Intézmények: |
|
Kulcsszavak: |
Szinte családi vállalkozásban üzemeltetik az autópályákat a következő 35 évben
Mészáros Lőrinc, Szíjj László, rokonaik és üzletfeleik magánszáma lesz a sztrádakoncesszió működtetése.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Belgrád-Budapest vasútvonal
Barna Zsolt
Magi Julianna
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Németh Tamás
Orbán Viktor
Polyák József
Rogán Antal
Száraz István
Szíjj Berta
Szíjj László
Szőke Gábor
Tiborcz István
Vida József
Vörös József
Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.
Cronus Magántőkealap
Duna Aszfalt Zrt.
Konzum PE Magántőkealap
Magyar Bankholding Zrt.
Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt.
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
MBH Bank Nyrt.
Mészáros és Mészáros Zrt.
MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt.
MKIF Primus Zrt.
MKIF Quartus Zrt.
MKIF Quintus Zrt.
MKIF Secundus Zrt.
MKIF Sextus Zrt.
MKIF Tertius Zrt.
Nemzeti Koncessziós Iroda
Opus Bridge Magántőkealap
Opus New Way Magántőkealap
RM International Zrt.
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
autópálya
építőipar
hitelezés
ítélet/döntés
klientúra
koncesszió
közadat
közbeszerzés
közlekedés
rokonok
támogatás
tőkealap
útépítés
vasút
Az Európai Bizottság vizsgálódik a magyar sztrádakoncesszió miatt
Versenyjogi vizsgálatot kezdhet az Európai Bizottság a 35 évre szóló magyar autópálya-koncesszió ügyében - erősítette meg több az Európai Bizottsághoz közel álló forrás a Portfolio értesülését. Tudomásunk szerint egy panaszt nyújtottak be Brüsszelben, amely alapján értékelik a helyzetet.
Évi 3 milliárd profitot termelő cégeket nyelt le a NER-mogul érdekeltsége
Az Orbán-kormány egyik fő útépítője, Szíjj László először csak tulajdonostársként jelent meg a Flavus Mérnökiroda mellett, mára viszont már leányvállalataival együtt bekebelezte azt.
A bíróság szerint nem titkosak az autópálya-koncessziós szerződés mellékletei
Ebből derül ki, hogy mennyibe kerül a magyar adófizetőknek az, hogy Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei kapták meg 35 évre a hazai autópályák üzemeltetését.
Megtaláltuk a „tenderkirály” cégeket és a várost, ahol több száz megbízást nyertek
Amióta a budapesti Korrupciókutató Központ nyilvánosságra hozott pár érdekességet a magyarországi közbeszerzésekről, mindenki azt találgatja, melyik lehet az a fideszes város, ahol 3 cég szinte minden közbeszerzést megnyert, amin indult, ráadásul verseny nélkül. Az Átlátszó egy közbeszerzési szakértő segítségével kiderítette, hogy a meg nem nevezett település Győr, a három vállalkozás pedig a STRABAG Általános Építő Kft., a KIFÜ-KAR Zrt. és a VILL-KORR HUNGÁRIA Villamosipari Kft. volt. Mindhárom cég tulajdonosai erős politikai hátszéllel rendelkeznek.
Borkai szexbotránya
Aczél Zoltán
Gasztonyi László
Rákosfalvy Zoltán
Szíjj László
Belfry Holding GmbH
Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete
Kifü-Kar Zrt.
Mérföldkő Kft.
Strabag Általános Építő Kft.
Themis Magántőkealap
Vill-Korr Hungária Villamosipari Kft.
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
építőipar
klientúra
közbeszerzés
útépítés
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
versenykorlátozás - kartell
vesztegetés
Győr
Győr-Moson-Sopron megye
Nem tetszettek az autópálya-koncessziók a GVH-nak, de Mészárosék megnyugtatták őket
Nem zavarja a versenyhivatalt az autópálya-koncessziók kiadása, de azt már nem tudhatjuk meg, hogy miért.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Cronus Magántőkealap
Gazdasági Versenyhivatal (GVH)
Konzum PE Magántőkealap
Opus Bridge Magántőkealap
Opus New Way Magántőkealap
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
koncesszió
útépítés
versenyfelügyeleti eljárás (GVH)
versenykorlátozás - kartell
Felháborító az ezer milliárdos extraprofit a multiknál, Mészároséknál örvendetes
Autópálya-koncesszió: a legfontosabb dokumentumokat titkolja el az állam
Hiába hozta nyilvánosságra a kormány azt a szerződést, amellyel 35 évre koncesszióba adta a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségébe tartozó cégeknek a hazai autópályákat, a lényeget titkolja. A szerződés egyes mellékletei ugyanis „nem hozzáférhetők”. Erről pecsétes papírt is kaptunk egy kormányzati szervtől, miután betekinthettünk a kevésbé releváns dokumentumokba.
A nagy autópálya-koncesszió: Lázár János és Rogán Antal egymásra lesz utalva
Mészáros Lőrincék 35 évre elnyerték a nagy sztrádakoncessziót. A történet körül rengeteg kérdés merült fel. Ahogy megy előre az idő, kezd körvonalazódni a projekt pár eleme. Sőt, a győztesek már a banki finanszírozást is próbálják szervezni. Eközben a koncessziót felügyelő Rogán Antal mellett már Lázár János építési és beruházási miniszternek is lett feladata. Néhány furcsaságra szeretnénk rávilágítani.
Közel 18 milliárdért veszi meg a Magyar Közút egy üzletágát Mészárosék koncessziós cége
Ahogy arról korábban is írt a sajtó, a kormány 2023-tól privatizálta az autópályák és gyorsforgalmi utak építését és kezelését, az autópálya-koncessziókat magáncégeknek kiadva. A koncessziót pedig egy Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz, a közpénzből történő útépítés két nagy veteránjához kötődő koncessziós cég nyerte el. Tegnap pedig az is kiderült, hogy az ehhez szükséges eszközöket mennyiért vették meg az utakat eddig kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től.