Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Kulcsszavak:

vasút highlight_off
Találatok: [225]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Hiába van a MÁV-nak pályakarbantartó cége, Mészárost nem lehet kikerülni

Leegyszerűsítve: mivel a MÁV Zrt.-nek van egy olyan leányvállalata, amelynek a karbantartás a fő feladata, ilyen munkákra – értékhatártól függetlenül – nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatnia. Ez történt a két és fél évre kötött szerződés (.pdf-ben itt találja) esetében is, a megbízás pályáztatás nélkül, közvetlenül a MÁV FKG Kft.-hez került. A közbeszerzés elhagyása az érintett cégeknek könnyebbség, a közpénzek útjának követését azonban nehezíti, mert amíg egy pályáztatásnál jobb esetben feltüntetik a munkába bevont alvállalkozókat, addig a házon belüli megbízásnál nem. Információink szerint a MÁV pályakarbantartási munkálataiba is bevontak alvállalkozót, így közérdekű adatigényléssel kértük ki e cégek listáját. Az állami vasútvállalat válaszában azt közölte, hogy a MÁV FKG Kft. a vágányköszörülési feladatok elvégzésére bevonta a V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t.

Évekre elúszhat a magyar vasúttörténet legdrágább fejlesztése

Megfeneklett a kínai-magyar kapcsolatok kirakatprojektje, a Budapest-Belgrád vasút magyarországi szakaszának fejlesztése. A magyarok a pénzre, a kínaiak a tervekre várnak.

Mészáros Lőrinc 54 milliárdért épít vasutat a BMW-gyárhoz, nem lesz elég az erre félretett pénz

Elég magas fajlagos költséggel épít vasutat a BMW-gyárnak a felcsúti milliárdos V-Híd nevű cége. Közben újra állami munkát nyert Simicska Lajos egykori cége, a Közgép.

A vasút, amelyet végül akkor is építenek Mészárosék, ha nem ők nyertek

Úgy látszott, hogy Mészáros Lőrinc köre a Rákos-Hatvan vasútvonal 150 milliárdos felújításából kimarad, hiszen a birodalom cégei nem voltak a nyertesek között. Ám a 24.hu birtokába került szerződések szerint a győztesek a miniszterelnök felcsúti barátjához köthető társaságokat is kiválasztották alvállalkozónak. Azaz Mészárosék akkor is nyernek a végén, ha elsőre úgy tűnik, nem ők nyertek.

Milliárdokért védi a MÁV-ot Pintér egykori üzleti köre

A belügyminiszter volt cégei mellett Demján Sándorné és a tiszteletbeli kazah konzul vállalkozásai is profitálhatnak a zsíros megbízásból.

Hallgatnak a százmilliókból újjáépített Aranyvonat küldetéséről

Legalább 330 millió forintból építik újra az egykor a Szent Jobbot szállító vasúti díszkocsit, de arról senki nem beszél, miként használnák fel. Az újabb országjárásra vonatkozó kérdéseket süket csend fogadta.

Egymás torkának estek, mert elfogyott a pénz a túlárazások miatt

Háromszor drágább a vasútfelújítás, mint Lengyelországban, nem csoda, ha hamar elfogy a pénz. A maradék balatoni felhasználása körül forrnak az indulatok.

Mészáros veje 3 milliárdos munkát szakított Lázár villamos-projektjéből

Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos veje, Homlok Zsolt is kapott egy szeletet a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train tortájából. Az üzletember érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. 3 milliárd 270 millió forintért építi meg a beruházáshoz tartozó járműkarbantartó csarnokot — derül ki az Európai Unió Hivatalos Lapjának mellékletéből.
Találatok: [225]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>