csatorna nyíltan kormányközelivé vált. 2016 óta Dirk Gergens a vezérigazgató. 2017-ben a hatékonyabb működés érdekében a TV2 Média Csoport Kft. és a 100%-os tulajdonában álló INTERAKTÍV Kft. összeolvadásával, általános jogutódként jött létre a TV2 Média Csoport Zrt. A Zrt. igazgatóságának elnöki tisztségét 2019-ben bekövetkezett haláláig Andy Vajna, a Csoport tulajdonosa töltötte be, azóta a Mészáros Lőrinchez köthető Vaszily Miklós vezeti a csatornát.


Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [17]  Oldalak:   1 2   >  >>

Akár Simicska és Spéder sorsára juthat a pikszisből kiesett Vida József

Fogyatkoznak a kívánatos csúcsmenedzseri állások a hatalom közelébe került üzletembereknek. Legutóbb Vida József, Mészáros Lőrinc földije bukott ki az állami gigabank, a Magyar Bankholding vezetéséből, miután fő szerepet vállalt a takarékszövetkezeti szektor felszámolásában.

Több száz milliárdot vernek el Rogánék propagandára a ciklus végéig

A kormány dicséretét sulykoló kommunikációs gépezet egyértelműen a „baráti” beszállítókat és médiafelületeket részesíti előnyben.

Önti a kormány a TV2 Csoportra a közpénzt

Amit a Mészáros Lőrinc közelébe került TV2 Média Csoport kapott ugyanebben az évben, az hozzávetőlegesen minimum kilencszerese volt az RTL állami pénzének, és több mint 20 milliárd forint volt. TV2 Média Csoport Zrt. listaáron számítva nettó 23,69 milliárd Ft állami reklámbevételre tett szert 2020-ban. Ez jelentős növekedés a 2019-es listaáron számított 19 milliárd forinthoz képest.

Új óriáshitel a TV2-nél, és közben Mészáros Lőrinc is közelebb került a csatornához

Az IKO tulajdonrészt szerzett a TV2-t – és még számos más kisebb adót – üzemeltető TV2 Média Csoport Zrt.-ben. Az IKO tulajdonrésze 24,2 százalék lett. A közpénzen finanszírozott hirdetéseken keresztül az adófizetők állják majd a TV2 és az IKO hiteltörlesztésének egy részét (is). A TV2 már külföldön is terjeszkedik, 5 millió euróért (1,76 milliárd forint) megvették a szlovén Planet TV-t, így akár az is lehet, hogy a külföldi terjeszkedésre kell ez a hatalmas összeg.

Mészároséké az ország, maguknak építik - HVG Top 500 lista a nyereségrekorderekről

Magyarország jobban teljesít, a kormányfő legalábbis évről évre nagyobb sikereket ér el a nemzeti burzsoázia megteremtésében. Már persze ha azokat tekintjük nemzetinek, akik ilyen-olyan okokból bejáratosak a hozzá. A 2019-ben a legnagyobb nyereséget elért 500 magyarországi cég között már több mint negyven olyat találunk, amelynek tulajdonosa a NER valamelyik emblematikus figurája.

Nemcsak a TV2, a nagy pénzeket hozó IKO és Atmedia tulajdonviszonyai is átláthatatlanabbá válnak

A TV2-t birtokló cégnél, az Abraham Goldmann Zrt.-nél arról határoztak, az eddig csak elektronikusan létező részvényeiket kinyomtatják. Így tulajdonképpen nyom nélkül lehet adni-venni őket, egy ilyen tranzakcióhoz ugyanis nagyjából elég annyi, hogy az értékpapírokon átírják a tulajdonos nevét. Kutakodtunk és kiderült, a változtatás nemcsak a TV2-t érinti, mivel az Abraham Goldmann a tévének műsorokat gyártó IKO Holdingban, valamint a csatorna műsoridejét értékesítő Atmediában is tulajdonos, így ezekre a cégekre ugyanúgy érvényes a megállapítás.

Brutális kormányzati hátszéllel üzletileg már lenyomta a TV2 az RTL-t

Bár a TV2 még nem tette közzé 2018-as beszámolóját, az már most biztosnak tűnik, hogy üzletileg erősebb évet zárt, mint a nagy konkurens RTL. A hivatalos verzió szerint akkoriban Andy Vajna, valójában egy ötvenéves cinkotai nő tulajdonában álló TV2 bevételben már 2017-ben utolérte versenytársát, akkor azonban az RTL-lel ellentétben még nem sikerült nyereséget termelnie. Az előző évben azonban fordult a kocka: a TV2 profitábilis lett, az RTL eredménye viszont veszteségbe fordult.
Találatok: [17]  Oldalak:   1 2   >  >>