language

Személyek:

Matolcsy Ádám highlight_off

Intézmények:

TV2 (televízió) highlight_off

Kapcsolódó szervezetek:

Matolcsy Ádám

Vállalkozó, Matolcsy György fia. 

Matolcsy a saját tulajdonú ingatlan adásvételével foglalkozó Magyar Stratégia (MS) Zrt. vezérigazgatója. Az MS 2017-ben Száraz Istvántól megvette a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítéséből létrejött New Wave Media Group Zrt.-t, 2022-ben pedig közvetlenül a választások után több leányvállalatot alapított, amelyek egyikének felét, a Magyar Strat-Alfa Befektetési Zrt.-t a Mészáros Lőrinc dominálta MKB  Bank vette meg. Matolcsy Magyarország egyik legnagyobb múltú bútorgyártó manufaktúrájának, a veszprémi Balaton Bútor Kft.-nek 2015 óta a tulajdonosa: a társaság több uniós támogatást nyert el, és a hazai közbeszerzési eljárásokon is sikeresen teljesít, többek között a Testnevelési Egyetemnek, az Országos Bírósági Hivatalnak és az édesapja által vezetett Nemzeti Bank tulajdonában lévőPostapalotába is szállított. A cég nemzetközi szinten is terjeszkedik: 2021-ben egy olasz prémium dizájnbútorgyártó társaság, a Riva 1920 majdnem 50 százalékos tulajdonosa lett. A Balaton Bútort Matolcsy 2015-ben, a Növekedési Hitelbanktól kapott hitellel vásárolta meg az előbb informatikai társaságként működő, majd szépségipari bútorokat gyártó Glamorous Kft. által.

A Válasz Online összesítése szerint Matolcsy 2022-ben százmilliárdos értékű vagyonnal rendelkezik, barátai (Somlai Bálint, Száraz István) pedig milliárdos jegybanki közbeszerzések nyertesei.

TV2 (televízió)

1997 óta sugárzó, országos kereskedelmi tv csatorna. A TV2 a TV2 csoport tagja, ide tartozik pl a Spíler TV, Super TV2 és a FEM3 is. Eredeti tulajdonosa a német ProSiebenSat.1 Media SE volt. 2013-ban a TV2 vezérigazgatója, Simon Zsolt felvásárolta a csatornát Yvonne Dedrick-kel, a TV2 gazdasági igazgatójával karöltve. Ekkor módosult a neve TV2 Média Csoport Kft.-re. 2016 januárjában a TV2 Média Csoportot Andy Vajna filmügyi kormánybiztos vásárolta meg, innentől datálódik az, hogy a TV2 csatorna nyíltan kormányközelivé vált. 2016 óta Dirk Gergens a vezérigazgató. 2017-ben a hatékonyabb működés érdekében a TV2 Média Csoport Kft. és a 100%-os tulajdonában álló INTERAKTÍV Kft. összeolvadásával, általános jogutódként jött létre a TV2 Média Csoport Zrt. A Zrt. igazgatóságának elnöki tisztségét 2019-ben bekövetkezett haláláig Andy Vajna, a Csoport tulajdonosa töltötte be, azóta a Mészáros Lőrinchez köthető Vaszily Miklós vezeti a csatornát.


Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [5]  Oldalak:   1

Akár Simicska és Spéder sorsára juthat a pikszisből kiesett Vida József

Fogyatkoznak a kívánatos csúcsmenedzseri állások a hatalom közelébe került üzletembereknek. Legutóbb Vida József, Mészáros Lőrinc földije bukott ki az állami gigabank, a Magyar Bankholding vezetéséből, miután fő szerepet vállalt a takarékszövetkezeti szektor felszámolásában.

Milliárdokat takarítanak be az új fideszes médiabirodalom tulajdonosai

Eredményes évet zártak a fideszes sajtótermékek kiadói és tulajdonosai a 2017-es évek beszámolói alapján. A 2015-ös Simicska-konfliktus után nagy építkezés kezdődött a jobboldalon, annak érdekében, hogy új pillérei legyenek a kormánybarát nyilvánosságnak az elbukott Nemzet-portfólió helyett. A munka, amihez a magyar állam több tízmilliárd forinttal járult hozzá, két éven keresztül zajlott. Az új médiarendszerváltás befejezettnek mondható: a Magyar Nemzet és a Metropol megszűnt, a Class FM és a Lánchíd Rádió elhallgatott, a Hír TV milliárdos veszteségeket termel és leépít, a Heti Válasz pedig vevőt keres, a kormánypárti médiába megállás nélkül ömlenek az állami milliárdok.

Nagyjából negyvenmilliárd forintot hirdetett el az állam az első félévben

Idén január és június között az egy évvel korábbinál másfélszer többet, listaáron 36,4 milliárd forintot költött az állam reklámokra, tudtuk meg a Kantar Média adataiból. A minisztériumok, állami intézmények, önkormányzatok és állami cégek által hirdetésre költött összeg fele mindössze tíz médiumnál landolt, amelyek egy jól lehatárolható, kormányközeli tulajdonosi körnél vannak.

Nagyjából negyvenmilliárd forintot hirdetett el az állam az első félévben

Idén január és június között az egy évvel korábbinál másfélszer többet, listaáron 36,4 milliárd forintot költött az állam reklámokra, tudtuk meg a Kantar Média adataiból. A minisztériumok, állami intézmények, önkormányzatok és állami cégek által hirdetésre költött összeg fele mindössze tíz médiumnál landolt, amelyek egy jól lehatárolható, kormányközeli tulajdonosi körnél vannak.
Találatok: [5]  Oldalak:   1