language

Intézmények:

Themis Magántőkealap highlight_off

Kulcsszavak:

útépítés highlight_off

Themis Magántőkealap

A Themis Magántőkealapot 2017. májusában jegyezték be, az alap kezelője a Szijj Lászlóhoz tartozó Minerva Befektetési Alapkezelő Zrt. 2022 májusában vált ismertté, hogy a Themis által vezetett konzorcium nyerte el a nemzeti autópálya-koncessziót a következő 35 évre.

Támogass minket rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [23]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Szinte családi vállalkozásban üzemeltetik az autópályákat a következő 35 évben

Mészáros Lőrinc, Szíjj László, rokonaik és üzletfeleik magánszáma lesz a sztrádakoncesszió működtetése.

Az Európai Bizottság vizsgálódik a magyar sztrádakoncesszió miatt

Versenyjogi vizsgálatot kezdhet az Európai Bizottság a 35 évre szóló magyar autópálya-koncesszió ügyében - erősítette meg több az Európai Bizottsághoz közel álló forrás a Portfolio értesülését. Tudomásunk szerint egy panaszt nyújtottak be Brüsszelben, amely alapján értékelik a helyzetet.

Évi 3 milliárd profitot termelő cégeket nyelt le a NER-mogul érdekeltsége

Az Orbán-kormány egyik fő útépítője, Szíjj László először csak tulajdonostársként jelent meg a Flavus Mérnökiroda mellett, mára viszont már leányvállalataival együtt bekebelezte azt.

A bíróság szerint nem titkosak az autópálya-koncessziós szerződés mellékletei

Ebből derül ki, hogy mennyibe kerül a magyar adófizetőknek az, hogy Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei kapták meg 35 évre a hazai autópályák üzemeltetését.

Megtaláltuk a „tenderkirály” cégeket és a várost, ahol több száz megbízást nyertek

Amióta a budapesti Korrupciókutató Központ nyilvánosságra hozott pár érdekességet a magyarországi közbeszerzésekről, mindenki azt találgatja, melyik lehet az a fideszes város, ahol 3 cég szinte minden közbeszerzést megnyert, amin indult, ráadásul verseny nélkül. Az Átlátszó egy közbeszerzési szakértő segítségével kiderítette, hogy a meg nem nevezett település Győr, a három vállalkozás pedig a STRABAG Általános Építő Kft., a KIFÜ-KAR Zrt. és a VILL-KORR HUNGÁRIA Villamosipari Kft. volt. Mindhárom cég tulajdonosai erős politikai hátszéllel rendelkeznek.

Nem tetszettek az autópálya-koncessziók a GVH-nak, de Mészárosék megnyugtatták őket

Nem zavarja a versenyhivatalt az autópálya-koncessziók kiadása, de azt már nem tudhatjuk meg, hogy miért.

Felháborító az ezer milliárdos extraprofit a multiknál, Mészároséknál örvendetes

Autópálya-koncesszió: a legfontosabb dokumentumokat titkolja el az állam

Hiába hozta nyilvánosságra a kormány azt a szerződést, amellyel 35 évre koncesszióba adta a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségébe tartozó cégeknek a hazai autópályákat, a lényeget titkolja. A szerződés egyes mellékletei ugyanis „nem hozzáférhetők”. Erről pecsétes papírt is kaptunk egy kormányzati szervtől, miután betekinthettünk a kevésbé releváns dokumentumokba.

A nagy autópálya-koncesszió: Lázár János és Rogán Antal egymásra lesz utalva

Mészáros Lőrincék 35 évre elnyerték a nagy sztrádakoncessziót. A történet körül rengeteg kérdés merült fel. Ahogy megy előre az idő, kezd körvonalazódni a projekt pár eleme. Sőt, a győztesek már a banki finanszírozást is próbálják szervezni. Eközben a koncessziót felügyelő Rogán Antal mellett már Lázár János építési és beruházási miniszternek is lett feladata. Néhány furcsaságra szeretnénk rávilágítani.

Közel 18 milliárdért veszi meg a Magyar Közút egy üzletágát Mészárosék koncessziós cége

Ahogy arról korábban is írt a sajtó, a kormány 2023-tól privatizálta az autópályák és gyorsforgalmi utak építését és kezelését, az autópálya-koncessziókat magáncégeknek kiadva. A koncessziót pedig egy Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz, a közpénzből történő útépítés két nagy veteránjához kötődő koncessziós cég nyerte el. Tegnap pedig az is kiderült, hogy az ehhez szükséges eszközöket mennyiért vették meg az utakat eddig kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től.
Találatok: [23]  Oldalak:   1 2 3   >  >>