language

Kulcsszavak:

pályázat highlight_off

Intézmények:

V-Híd Zrt. highlight_off

V-Híd Zrt.

A V-Híd Zrt. fő tevékenysége a vasútépítés, vasúti pályaépítés és korszerűsítés.  A 2015-ben alapított cég eredetileg Apáthy Endre érdekkörébe tartozott. 2017 végén a részvények 90 százaléka Sárváry István, 10 százaléka pedig a Mészáros Lőrinc vejéhez, Homlok Zsolthoz köthető Properitus Vagyonkezelő Kft. kezében volt, később a cég egészét felvásárolta a Mészáros csoport.

A cég az elkövetkező években több hasonló profilú vállalkozásban is részesedést vásároltak. A V-Híd 2016-ban még 2 milliárd forint bevételt sem könyvelt el, 2017-ben már 23,8 milliárd volt a forgalma és csaknem 1,5 milliárd forint nyereséget produkált, 2022-re pedig 108,7 milliárd forintos bevételével a harmadik legnagyobb építőipari cég Magyarországon. Egyik legnagyobb projektjük a Budapest-Belgrád vasútvonal kivitelezése.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [5]  Oldalak:   1

Százmilliárdokat tehettek zsebre a kormányközeli építési cégek

Rekord árbevételt, több mint 300 milliárd forintot könyvelhetett el az állami építkezéseket is rendre elnyerő Market Zrt. Garancsi István érdekeltségén kívül más kormányközeli üzletember építőipari cégei is jó évet zártak. Például Mészáros Lőrinc vállalkozásai több 10 milliárdos tételben fizettek ki osztalékot a tulajdonosoknak. Hadházy Ákos független képviselő szerint jól beazonosíthatóak azok az állami pályázatok, amelyekkel kapcsolatban előre meg lehet mondani, hogy ki nyer.

Nettó 150 milliárd forintra leszerződtek Mészárosékkal az atlétikai stadion építésére

A Puskás Stadionhoz fogható költséggel fog megépülni a 2023-mas atlétikai világbajnokságra a stadion, és ugyanazok nyerték a munkát is: a Záév Építőipari Zrt. a Magyar Építő Zrt.-vel közösen – írtuk alig három hónapja, most pedig szerződés is van erről.

Szégyenprojektek miatt bünteti Brüsszel Magyarországot több mint 100 milliárd forintra

Az Európai Unió illetékesei ellenőrzésük alkalmával huszonkilenc vizsgált projektből huszonnégyben találtak kivenitvalót: a 24.hu most részletesen ismerteti az érintett ügyeket, illetve bemtuatja, melyik miatt, mennyi büntetést kell fizetnie Magyarországnak. Különféle Mészáros Lőrinc-projektek miatt például több mint húsz milliárd forint áll majd a számlán, de a Miniszterelnökség, azaz az uniós pénzeket osztó szervezet miatt is bukunk három milliárdot. Az összkár százmilliárd forintnál nagyobb lesz.

L. Simon László bizalmasa is részt vesz a vasútüzletben

A hétvégén járta be a sajtót, hogy Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester egyik érdekeltsége építheti meg a Püspökladány–Ebes vasútvonalszakaszt összesen 75 milliárd forint uniós forrásból. Azonban egyáltalán nem elhanyagolható körülmény, hogy Orbán Viktor kormányfő barátjának R-Kord Kft.-je nem egyedül végzi el a munkát. A társaság konzorciumi partnere lesz a főtevékenységként vasútépítéssel foglalkozó V-Híd Építő Zrt. Ez a vállalat azért érdekes, mert tavaly decemberben került új tulajdonos kezébe. A cégadatok szerint minősített többségű befolyást szerzett a részvénytársaságban Sárváry István, aki nem más, mint L. Simon László bukott kulturális államtitkár bizalmasa.

Mészáros alvállalkozóként is hajt az uniós pénzekre

Több olyan uniós forrásokkal támogatott, milliárdos vasúti beruházásban bukkantunk Mészáros Lőrinc nevére, amelyek közbeszerzésein cégei nem is indultak, ugyanis a felcsúti polgármester alvállalkozóként dolgozik be a nyertes cégeknek. A Közbeszerzési Értesítőben ezeket az adatokat hiába keressük, csak a Magyar Országos Közjegyzői Kamara rendszerében láthatók. Ligeti Miklós, a Transparency International Magyarország jogi igazgatója szerint akár kartellgyanút is felvethetnek az ilyen alvállalkozói megállapodások, mivel állandóan csak ugyanaz a négy-öt cég nyeri a közbeszerzéseket. Emiatt látja úgy, az ilyen ügyekben nemcsak a kartellhatóságnak, de a rendőrségnek is lenne teendője.
Találatok: [5]  Oldalak:   1